Дата зміни інформації:

Бойко В. М. “ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

 

II курс, факультет фізики математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Використання сучасних мультимедійних пристроїв: кишенькових комп’ютерів PDA (Personal Digital Assistants), мобільних телефонів, ноутбуків, нетбуків, планшетних ПК, iPhone, іРаd і т.п., надають своїм власникам різні можливості не тільки для розваг, а й для самовдосконалення та самонавчання через роботу в мережі Інтернет; створення тексту, відео, аудіо, та фото матеріалів, а також передавання їх на великі відстані. Важливим фактором використання гаджетів є тривалість роботи без підзарядки; можливість використовувати в будь-який час та будь-якому місці.

На сучасному етапі розвитку освіти проблемі застосування мобільних технологій у навчанні важливе значення надавали як вітчизняні, так і зарубіжні вчені. Вона знайшла своє відображення у працях В. Бикова, Р. Гуревича, М. Лазарєва, М. Козяра, В. Олійника, М. Кларіна, Ю. Машбиця, А. Петровського, Є. Полат, І. Роберт, В. Тихомірова, Т. Брабазон, П. Лонсдейл, Д. Тракслер та ін.

Термін «мобільне навчання» (м-навчання), або mobilelearning (m-learning), відноситься до використання у викладанні та навчанні мобільних і портативних ІТ-пристроїв, таких, як кишенькові комп’ютери PDA (PersonalDigitalAssistants), мобільні телефони, ноутбуки, нетбуки, планшетні ПК, iPhone, іРаd та інше [1, с.1].

Мобільне навчання тісно пов’язане з дистанційним навчанням, але особливістю мобільного навчання є використання мобільних пристроїв. Навчання проходить незалежно від місця знаходження за вільним графіком та відбувається при використанні портативних технологій. Іншими словами, мобільне навчання зменшує обмеження із здобуття освіти по місцезнаходженню за допомогою портативних пристроїв [2, с.1].

Мобільне навчання передбачає використання мобільної технології як окремо, так і спільно з іншими інформаційними та комунікаційними технологіями для організації навчального процесу незалежно від місця і часу. Навчання може приймати різні форми: за допомогою мобільних пристроїв учні можуть отримувати доступ до освітніх ресурсів, зв’язуватися з іншими користувачами, створювати контент в навчальному класі і за його межами. Мобільне навчання включає в себе заходи, необхідні для досягнення цілей навчання, наприклад ефективне управління шкільними системами, вдосконалення взаємодії між освітніми установами та сім’ями учнів [2, с.4].

Засоби технологій навчання можна поділити на апаратні та програмні. Існують різні програмні мобільні засоби навчання такі як: Mobile ELDIT, MLE-Moodle, Google Клас, MLEX, Amadeus LMSMobile, Learn Cast, Mobl21та ін. Сучасні апаратні пристрої, на які встановлені різні операційні системи такі як: Android, Black Berry, IOS, WindowsCE, безкоштовно підтримують різні функціональні можливості без додаткового ПЗ.

Впровадження мобільних технологій у навчання потребує значних зусиль. Необхідно розглядати нові можливості підвищення ефективності навчального процесу. Розв’язання цієї проблеми потребує внесення змін у нормативну базу, інвестицій в забезпечення необхідного навчального обладнання, перепідготовку кадрів. Дана проблема не є цілком вивченою і потребує подальшого розгляду.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Mobile Assisted Language Learning (MALL) [Електронний ресурс] // Wikipedia. The Free Encyclopedia. Wikimedia Foundation, Inc. Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Assisted_Language_Learning.
  2. Мобільне навчання. [Електронний ресурс] // Wikipedia. – 27 жовтня 2017. – https://uk.wikipedia.org/wiki/Мобільне_навчання.

3 Replies to “Бойко В. М. “ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ””

  1. На у всіх телефонах стоїть батарея, яка зможе довго держати заряд батареї.

  2. В другому абаці є граматична помилка. У даному тексті занадто багато тавтології зі словом “навчання”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *