Дата зміни інформації:

Широкун О.В. “ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ”

 

ІІ курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Медведєва М.О., канд. пед. наук., доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Мобільне навчання є новою освітньою парадигмою, на основі якої створюється нове навчальне середовище, де студенти можуть отримати доступ до навчальних матеріалів в будь-який час та в будь-якому місці, що робить сам процес навчання всеохоплюючим та мотивує до безперервної освіти та навчання протягом усього життя.

Основне призначення мобільного навчання полягає в тому, щоб покращити знання людини в тій галузі, в якій вона бажає, і в той момент, коли їй це потрібно.

До основних переваг мобільного навчання, у порівнянні з електронним, можна віднести [3, с. 151-152]:

– можливість навчатися будь-де та будь-коли;

– більша компактність мобільних пристроїв;

– безперервний доступ до навчальних матеріалів;

– підвищена інтерактивність навчання;

– зручність застосування послуг мобільного навчання;

– персоналізованість навчання.

Завдяки сучасним технологіям мобільного зв’язку (взаємодія «студент – викладач» здійснюється у високошвидкісному середовищі обміну повідомленнями) через мобільне навчання забезпечується високий ступінь інтерактивності, що має вирішальне значення для навчання.

Мобільні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) доцільно використовувати для підтримки навчання за моделлю змішаного навчання. Як зазначає Дж. Еттевел [1], застосування мобільного навчання у моделі змішаного навчання надає студентам можливість поліпшувати свої професійні навички, підвищити самооцінку та швидше пристосовуватись у житті.

Мобільні ІКТ навчання є складовими моделі змішаного навчання і саме тому доцільно говорити, що такі технології не замінюють собою інші, а доповнюють їх.

До основних мобільних педагогічних програмних засобів навчання вищої математики відносяться мобільні засоби підтримки навчання, мобільні системи комп’ютерної математики та динамічної геометрії.

Wolfram Alpha – он-лайн програма, яку можна використовувати для розв’язування різних, математичних, інженерних та наукових задач. Автором Wolfram Alpha є англійський математик і програміст Стівен Вольфрам. Вперше програма була представлена в травні 2009 року. Незабаром було випущено мобільний додаток для Android. Підтримку сервісу Wolfram Alpha для мобільних пристроїв здійснює віртуальний асистент Siri, який використовує технології обробки мови; віртуальна клавіатура програми адаптована для введення математичних формул [2].

Wolfram Alpha написана на мові «Mathematica». Таким чином, величезні математичні можливості програми укладені в наборі функціоналу, за допомогою якого можна отримувати розв’язки  алгебраїчних, диференціальних, рекурентних та функціональних рівнянь і нерівностей, використовувати різні чисельні методи для знаходження коренів рівнянь і систем рівнянь; можливість вирішувати завдання диференціального і інтегрального числення, проводити аналіз рядів і аналіз Фур’є, кластерний аналіз і багато іншого, тобто розв’язувати будь-які завдання курсу вищої математики для технологічних спеціальностей. Фактично, це також математична середовище, але, на відміну від програмних пакетів Maple, Mathcad, Matlab та інших спеціалізованих математичних програм, адаптована для використання середньостатистичним користувачем мережі Інтернет, яка не потребує попередньої установки. Стосовно до курсу вищої математики для технологічних спеціальностей педагогічних університетів, система Wolfram Alpha може працювати з завданнями лінійної алгебри: виконувати дії над матрицями, обчислювати визначники і розв’язувати системи лінійних алгебраїчних рівнянь.Стосовно до аналітичної геометрії і векторної алгебри, програма може будувати рівняння прямих, площин, кривих і поверхонь другого і вищих порядків, розв’язувати задачі на знаходження скалярного, векторного і мішаного добутків і т.п.Стосовно до розділу математичного аналізу Wolfram Alpha дозволяє знаходити похідні, невизначені і визначені інтеграли, криволінійні інтеграли, розв’язувати прикладні завдання.Програма підтримує різні формати для імпорту і експорту, включаючи електронні таблиці, двовимірні і тривимірні графічні формати, мультимедіа-файли, документи, архівні файли і т.п. Вбудовані функції для виведення графіків з точок, ліній і поверхонь, гістограм, двовимірних і тривимірних діаграм різного виду.СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Attewell J. Mobile technologies and learning: A Technology Update and m-Learning Project Summary / Jill Attewell. – London : Learning and Skills Development Agency, 2005. – 25 p.

2. Wolfram Alpha [Електронний ресурс] // Сайт розробників Wolfram Alpha – Режим доступу до ресурсу: http://www.wolframalpha.com/. 3. Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. … д-ра пед.наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (інформатика) / Семеріков Сергій Олексійович ; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2009. – 536 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *