Дата зміни інформації:

Єременко О.О. “ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА GEOGEBRA ДЛЯ ЗНАХОДЖЕННЯ ПЛОЩ КРИВОЛІНІЙНИХ ТРАПЕЦІЙ”

 

І курс магістратури, фізико-математичний факультет

Дереза І.С., канд. пед .наук, старший викладач

Криворізький державний педагогічний університет

Кривий Ріг

 

На сучасному етапі розвитку людського суспільства конкурентоспроможність країни, великою мірою залежить від рівня інформатизації всіх сфер життя суспільства. Одним з пріоритетних напрямків інформатизації суспільства є процес інформатизації освіти, який передбачає широке використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі.

Повною мірою це стосується і математики. Один із перспективних напрямків інформатизації шкільної математичної освіти це – використання у навчальному процесі систем комп’ютерної математики, зокрема, систем динамічної математики [1].

Доступ до спеціалізованих програм динамічної математики є як вільним, так і обмеженим. Серед програм вільного використання однією з найпопулярніших є інтерактивне середовище GeoGebra, яке включає в себе геометрію, алгебру та математичний аналіз. Використовувати GeoGebra доцільно при вивченні тих розділів математики, в яких крім обчислень необхідно виконувати і геометричні побудови, що сприяє кращому розумінню досліджуваного матеріалу, розвитку просторового мислення, прискорює процес розв’язування завдань, сприяє кращому засвоєнню матеріалу [3]. GeoGebra зручна у використанні, оскільки має простий та інтуїтивний інтерфейс і її можна використовувати на різних пристроях: комп’ютерах, планшетах, телефонах як в онлайн режимі так і без підключення до мережі Internet.

Наведемо приклад використання програмного засобу GeoGebra під час вивчення визначених інтегралів, а саме для знаходження площі криволінійної трапеції.

Приклад. Знайти площу фігури обмеженої графіками.

Першим і найважливішим етапом розв’язання є побудова графіків функцій, оскільки потрібно безпомилково визначити межі інтегрування. Для цього в полі введення набираємо:   отримуємо область в якій всі задані графіки перетинаються (Рис.1).

Рис. 1

З рисунка видно, що в даній області на відрізку [0;1] над віссю Ox розташований графік функції  а на відрізку [1;2] над віссю Ox розташований графік функції . Отже, щоб знайти площу зафарбованої фігури, потрібно знайти суму площ. Для наочності виділимо ці площі на рисунку. На панелі інструментів обираємо «Точка» і ставимо точки з координатами (1;1) та (1;0), далі з’єднуємо їх за допомогою інструмента «Відрізок», щоб зробити відрізок пунктирним, на панелі об’єктів натискаємо правою клавішею миші на три крапки і обираємо «Налаштування» (Налаштування – Стиль – Стиль лінії). Таким чином, поділили криволінійну трапецію на дві частини. Для того, щоб підписати графіки і замальовану область, потрібно на панелі інструментів натиснути
«АВС текст» і поставити курсор на область, яку потрібно підписати, також в налаштуваннях можна обрати стиль підпису,розмір та колір (Рис.2).

Рис. 2

Після побудови за відомою формулою знаходимо площу: 

Отже, маємо таку площу криволінійної трапеції S=1 кв.од.

Підсумовуючи, можна зробити висновок, що у зв’язку з процесом інформатизації освіти, важливу роль у викладанні математики відіграють інформаційно-комунікаційні технології, зокрема, інтерактивне середовище GeoGebra, використання якого дозволяє моделювати та візуалізувати математичні поняття, а також сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Ракута В.М. Cистема динамічної математики GeoGebra як інноваційний засіб для вивчення математики / В.М. Ракута // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – № 4 (30). – С. 15 – 33.
  2. Тягай І.М. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час вивчення математичного аналізу / І.М. Тягай // Інформаційні технології в освіті. – – № 5. – С. 116 –122.
  3. Фирер А.В. Использование средств информационно-комуникационных технологий в визуализации процесса обучения алгебры / А.В. Фирер // Вестник ТГПУ (TSPU Bulletin). – – №1 (190). – С. 155 – 163.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *