Дата зміни інформації:

Мартинюк М.Л., Захарова К.П. “ПОЄДНАННЯ ВІДЕОКОМУНІКАЦІЙНИХ ТА ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА БАЗІ CISCO SPARK”

Мартинюк М.Л.

IV курс, фізико-математичний факультет Тернопільського національного
педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Захарова К.П.

магістрант, факультет комп’ютерних інформаційних технологій
Тернопільського економічного університету

Василенко Я. П., викладач кафедри інформатики та методики її викладання

Тернопільський національний педагогічний університет
імені Володимира Гнатюка

Тернопіль

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій призводить до необхідності впровадження інновацій у різних сферах людської діяльності: політичній, економічній, соціальній, культурній, освітній та інших. Однією із таких інновацій є відеоконференцзв’язок – телекомунікаційна технологія, що забезпечує одночасну двосторонню передачу, обробку, перетворення та подання інтерактивної мультимедійної інформації на віддалі в режимі реального часу за допомогою апаратно-програмних засобів комп’ютерних систем та мереж. Відеоконференцзв’язок показав себе ефективним засобом зв`язку при надзвичайних ситуаціях, у телемедицині, для проведення судових процесів, у сфері освіти для організації дистанційного навчання (враховуючи той факт, що всі заклади освіти є територіально розподіленими). В освітній сфері системи відеоконференцзв’язку не лише допомагають викладачам, студентам і учням шкіл та університетів ефективно організовувати навчальний процес, але і самі по собі є предметом вивчення та засобом розвитку навичок роботи та поведінки в сучасному інформатизованому суспільстві. Системи відеоконференцзв’язку є однією із найважливіших ланок побудови платформи відкритої освіти [1].

Серед добре відомих виробників апаратно-програмного забезпечення відеоконференцзв’язку можна виділити компанії Cisco, Polycom, Sony, Tandberg. До Web-орієнтованих відеокомунікаційних технологій відносяться: Інтернет-відеоконференції (Skype, Cisco Spark, BigBlueButton); Інтернет-телебачення (Ustream, Livestream).

У 2017 р. компанія Cisco презентувала нову версію рішення для спільної роботи та навчання Cisco Spark.

Cisco Spark – це готовий пакет хмарних сервісів і програм для спільної роботи. З його допомогою викладачі, студенти, співробітники можуть проводити заняття, семінари, наради, обмінюватися повідомленнями і файлами, телефонувати один одному і використовувати інтерактивну дошку незалежно від того, де вони перебувають – в різних аудиторіях, офісах чи в одному приміщенні. Важливою частиною цієї технології (крім аудіо- та відео-спілкування) є обмін матеріалами в електронному вигляді, текстові чати і проведення online-опитувань та голосувань.

Розташований у хмарі Cisco сервіс Cisco Spark створювався в такий спосіб, щоби кожна дія в ньому була простою та інтуїтивно зрозумілою для користувача й адміністратора. Cisco Spark об’єднує в одному додатку різні комунікаційні канали (чат, телефонний і відеозв’язок) і засоби спільного використання контенту. Додаток не залежить від пристроїв і операційних систем і функціонує на платформах Windows, macOS, iOS, Android, а також в якості Web-клієнта. Для інтеграції з іншими додатками використовуються відкриті інтерфейси прикладного програмування (API) і боти. Додаток може працювати з браузера не вимагаючи попередньої інсталяції на комп’ютері. Всередині є інтегровані інструменти для роботи з популярними сервісами – наприклад Dropbox, Google Drive і OneDrive для зберігання контенту або GitHub – популярний Web-сервіс для розробників програмного забезпечення. Також є різні засоби перекладу та словники, що полегшить роботу інтернаціональних колективів.

В останньому оновленні технологія отримала кілька суттєвих нововведень, наприклад новий уніфікований стиль оформлення для різних пристроїв. Але головне – це новий компонент системи – інтерактивна електронна дошка Cisco Spark Board. Вона призначена для спільної роботи над проектами та упорядкування роботи в конференц-залах.

Одна із функцій Cisco Spark Board – демонстрація власного робочого столу на екрані. Все що потрібно, це підійти до неї зі своїм пристроєм (планшетом, смартфоном або ноутбуком). Дошка з’єднається з ним за допомогою технології Cisco Spark Proximity і дозволить транслювати на екран все, що ви хочете показати на своєму пристрої. Головна перевага цієї технології в тому, що для з’єднання використовується ультразвук, а не традиційний Bluetooth або Wi-Fi. Таким чином для підключення не треба здійснювати додаткових маніпуляцій. Головне, щоб на мобільному пристрої працював фірмовий додаток Cisco Spark. Ще одна функція – це використання Spark Board як дошки для рисування різноманітних схеми і діаграм з можливістю спільного використання, редагування і зберігання контенту. Spark Board дозволяє зберігати все, що було на ній зображено, в груповому сховищі загального користування. Cisco Spark Board може також забезпечити проведення відеоконференцій.

Новий стиль оформлення додатку Cisco Spark заснований на різних видах діяльності користувачів (activities). На панелі інструментів в робочому просторі (Space) можна легко вибрати необхідну дію: повідомлення, зустріч, виклик, спільна робота на інтерактивній дошці, обмін файлами, пошук людей. Робочий процес на основі видів діяльності буде однаковий на всіх пристроях (настільний комп’ютер, мобільний телефон, планшет або Cisco Spark Board). Користувач, який вміє поводитися з одним пристроєм, зможе працювати і на інших.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Биков В. Ю. Відкрите навчальне середовище та сучасні мережні інструменти систем відкритої освіти // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2010. – №9. – С. 9-15.
  2. R. Wilcox “Video Communications: The Whole Picture (Cmp Telecom & Networks)” / J. R. Wilcox, D Gibson // Taylor & Francis, 2005, – 506 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *