Дата зміни інформації:

Мельник С. В. “СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЇ  У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ”

 

IV курс, факультет інформатики

Малежик П.М.,  канд. фіз.-мат. наук

Національний педагогічний університет  імені М. П. Драгоманова

Київ

 

Процес інформатизації освіти досить складний та потребує переосмислення досвіду реалізації новітніх інформаційних технологій, аналізу й оцінки можливостей їх використання в навчальному процесі, що обумовлює необхідність якісно нового рівня вивчення навчальних дисциплін, з метою розвитку у кожного учня стійкого бажання й уміння вчитися, самостійно отримувати знання, творчо підходити до виконання навчальних завдань [1].

SMART має на увазі підвищення рівня інтелектуальності пристроїв, які формують навколишнє середовище для того чи іншого виду діяльності. Перенесення даної концепції на освіту знаходиться в початковій стадії, термінологія та основні поняття – на етапі формування.

Розуміння SMART стосовно сфери освіти коливається від використання смартфонів, а також інших аналогічних пристроїв для доставки знань учням до формування інтегрованого віртуального середовища навчання, в тому числі з використанням пристроїв категорії SMART.

Науковці Дмитрук О., Ісакова М., Косовська О., зауважують, що використання SMART-технологій на уроках дає можливість вчителю досягти позитивних результатів: збільшити об’єм зорової інформації, що суттєво підвищує якість та ефективність уроку; активізувати пізнавальну діяльність молодших школярів; розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів; створити умови для індивідуальної дослідницької діяльності; реалізувати можливість опрацювання великої кількості інформації.

Також, ці дослідники зазначають, що SMART-технології забезпечують практичну спрямованість та результативність навчального процесу, підвищену мотивацію учнів до навчання, різноманітність форм і видів навчальної діяльності.

Основними характеристиками Smart-освіти можна вважати: застосування різних мотиваційних моделей навчання; взаємозв’язок між індивідуальними та організаційними цілями роботодавців і навчального закладу; оцінка демонстрованих змін компетенцій результативність навчального процесу вимірюється не стільки отриманими знаннями, скільки можливістю їх використання на практиці; гнучке навчання з точки зору переваг та індивідуальних можливостей учня.

Рівень ефективності SMART-технологій в навчальному процесі залежить від здатності учнів, студентів абсорбувати нові знання, технології,  інновації та модифікувати їх відповідно до потреб майбутньої спеціальності. Розв’язання проблем ефективності smart-освіти передбачає трансформацію студента із пасивного споживача знань в активного співучасника освітнього процесу.

Отже, застосування сучасних SMART-технологій у навчальному процесі є не тільки засобом активізації пізнавальної, творчої діяльності учнів, студентів, але й об’єктивно обумовленою необхідністю у зв’язку із стрімким розвитком науки та техніки, що потребує детального вивчення, розробки методів, форм, прийомів використання цих технологій та їх впровадження. Приділення достатньої уваги технологіям майбутнього і належна матеріальна підтримка SMART-технології дозволить Україні піднятися на новий рівень розвитку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Кулагін В. П. Інформаційні технології в сфері освіти / В. П. Кулагін. – М.: Янус-К. 2004. – 248 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *