Дата зміни інформації:

Дзяловська С. Л., Діхтяренко Д. О. “ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ”

 

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Усатюк Я.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

У житті кожної людини мобільні технології займають провідне місце. Вони керують побутовою технікою, заводять автомобілі та регулюють температуру у будинку на відстані, повідомляють про погоду, проектують зображення на телеекран [1].

У школах і вищих навчальних закладах учні, студенти використовують різні мобільні пристрої щоб полегшити цим своє навчання, це й дало початок мобільному навчанню.

Мобільне навчання – відбувається в умовах, коли учень, студент має мобільний доступ до освітніх ресурсів, може взаємодіяти з викладачем та іншими учнями. Можна перерахувати такі положення в мобільній освіті: гнучкість, модульність, незалежність від місця і часу, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. І виділити такі принципи: автентичність, змішування різних видів роботи, асинхронність, доступність [2].

Використання мобільних обчислювальних пристроїв (таких як нетбуки, планшетні ПК, КПК і смартфони) разом із бездротовими мережами дозволяє говорити про мобільне навчання. Завдяки якому виникає можливість викладати та навчатися в будь-якому місці за межами традиційної аудиторії. Це будь-яка діяльність, яка дозволяє людям бути більш продуктивними шляхом взаємодії, або створення інформації, за допомогою цифрових портативних пристроїв, які можуть зберігатися в кишені або сумочці [3].

Є такі пристрої для мобільного навчання: портативні комп’ютери (ноутбуки, нетбуки, планшети); телефони (смартфони, комунікатори, звичайні мобільні телефони); пристрої зберігання і відтворення інформації (MP3/MP4 плеєри, електронні «рідери» (PocketBook, Amazom Kindle)).

За допомогою мобільних пристроїв, таке навчання дозволяє учням чи студентам раціонально використовувати свій час і самостійно опрацьовувати дані завдання. Але в користуванні мобільними технологіями є й свої нюанси. Наприклад, можна виділити такі основні переваги та недоліки мобільних технологій в освіті.

Переваги мобільного навчання: використання мобільних пристроїв для швидкої передачі інформації; навчання незалежно від місця і часу студента і викладача; відкриття нових способів користування власним пристроєм для задоволення своїх і навчальних потреб; індивідуальний мобільний пристрій; різні стилі навчання (читання, перегляд фото та відео, пошук інформації в Інтернеті, прослуховування музики, проходження тестів, участь в дискусіях).

Недоліки мобільного навчання: дефіцит якісних освітніх закладів для здійснення мобільного навчання; методика для підтримки й оцінки результатів мобільного навчання розроблена не досконало; термін дії батареї мобільного пристрою обмежений; не якісне Інтернет покриття; чимала вартість мобільного Інтернету.

Отже, мобільні технології в освіті пов’язані з електронним та дистанційним навчанням. В наш час за допомогою мобільних пристроїв ми в будь-який момент можемо знайти потрібну для нас інформацію в Інтернеті. Таким чином учень, студент може виконувати різні завдання незалежно від місця знаходження використовуючи лише портативні мобільні пристрої.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Радіо свобода. Мобільні технології наближають світ до віртуальної реальності / Радіо свобода [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.radiosvoboda.org/a/27571092.html
  2. Вікіпедія Мобільне навчання / Вікіпедія [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Мобільне_навчання.
  3. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии /В.П.Беспалько. -М.: Педагогика, 1989. -190 с.; ил.

2 Replies to “Дзяловська С. Л., Діхтяренко Д. О. “ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ””

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *