Дата зміни інформації:

Мазурик А.С. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ”

ІІІ курс, факультет української філології

Бондаренко Т.В., канд. пед наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

У методиці викладання української літератури вже утвердилася думка про те, що уроки позакласного читання допомагають у навчальному процесі. Вони сприяють активізації мислення учнів, розвивають читацький інтерес, стимулюють позакласне читання, яке є опорою шкільного курсу.

Можливості уроків позакласного читання великі. Тут слід пам’ятати про те, яким способом вони будуть організовані і, які засоби будуть використанні при їх підготовці. Оскільки сьогодні існує багато форм інтерактивної роботи, то здебільшого вчителі-словесники звертаються саме до них, щоб якомога краще допомогти учням усвідомити твір, проаналізувати його, дати характеристику героям, зробити висновки.

Інформаційно-комунікаційні технології допомагають вчителю реалізувати свої задуми, використовуючи комп’ютерні мережі. Завдяки цьому урок позакласного читання значно розширюється, адже використання інтернету, мультимедіа, інтерактивних технологій лише сприяють цьому.

Наочність відіграє велику роль у сприйманні учнями матеріалу. Скажімо, щоб поглибити знання про особистість письменника, можна використати мультимедійну презентацію, в якій кожний окремий слайд буде певною важливою подією в житті автора, або ж створити навчальне відео, в якому стисло, але пізнавально буде окреслено основні періоди життєвого і творчого шляху діяча.

Використання аудіо буде доречним при вивченні поетичного чи ліро-епічного твору. Учням буде цікаво прослухати уривок, якщо його декламуватиме відомий актор, ведучий чи співак. Цей аспект важливий тим, що школярі зможуть почути нове звучання твору і зробити свої висновки. При цьому буде розвиватися критичне та творче мислення, уява, пам’ять, увага.

Звичайно потрібно залучати самих школярів до праці в такі сфері. Наприклад, можна задати домашнє завдання зробити буктрейлер за прочитаним твором. Це буде хорошою практикою для учнів середніх класів – вони вчитимуться самостійно працювати, використовуючи різноманітне програмне забезпечення. Таку роботу можна проводити як використовуючи індивідуальну або групову форму роботи. Тематику можна обирати різну: історія написання книги, характеристика системи образів чи якогось одного тощо. Додатково можна провести захист цих робіт. Це допоможе вчителю гідно оцінити учнів, адже він бачитиме як насправді учні орієнтуються в заданому на позакласне читання творові. Тут слід говорити про нову форму проведення уроків.

Використання сучасної відеотехніки сприяє не тільки кращому розумінню матеріалу, а й розширює діапазон можливостей на уроках позакласного читання, оскільки відбувається інтегрування предметів: літератури і інформатики.

Використання ПК на уроках позакласного читання сприяє:

  • підвищенню цілеспрямованості і наполегливості в навчанні;
  • мотивація є безперечною, адже учні можуть слідкувати за тим, що говорить вчитель-словесник і усвідомлювати сказане;
  • використання найрізноманітніших методів навчання, форм, які на сьогодні все більше охоплюють навчальний процес;
  • прискорюються навчальні дії, спрямовані на осягнення матеріалу учнями, розуміння виховного потенціалу твору;
  • запам’ятовування відбувається краще, адже інформація краще сприймається та, яка подана кольоровими, яскравими, влучними блок-схемами.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках позакласного читання допомагає вчителеві краще донести потрібний матеріал учням, розвивати творчі здібності, виховувати самостійність, наполегливість, цілеспрямованість.

Проведення такого типу уроків – це один із важливих напрямів в роботі вчителя словесника. Такий освітній процес спрямований перш за все на розвиток літературної освіти учнів та формування компетентного читача.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *