Дата зміни інформації:

Марцін І. В. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ, ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ В ОСВІТІ”

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Хоча б раз в житті ви задавались запитанням, що таке мобільне навчання та яку роль воно відіграє, як сучасна технологія в освіті?! Зупинимося спочатку на етимології поняття «мобільне навчання».

Термін «мобільне навчання» відноситься до використання мобільних і портативних ІТ-пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів PDA, мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних ПК у навчальному процесі. Науковці, дослідники, фахівці схиляються до думки, що майбутнє навчання з підтримкою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) пов’язано і залежить саме від розповсюдження мобільних засобів зв’язку, популярності смартфонів і планшетів, появи великої кількості навчальних програм, а також нових технологій типу жестикуляційного інтерфейсу, який розширює можливості і якість освіти, здешевлення послуг мобільного зв’язку та бездротового доступу в Інтернет [3].

Мобільне навчання тісно пов’язане з електронним та дистанційним навчанням, відмінністю є використання мобільних пристроїв, адже навчання проходить незалежно від місця знаходження і відбувається при використанні портативних технологій. Варто зазначити, що мобільне навчання зменшує обмеження із здобуття освіти по місцезнаходженню за допомогою портативних пристроїв [2].

Мобільне навчання реалізує принципи відкритої освіти: гнучкість, модульність, незалежність від місця і часу, використання сучасних ІКТ. У мобільному навчанні перше, почесне місце завойовують такі дидактичні принципи, як мультимедійність, інтерактивність та доступність.

За останні десятиліття інтерес до мобільного навчання різко зріс від незначного інтересу до досліджень, істотних проектів в школах, на робочих місцях, в музеях, в містах і сільських районах у всьому світі.

Слід зазначити, що мобільне навчання дуже важливе в освітньому просторі, але воно не являє собою панацею від усіх проблем, пов’язаних з викладанням предметів, дисциплін в навчальних закладах [1].

Отже, мобільне навчання – це широкий спектр цифрових і повністю портативних мобільних пристроїв, що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації. Застосування мобільного навчання  в системі освіти вимагає по-новому поглянути на навчальний процес з методичної точки зору. Таким чином, упровадження мобільних засобів візуалізації, розширення можливостей дистанційного навчання, проведення тестів та опитувань за допомогою мобільних пристроїв значно підвищує ефективність освіти у закладах вищої освіти і має величезний дидактичний потенціал.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Голицына И.Н. Мобильное обучение как новая технология в образовании. 2009 [Електронний ресурс] / И.Н. Голицына, Н.Л. Половникова. – Режим доступу до ресурсу: http://library.istu.edu/bulletin/art_tech_2009_05.pdf.
  2. Лубіна Є. Мобільне навчання у дидактиці вищої школи / Єва Лубіна // Вісник Львівського ун-ту. Серія: Педагогіка. – 2009. – Вип. 25. – Ч. 2. – С.61-66.
  3. Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. нау : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Наталя Василівна Рашевська. – Київ, 2011. – 21 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *