Дата зміни інформації:

Пасіхова О. П., Кузема О. О. “ВИКОРИСТАННЯ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН КУРСІВ ТА ІНТЕРАКТИВНИХ ОНЛАЙН УРОКІВ ЯК ЗАСОБІВ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ”

 

студенти магістратури, факультет математики, фізики і технологій

Панасенко О. Б., канд. фіз-мат наук, ст. викладач

Воєвода А. Л., канд. пед. наук, доцент

Вінницький державний педагогічний університет імені

Михайла Коцюбинського

 м. Вінниця

Сучасне навчання важко уявити без використання мультимедійних технологій. За останнє десятиліття було розроблено велику кількість програм, сайтів, блогів, тренажерів для оптимізації роботи вчителя та урізноманітнення навчання учнів і студентів. Мобільне навчання [1] нині є невід’ємною складовою навчального процесу і поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості.

Нині в Україні функціонує три платформи для розміщення масових відкритих онлайн курсів: Prometheus (https://prometheus.org.ua), Ed Era (https://www.ed-era.com/) та EDUGET (https://www.eduget.com/uk/). На прикладі Prometheus, продемонструємо використання масового онлайн курсу, як засобу мобільного навчання математики. З осені 2017 року на даній платформі запущений курс «Математика. Підготовка до ЗНО», орієнтований на випускників загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів, які бажають складати іспит з математики для вступу у вищі навчальні заклади. Окрім того, що учні мають можливість самостійно проходити даний курс, як один із компонентів підготовки, так, і самі вчителі можуть використовувати даний курс у навчальному процесі. Згідно плану курсу, слухачі мають можливість повторити навчальний матеріал з математики з 5 по 11 клас. За необхідності, на уроках узагальнення і систематизації знань учні з власних мобільних пристроїв можуть самостійно переглянути фрагменти відео-лекцій з різних тем, а потім обговорити проблемні моменти з учителем. Також даний курс можна використовувати у системі змішаного навчання, не лише під час уроків, але і як компонент домашнього завдання. Зокрема, учні переглядають коротку відео-лекцію, і після чого виконують практичні завдання. Таким чином вони мають можливість закріпити навчальний матеріал, використовуючи власний мобільний пристрій.

Зазначимо, що розробниками даної платформи було створено і мобільний додаток для системи Android, який має однойменну назву, та дає можливість доступу користувачам зі смартфонів та планшетів, окрім звичайного Інтернет доступу через браузер.

Також, для застосування в роботі технології «перевернутий клас» (“flipped classroom”) [2] є ефективним використання інтернет-платформи EDpuzzle для створення інтерактивних уроків. На зареєстровану сторінку вчителя можна прикріплювати відео уроки, або фрагменти пояснення матеріалу. Також є можливість зупинятися для тестової перевірки розуміння учнями матеріалу безпосередньо в процесі пояснення. При перегляді відео та проходженні тестів, вчителю видно одразу результати учнів, що допомагає зорієнтуватися, який матеріал менш зрозумілий і на що потрібно буде зробити акцент під час уроку. Нами такі фрагменти розробляються. Для даної платформи також створено додаток на Android та IOS.

Проведений аналіз мобільних технологій навчання засвідчив, що з розширенням функціональності смартфонів і планшетників усе більше можливостей з’являється для їх широкого застосування в якості технічних засобів навчання, що, у свою чергу, розкриває перспективи мобільного навчання як невід’ємного елемента навчально-виховного процесу в освітніх закладах України.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Терещук С. І. Технологія мобільного навчання: проблеми та шляхи вирішення / Терещук С.І. // Вісник. Серія: Педагогічні науки. – 2016. – №138. – С. 178–180.
  2. Яскевич С., Маковая Е. Использование современной образовательной технологии смешанного обучения flipped classroom («перевернутый класс») в учреждении образования./ Яскевич С., Маковая Е..// Актуальные проблемы бизнес-образования : материалы XIII Междунар. науч.-практ. конф. – Минск, 2014. – С.414-417.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *