Дата зміни інформації:

Заріцька С. А. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ В ОСВІТІ”

 

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) розкривають широкі можливості Інтернет для його використання в освітній галузі. Застосування Інтернет-технології започаткувало нову форму навчального процесу, яка отримала назву – електронне навчання (E-learning).

Однією з активних форм E-learning є мобільне навчання (M-learning), яке все більше набуває популярності серед сучасної молоді. M-learning поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості – від загальноосвітньої до вищої освіти [1].

Аналіз останніх досліджень та публікацій свідчить про те, що на сьогодні питання впровадження ІКТ, зокрема технологій і засобів мобільного навчання, які забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві залишається актуальним. Україна робить впевнені кроки на шляху забезпечення належного місця у світовій освітній спільноті на основі E‑learning, проте ще залишаються недослідженими перспективи розвитку та впровадження нових педагогічних технологій, що ґрунтуються на ІКТ, у тому числі – M-learning.

Термін «мобільне навчання» (mobile learning (M-learning)) відноситься до використання мобільних і портативних ІТ-пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів PDA (Personal Digital Assistants), мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних ПК у навчальному процесі. Мобільні пристрої (телефони, кишенькові комп’ютери) мають набагато доступніші ціни, ніж стаціонарні комп’ютери, і дешевший доступ до Інтернет (хоча вартість підключення може бути вищою).

Останні роки характеризуються бурхливим розвитком мобільних комунікацій, які знаходять використання у навчальній діяльності, сприяючи підвищенню її ефективності. Педагогічні аспекти охоплюють процеси мотивації студентів до навчання, створення схем групової і самостійної роботи в просторі, який розташований між:

  • участю в традиційних заняттях;
  • контактом за допомогою мобільних телефонів і коротких повідомлень;
  • отриманням і передачею через Інтернет навчальних матеріалів і завдань;
  • участю в асинхронних формах навчальної роботи.

Такі види навчальної діяльності реалізовуються за допомогою мобільних засобів різного класу.

Останні моделі мобільних телефонів, оснащені інтелектуальними функціями, виконують більшість базових функцій портативних комп’ютерів, і можуть бути використані безпосередньо для одержання й опрацювання навчальної інформації. Використання такого потенціалу мобільних технологій для навчання є, найбільш перспективним напрямом удосконалення системи вищої освіти. M‑learning надає нову якість навчання та найбільш повно відображає тенденції в освіті сучасної людини. Забезпечуючи постійний доступ до інформації в будь-який момент часу. M‑learning є новим інструментарієм у формуванні людини інформаційного суспільства, в якому поступово створюються нові середовища відпочинку, трудової діяльності і навчання, що є незалежними від місця та від часу. Мета M‑learning – зробити процес отримання і засвоєння знань гнучким, доступним, персоніфікованим.

Вимоги сучасного інформаційного суспільства до глобалізації знань, своєчасного доступу будь-якої людини до інформаційних джерел, до інформатизації навчального процесу, створюють передумови для запровадження технології M‑learning у нашій країні. Перехід до активних форм E-learning у вищій школі потребує від студентів глибоких знань і вмінь персоніфікації в мережі, орієнтування на сторінках веб-сайтів, заcтосування комп’ютерної техніки. Перспективами подальших досліджень є розробка сучасних методик реалізації технологій M‑learning у ЗВО різних рівнів акредитації [2].

Отже, M‑learning – це доступність і збереження завдань, значно спрощує витрати часу на їх створення, редагування, відстеження, сприяє творчому підходу до їх виконання, а також формуванню навичок самостійного навчання впродовж усього життя.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Лубіна Є. А., «Мобільне навчання у дидактиці вищої школи»: Навч. посібник / Є.А. Лубіна. — Вісник Львівського ун-ту: Педагогіка. – 2009.
  2. Мобільне навчання стає дедалі більш популярним [Електронний ресурс]. — Режим доступу: Management.com.ua.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *