Дата зміни інформації:

Красніков М. С. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ – ЕТАП ПІДВИЩЕННЯ ЛЮДСЬКОГО ІНТЕЛЕКТУ”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Усатюк Я.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Наш світ без комп’ютерних і сучасних технологій просто неможливий. За допомогою них, ми можемо полегшити своє життя, удосконалювати себе. Мобільне навчання є початком до розвитку людини і навчання учнів комп’ютерної освіти.

Мобільне навчання тісно пов’язане з електронним та дистанційним навчанням, відмінністю є використання мобільних пристроїв. Навчання проходить незалежно від місця знаходження і відбувається при використанні портативних технологій. Іншими словами, мобільне навчання зменшує обмеження із здобуття освіти по місцезнаходженню за допомогою портативних пристроїв [1].

А тепер спробуємо визначити, що ж означає поняття «мобільне навчання». Термін «мобільне навчання» («М-навчання») відноситься до застосування мобільних і портативних ІТ-приладів, таких як мобільні телефони, кишенькові комп’ютери, смартфони та планшетні ПК в процесах навчання та вивчення. Відповідно до проекту Mole Net, мобільне навчання – це використання зручних портативних мобільних пристроїв, доступних завжди з метою полегшення, підтримки, оптимізації та розширення процесів навчання та вивчення. Технологія М-навчання є наступною стадією розвитку технології електронного навчання (E-навчання). Дж. Тракслер стверджує, що М-навчання змінює повністю сам процес навчання, оскільки мобільні пристрої модифікують форми подачі матеріалу, доступу до нього та сприяють створенню нових форм пізнання та менталітету, що є важливим у процесі формування іншомовної комунікативної компетентності молодших школярів [2].

Пошук оптимальних шляхів мотивації учнів до навчально-пізнавальної діяльності, підвищення їхньої розумової активності, формування вмінь практичного і творчого застосування здобутих знань є одним з актуальних завдань природничо-математичної освіти. Сьогодні вчитель повинен вміти використовувати такі педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології, які сприяли б розвитку в учнів навчально-пізнавальної активності, самостійності, а також формуванню та розвитку ключових компетентностей. Серед таких технологій є технологія мобільного навчання з використанням додатків для мобільних пристроїв. Більшість підлітків мають у своєму розпорядженні мобільні пристрої (смартфони, планшети), проте використовують їх переважно для розваг чи спілкування з однолітками в соціальних мережах. Проте мобільний пристрій може стати інструментом для навчання, оскільки допомагає у проведенні навчального дослідження як в школі, так і за межами класу [1].

Навчальні мобільні додатки повинні бути з інтерактивним призначеним для користувача інтерфейсом, діалоговими функціями і елементами мультимедіа, які призначені для самостійної роботи учнів (під керівництвом вчителя або без нього) і допомагають вирішувати актуальні завдання в навчально-пізнавальної діяльності користувача, мотивуючи його на подальше навчання. Основним обов’язковим компонентом є дидактичність. Це означає, що дидактичний додаток сприймається як навчальна програма для мобільних пристроїв, сконструйована розробниками з урахуванням оптимальної сукупності ключових принципів дидактики і методики викладання математики. Основною властивістю мобільного додатка є ступінь опрацьованості функціоналу, яка робить кінцевий мобільний продукт унікальним і привабливим для користувачів. Раціональним на нашу думку, розглядати реалізовані розробниками функціональні опції додатків, виходячи з особливостей видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів [3].

Отже, мобільне навчання є етапом підвищення людського інтелекту. Це навчання дає змогу зручно і без зусиль  передавати, зчитувати і обробляти інформацію незалежно від місця перебування. Тому мобільне навчання, є ще одним стрибком розвитку людини. Технологія – це наше майбутнє, яке може подарувати дуже великі плоди розвиненості людства.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Мобільне навчання [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу до ресурсу:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.
  2. Traxler J. Defining, Discussing, and Evaluating Mobile Learning: The moving finger writes and having writ… / J. Traxler // International Review of Research in Open and Distance Learning. – 2007. – June. Volume 8. – Number 2.
  3. Дендев Б. Информационные и коммуникационные технологии в образовании: монография / под ред.: Б. Дендева. М.: ИИТО ЮНЕСКО.

2 Replies to “Красніков М. С. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ – ЕТАП ПІДВИЩЕННЯ ЛЮДСЬКОГО ІНТЕЛЕКТУ””

  1. на мою думку стаття прекрасна , відповідає вказаній темі , є багато цікавого і нового чого я не знав , буду радити всім своїм друзям цю статтю

  2. В даній тезі висвітлена актуальна тема навчання в інтернеті, яка є важлива для сучасних школярів та студентів. Автор зміг показати плюси мобільного навчання та його перспективи.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *