Дата зміни інформації:

Кущева А. В. “ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ДИСКРЕТНОЇ МАТЕМАТИКИ”

ІІ курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Медведєва М.О., канд. пед. наук., доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Важливу роль в сучасному освітньому процесі займає використання інформаційних технологій. Кожний викладач намагається оновити підходи до викладання дисциплін, які направлені не лише на збільшення об’єму і покращення якості отриманих знань студентами, підвищення мотивації до освітнього процесу, але й розвивати в них інтерес до освітнього процесу.

На заняттях з дискретної математики ІКТ допомагають підсилити наочне представлення матеріалу, збільшити об’єм раніше недоступної інформації, підвищити мотивацію навчання і як наслідок покращити засвоєння навчального матеріалу [2].

На заняттях з дискретної математики комп’ютер може бути задіяний в наступних режимах:

  • демонстраційний;
  • індивідуальний;
  • дистанційний.

Невід’ємною частиною організації освітнього процесу є використання інтерактивних засобів навчання, до яких можна віднести: друковані підручники і посібники за типом інтелектуального самовчителя; мультимедійні підручники та освітні програми; комп’ютер; інтерактивні дошки (панелі, планшети); засоби телекомунікації (електрона пошта, телеконференції, мережі обміну даними та інші); електроні бібліотеки.

Інтерактивна діяльність на заняттях має на меті організацію і розвиток діалогового спілкування студентів, виникнення взаєморозуміння і взаємодії на заняті, взаємне розв’язування значних для кожного учасника задач. Інтерактивні методи виключають домінування однієї думки над іншою. В ході діалогового навчання студенти навчаються розмірковувати, розв’язувати складні проблеми на основі аналізу обставин, приймати продумані рішення, не боятися брати участь в дискусіях, спілкуватися з іншими людьми. Для цього на заняттях організовується індивідуальна, парна та групова робота, йде робота з документами і різними джерелами інформації, використовуються науково-дослідні завдання. Місце викладача на інтерактивних заняттях полягає в направлені студентів на досягнення мети заняття [1].

Застосовуючи методи і прийоми інтерактивного навчання, викладач повинен пам’ятати основні принципи, що лежать в основі обраного ним способу роботи під час заняття, а саме:

  • заняття це спільна робота викладача і студента;
  • всі студенти рівні і кожний має право на власну думку з будь-якого приводу;
  • категорично забороняється застосовувати пряму критику особистості, критикувати можна лише ідею.

Для успішного засвоєння теми, що вивчається на занятті, викладачу необхідно організувати процес вивчення матеріалу таким чином, щоб у студента з’являлася власна ініціатива, а заняття проходило як співробітництво студентів і викладача.

Важливим структурним елементом кожного заняття з дискретної математики і освітнього процесу в цілому є перевірка знань та вмінь студентів. Саме контроль дозволяє дати якісну оцінку засвоєним знанням студентів, орієнтує студента у власних досягненнях і недоробках у його освітній діяльності. Контроль для викладача є стимулом для підвищення якості роботи, пошуку нових методів і прийомів подання навчального матеріалу. Але саме головне те, що контроль дозволяє викладачу визначити індивідуальні здібності студентів і розробити до них індивідуальний підхід.

Успішність викладання дискретної математики залежить від багатьох факторів, важливим з яких є рівень самопідготовки студентів. З розвитком інформаційних технологій перед студентами з’являються нові можливості для поглибленого вивчення будь-якого предмету.  Сучасні комп’ютерні ресурси дозволяють покращити якість знань виконуючи самостійну роботу.  У студентів є можливість прослухати інформацію, продивитися її та закріпити за допомогою різних Інтернет-сервісів, онлайн-тестів.

Головною проблемою залишається проблема доступу до інформаційних джерел кожного бажаючого. Тому головним завданням викладача є правильний вибір прийомів і методів викладання кожної теми дисципліни, вдале поєднання традиційних інструментів навчання з новими інформаційними технологіями, які повинні забезпечити підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу студентами.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Бойченко Л. Мотивація навчальної діяльності : методичний семінар-тренінг із використанням методів інтерактивного навчання / Л. Бойченко // Завуч. Сер. Шкільний світ. – 2011. – № 11. – С. 1-8.
  2. Медведєва М.О. Дискретна математика з елементами інформаційних технологій: навчальний посібник для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів / М.О. Медведєва – Умань : УКВПП. – 2017. – 168 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *