Дата зміни інформації:

Папакіна Я.Ю. “ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНО ПОШИРЮВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ”

 

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Інформатизація суспільства зумовила тотальне впровадження інформаційних технологій в освіту. Сучасний вчитель має широко використовувати у навчальному процесі комп’ютерні технології, в тому числі і вільно поширювальне програмне забезпечення, яке не вимагає великих апаратних ресурсів і, в більшості випадків, самостійно оновлюється при наявності доступу до мережі Інтернет. Тому, на нашу думку, особливо актуальним на сьогодні є питання його використання при навчанні математики.

Застосування комп’ютерних технологій дає змогу унаочнити навчальний матеріал та спростити процес його засвоєння. Зокрема, програма Cabri 3D передбачає здійснення просторової побудови у віртуальному просторі. Завдяки цій програмі відкривається новий підхід до просторового конструювання.

За допомогою інтерактивної стереометрії Cabri 3D можна виконувати просторові маніпуляції з такими об’єктами, як прямі, площини, конуси, сфери, багатогранники тощо. Програма розрахована на побудову динамічних конструкцій, проведення необхідних вимірів і обчислень, запам’ятовування і відтворення ходу виконаних побудов в будь-який момент. Спроектовану конструкцію можна обертати, розглядаючи під різними кутами зору. Крім того, вона дає змогу працювати з побудовою як в прямому, так і у зворотному напрямку.

Не менш цікавою є програма, яка була створена Ніколасом Джаківом для проекту Visual Geometry Project і має назву Geometer’s SketchPad. Вона успішно використовується для вивчення евклідової геометрії, алгебри, числення та багатьох інших областей математики.

Крім зазначених вище, уваги заслуговує і програма, написана Маркусом Хохенвартером на мові Java, GeoGebra. Це  безкоштовна, кросплатформенна динамічна математична програма, яка уже перекладена на 39 мов. Вона знаходить широке застосування на різних рівнях освіти. GeoGebra включає в себе геометрію, алгебру, таблиці, графіки, статистику та арифметику. У неї широкі можливості роботи з функціями: побудова графіків, обчислення коренів рівнянь, екстремумів, інтегралів тощо.

При навчанні математики також успішно використовується програма Cinderella, яка перекладається із англійської мови як Попелюшка. Вона була розроблена Юргеном Ріхтером-Гебертом та Генрі Крепо. Ця програма передбачає здійснення побудови та розрахунку в області евклідової, сферичної та гіперболічної геометрії. Вона включає фізичний симулятор та мову сценаріїв.

На даний час Cinderella, в основному, використовується в університетах Німеччини, але її з легкістю можна впровадити і в шкільну програму вивчення геометрії в Україні.

Є ряд програм, які оперують широким асортиментом інструментів настільки вправно, що їх із впевненістю можна назвати віртуальними математичними лабораторіями.

Однією із таких програм є Geometer’s Sketchpad, відома також під назвою «Жива математика». Це не просто електронні циркуль і лінійка для геометрії, це багатофункціональні віртуальні інструменти, які дають змогу виконати побудови в середовищі цієї програми. «Жива математика» допомагає формулювати теореми для подальшого доведення, розвивати їх розуміння, виявляти закономірності в геометричних явищах, які вивчаються.

Отже, познайомившись з широким асортиментом вільно поширюваного програмного забезпечення, можна впевнено стверджувати, що його використання в процесі навчання математики допоможе реалізувати ряд завдань, які задекларовані у  Концепції Нової української школи та обумовлені Законом про освіту.

2 Replies to “Папакіна Я.Ю. “ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНО ПОШИРЮВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ””

  1. Неодноразово особисто користувався програмами зазначеними в статті. І можу з впевненістюж сказати, що даний інструмент є ефективним, оскільки дає змогу унаочнити навчальний процес, як зазначено в цій роботі.

  2. Цікава стаття. Дане програмне забзпечення може встановити міцний звязок між учнем та розумінням математика, особливо корисним буде візуалізація геометричних фігур та функцій.

Залишити відповідь до Олександр Якубенко Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *