Дата зміни інформації:

Юрченко Н. Ю., Третяк С. В. “СУЧАСНЕ МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ”

I курс, факультет фізики,математики та інформатики

Усатюк Я.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

У наш час підростаюче покоління більш інформаційно розвинуте ніж попереднє, тому що у теперішньому сучасному світі для їх розвитку можна використати багато інноваційної діяльності, яка є у вільному доступі. На сьогодні у школах України вчителі можуть використовувати нові активні технології навчання: інтерактивні дошки, ноутбуки, а серед них: планшети та мобільні телефони.

Сучасні смартфони та планшети надають великі повноваження своїм власникам, тобто різні функціональні можливості, доступ до Інтернет-ресурсу, підтримка знімних носіїв інформації, потужні мобільні процесори та подання теоретичного матеріалу за допомогою відео-уроків або у вигляді презентації.

Мобільні смартфони та планшети почали частіше використовувати в навчальному процесі, адже це дуже зручно. Діти краще сприймають інформацію у графічному вигляді, тому вчителі використовують для зацікавлення свого предмету різноманітні інноваційні пристрої, наприклад інтерактивні дошки. Подібні пристрої здатні допомогти школярам поліпшити знання з різних предметів, підвищити інтерес до навчання, дають більшу свободу руху. Така методика дозволяє вчителю за допомогою мобільного пристрою на який можна завантажити будь-яку книгу з математичної дисципліни не нести тяжкі підручники на урок, а просто прийти повністю підготовленим.

У сучасному світі майже у кожного учня загальноосвітньої школи є мобільний смартфон або планшет. Школярі користуються ними не тільки для розваг або соціальних мереж, але і для вирішення різних навчальних питань, тобто пошуку різної інформації, підготовки до уроку презентації або реферату та інше. З появою спеціалізованих програм для навчання останнім часом стала розглядатися можливість використання мобільних додатків в загальноосвітньому процесі.

Є очевидним, що учням було б цікавіше навчатися, використовуючи в навчальних  цілях смартфон або планшет. Діти не носили б тяжкі ранці з книгами, а просто їх скачали на телефон. Також уроки математики могли б проходити значно цікавіше, якби на смартфон скачати, наприклад PhotoMath-калькулятор, який вміє рахувати навіть коли навести камеру смартфона на математичну задачу. Програму «Піфагор» використовують восьмикласники, у ній зібрані основні формули, таблиці, значення констант, формули площ та значення основних тригонометричних функцій [1]. Корисними програмами можуть слугувати додатки з формулами, в яких містяться формули з алгебри та геометрії. Також на смартфони або планшети можна скачати різні головоломки, наприклад: головоломка 2048, математичні головоломки із сірниками та звичайні математичні головоломки.

Навчальні мобільні додатки повинні бути з інтерактивним призначеним для користувача інтерфейсом, діалоговими функціями і елементами мультимедіа, які призначені для самостійної роботи учнів (під керівництвом вчителя або без нього) і допомагають вирішувати актуальні завдання в навчально-пізнавальної діяльності користувача, мотивуючи його на подальше навчання. Основним обов’язковим компонентом є дидактичність. Це означає, що дидактичний додаток сприймається як навчальна програма для мобільних пристроїв, сконструйована розробниками з урахуванням оптимальної сукупності ключових принципів дидактики і методики викладання математики [2].

Отже, запровадження смартфонів і планшетів на уроках математики є вигідним варіантом для теперішнього покоління. Сучасний учитель повинен покращувати знання учнів будь-яким способом.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Застосування мобільних технологій на уроках математики. Веб-сайт. URL : http://timso.koippo.kr.ua/hmura13/kvasnitska-natalya-ivanivna-zastosuvannya-mobilnyh-tehnolohij-na-urokah-matematyky/
  2. Мобільні додатки для навчання математики як засіб підвищення мотивації учнів молодшої школи. Веб-сайт. URL : http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/download/96/129

6 Replies to “Юрченко Н. Ю., Третяк С. В. “СУЧАСНЕ МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ””

  1. Дуже цікава тема для дослідження статті, тому що в нашому сучасному світі мобільне навчання прогресує!!!!!

  2. У третьому абзаці написано “Діти краще сприймають інформацію у графічному вигляді”, хоча “Інформація краще фіксується в пам’яті, якщо людина читає її з паперу, ніж з екрана планшета чи іншого гаджета.” (http://studway.com.ua/e-pidruchniki/). Тож ця думка не достовірна.

    1. Не погоджуюсь з думкою попереднього коментатора. Чисто з психології, людський організм краще запам’ятовує інформацію, яку бачить зоровим апаратом, адже в такі моменти працює зорова пам’ять.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *