IV курс, фізико-математичний факультет
Семеніхіна О.В., д.пед.наук,доцент кафедри інформатики
Сумський педагогічний університет імені Антона Семеновича Макаренка
м. Суми, Україна
У сучасному світі все пов’язано зі споживанням інформації. Ми постійно потребуємо нових знань і шукаємо їх. Це стає причиною того, що наш мозок звикає до певної форми отримання інформації. Візуальний канал сприйняття безпосередньо пов’язаний з центрами обробки інформації в мозку, це доводить і той факт, що більше половини всього населення землі, візуали.
В сучасній освіті все ширше застосовують різноманітні технології візуалізації інформації для більш ефективного засвоєння учнями навчального матеріалу. При їх використанні можна навчити бачити моделі і зв’язки, які є важливими; легко відтворювати отриману інформацію і т.д. Отже, чим більше сучасних освітніх технологій буде використовувати педагог, тим більшою кількістю ефективних прийомів і способів мислення оволодіють учні [1].
Один з таких сучасних інструментів – інфографіка. Дана форма представлення інформації допомагає пояснити складні поняття на простій і зрозумілій мові, виявити та зрозуміти зв’язки елементів будь-якої системи.
За визначенням В. Лаптєва: «Інфографіка – це область комунікативного дизайну, в основі якого лежить графічне представлення інформації, зв’язків, числових даних та знань» [3]. Вона може покращити сприйняття інформації, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості зорової системи людини бачити моделі і тенденції. Процес створення інфографіки можна розглядати як візуалізацію даних, створення інформаційних схем та моделей подання інформації [2].
Існує три типи інфографіки:
- статична – слайд без анімованих елементів;
- інтерактивна – містить анімовані елементи, користувачі можуть взаємодіяти з динамічними даними;
- відеоінфографіка – короткий відеоряд, який поєднує образи даних, ілюстрації та динамічний текст.
Інфографіка як один з методів візуалізації навчального матеріалу може використовуватися під час лабораторних робіт, на лекціях та практичних заняттях для створення проблемних ситуацій і організації ефективної пошукової діяльності.
Іншими словами, інфографіка допомагає вчителю зробити текстовий матеріал наочним. А через те, що візуальний матеріал легший для засвоєння, учні краще і швидше його зрозуміють. А це в свою чергу дає більше часу на окремі моменти теми, більш якісні знання, стабільне і довготривале запам’ятовування [3].
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Безуглий Д. С. Візуалізація як сучасна стратегія навчання// Фізико-математична освіта. – 2014. – № 1. – С. 5-11. Ел. Ресурс – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2014_1_3
- Сучасний засіб навчання та самоосвіти — це ІНФОГРАФІКА – Ел. Ресурс – Режим доступу: https://www.pedrada.com.ua/article/ 1303-qqq-17-m5-22-05-2017-suchasniy-zasb-samoosvti-ta-navchan nya-nfografka
- Єрмолаєва Ж.Є. Інфографіка як спосіб візуалізації навчальної інформації // Концепт. – 2014. – № 11. – С. 2. Ел. Ресурс – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/v/infografika-kak-sposob-vizualizatsii-uchebnoy-informatsii
- Разорьонова М., Панченко Л. Використання інфографіки в освіті // Ел. Ресурс – Режим доступу: http://www.cuspu.edu.ua/images/conf-2016-10/s5/%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA.pdf