Дата зміни інформації:

Набок Е.Р. “ВИВЧЕННЯ ВЕКТОРНОЇ ГРАФІКИ У 9 КЛАСІ. ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВЕКТОРНОЇ ГРАФІКИ”

 

IV курс, фізико-математичний факультет

Семеніхіна О.В. док. пед. наук, доцент

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

Суми

 

У 9 класі учні вивчають таку тему як «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор». Під час вивчення даної теми учнів потрібно ознайомити з такими поняттями:

  1. Колірна модель, та кодування графічних даних;
  2. Векторні та растрові зображення, переваги та недоліки;
  3. Особливості векторного редактору;
  4. Створення малюнків за допомогою кривих і ламаних.
  5. Текстові написи та їх форматування;
  6. Багато шарові об’єкти.

У результаті вивчення даної теми учень повинен оперувати вище вказаними поняттями на достатньому рівні [1].

Векторна графіка – спосіб представлення об’єктів і зображень за допомогою математичних функцій. Даний тип графіки представляє зображення як набір найпростіших геометричних фігур тобто графічних примітивів. До таких примітивів відносять такі прості фігури, як відрізки, точки, прямі, дуги, кола і еліпси, квадрати і прямокутники та інші  [2].

 Переваги векторної графіки наступні:

  1. Простота використання;
  2. Невеликий розмір кінцевих файлів;
  3. Незначні вимоги до можливостей комп’ютера;
  4. Збереження якості зображення та розмірів файлу при будь-яких операціях масштабування;
  5. На відміну від растрового зображення, векторні масштабуються без втрати якості зображення.

Недоліки векторної графіки:

  1. Зміни яскравості або інших операцій над об’єктами залежать від зміни відтінків кожного примітиву окремо.
  2. Переформатування з векторної графіки в растрову здійснити нескладно, але обернений процес можливий лише для невеликої кількості зображень, котрі вимагають, додаткового опрацювання.
  3. Не кожен об’єкт може бути відображений у векторному вигляді, в такому випадку зображення складається з великої кількості примітивів, що негативно впливає на пам’ять, яку займає зображення.

Векторна графіка також застосовується для опрацювання схем, таблиць, для створення мультфільмів та відео роликів. При вивченні даної теми необхідно надати учням можливість реалізувати власті художні здібності. Також мотивацією для вивчення теми буде наведення прикладів перспектив застосування графіки в контексті профорєнтації – адже вони можуть обрати такі професії як веб-дизайнер, дизайнер, аніматор та тощо.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Навчальні програми [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/programa-informatika-5-9-traven-2015.pdf
  2. Информатика для гуманитариев : учебник и практикум для академического бакалавриата / Г. Е. Кедрова [и др.]. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 439 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *