Скачкова В. О. “РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ”

ІV курс, Початкова освіта ( основи інформатики)

Парфенова Ю. А.

Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж

Біла Церква

Інформаційно-комунікаційні технології є одними із найбільш важливих чинників, що впливають на формування суспільства ХІХ століття.

Інформаційний вік становить перед суспільством низку проблем, поміж яких основне місце посідає проблема інформаційної безпеки школярів як на національному, так і на міжнародному рівнях. Очевидно, що сьогоднішні темпи комп’ютеризації перевищують темпи розвитку всіх інших галузей. Без телевізорів, комп’ютерів і комп’ютерних  мереж сучасна людина вже не може уявити свого існування. Комп’ютери та телебачення стрімко входять у життя малої дитини, займаючи особливе місце в її свідомості. На жаль, часто зміст інформації, що сприймає дитина, має суперечливий, агресивний і негативний характер, впливає на соціально-моральні орієнтири.

Один з можливих шляхів розв’язання проблеми інформаційної безпеки – навчання дитини адекватного сприйняття й оцінювання інформації, її критичного осмислення на основі моральних і культурних цінностей.

Жан-Жак Руссо писав, що, нецікавий урок нічого, окрім нелюбові до предмета і до педагога, не викликає . Отже, найперше завдання, яке стоїть перед учителем – викликати інтерес до навчання, повернути дитину до себе обличчям, побачити в її очах творчий вогник. Сучасне життя неможливе без комп’ютера , але треба дотримуватись певних правил користування ним із метою збереження здоров’я й інформаційної безпеки. І тут ІКТ просто незмінні: вони є тим ланцюжком, який з’єднує інтереси вчителя й учнів. Тільки потрібно навчитися творчо використовувати захоплення дітей гаджетами. Аналітики пов’язують масове поширення  планшетних ПК зі збільшенням кількості завдань, які можна розв’язати за їх допомогою: пошук інформації в інтернеті, спілкування в соціальних мережах, прослуховування музики, читання книг тощо. Можливості мобільних пристроїв, безумовно, потрібно використовувати в навчальному процесі, адже вони органічно поєднуються з традиційними формами навчання, розширюють можливості доступу до навчальної інформації, сприяють залученню України до загального інформаційного простору.

Розвиток інформаційної безпеки молодших школярів залежить: по-перше, від дотримання правил інформаційної безпеки в кабінеті інформатики; по-друге, від проведення заходів з розвитку інформаційної безпеки учнів; по-третє, від взаємодії батьків та вчителів із зазначеної проблеми.

Загрозою інформаційної безпеки учені називають сукупність умов і чинників, що створюють небезпеку життєво важливим  інтересам особистості, суспільства і держави в інформаційній  сфері. 

Однією із  форм організації навчання учнів інформаційної безпеки– є заняття в позаурочний час. Проведення навчання під час позакласних заходів дає педагогові можливість організувати заняття у формі екскурсії, що містить такі способи ознайомлення учнів з об’єктом, як роз’яснення, бесіда, наочний показ, збирання наочно-ілюстраційного матеріалу з використанням основних положень теорії. Отже, для повноцінного та ефективного розвитку дитини неможливо створити безпечне інфрормаційне середовище, значно важливіше навчити її реагувати на інформаційну безпеку, уміти протистояти їй.

Класифікація іформаційних загроз дитини (за В.Ковальчук)

  1. Загрози для особистості дитини

Особистої безпеки

  • Загрози життю і здоров’ю (викрадення, гіподинамія)

Протиправних дій

  • Загрози вчинення протиправних дій (хакерство, порушення авторських прав)

Інформаційні

  • Загроза ознайомлення з матеріалами небажаного змісту .
  • Загроза отримання недостовірної та незатребуваної інформації.
  1. Загрози несанкціонованого доступу до відомостей, що забезпечують особисту безпеку.
  • Загроза розголошення персональних даних.

3. Загроза для персональних компютерів.

  • Загроза проникнення вірусів;
  • Загроза завантаження шкідливого активного коду.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Дибкова Л. М. Інформатика і комп’ютерна техніка К.: Академвидав, 2011,- 464 с.
  2. Селедзінський І.Ф., Василенко Я.П. Основи Інформатики Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. 2007. – 157 с.
  3. Войтюшенко Н. М. Інформатика та комп’ютерна техніка. К.: Академія, 2006. – 367с.
  4. Войтюшенко, Н. М. Інформатика і комп’ютерна техніка. К. : Академія, 2006. – 367, [1] с. http://udpu.o rg.ua/libraryfiles/42045 2.pdf
  5. Малишевський О.В., Колмакова В.О.Інформатика Умань: Візаві, 2011.- 201 с.
  6. Макарова М.В.  Інформатика та комп’ютерна техніка. Суми: Університетська книга, 2008,- 667 с.

One Reply to “Скачкова В. О. “РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ””

  1. Цікава і пізнавальна стаття, особливо для майбутніх педагогів. Безумовно, сучасні технології можуть зробити навчання цікавішим, але завжди потрібно бути пильними, адже навіть доросла людина не завжди може себе захистити від інформаційної небезпеки чи небажаної інформації, що й говорити про дітей.
    В першому абзаці певно помарка ( напевно замість XIX століття XXI).

Добавить комментарий