Дата зміни інформації:

Коцемир К.О. “ДЕЯКІ АСПЕКТИ УПРОВАДЖЕННЯ ВЕБ-ТЕХНОЛОГІЙ У ВИЩОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ”

ІV курс, фізико-математичний факультет

Карплюк С.О., канд. пед. наук, доцент

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Житомир

 

У сучасних умовах інформатизації суспільства система вищої освіти потребує оновлення підходів щодо організації освітнього процесу. У цьому контексті особливої актуальності набуває проблема впровадження ефективних інформаційно-комунікаційних технологій, які сприятимуть підвищенню рівня підготовки майбутніх фахівців у сфері освіти. Важлива роль у вирішенні цього завдання належить веб-технологіям, які проникають в усі сфери суспільства, зокрема й в освітню галузь [3, 4].

Результати дослідження праць відомих вітчизняних та зарубіжних науковців (Н.І. Анісімова, В.Ю. Биков, Т.А. Вакалюк, Ю.В. Горошко, М.І. Жалдак, Ю.О. Жук, С.О. Карплюк, Н.М. Кузьміна, Н.В. Морзе, С.А. Раков, Ю.С. Рамський, С.О. Семеріков, О.В. Співаковський, О.М. Спірін, Ю.В. Триус та інші) суттєво вплинули на становлення та розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.

Аналіз наукової психолого-педагогічної літератури переконливо засвідчує, що дана проблема залишається у полі зору значного кола науковців та дослідників, але, попри накопичення значного досвіду її дослідження, ряд аспектів потребує подальшого вивчення, зокрема окреслення основних можливостей веб-технологій у вищій педагогічній школі, а також виявлення умов ефективного їх упровадження.

Розуміння сутності окресленої проблеми неможливе без розгляду самого поняття «веб-технології» під якими ми будемо розуміти інформаційні технології, використання яких дає змогу здійснювати опрацювання даних (веб-ресурсів), розміщених в комп’ютерних мережах [2, 4].

Протягом періоду свого становлення та розвитку, веб-технології зазнавали і продовжують зазнавати значних змін завдяки яким спектр їх функційних особливостей постійно зростає, що позитивно впливає на освітній процес у вищому педагогічному закладі. Однак, є й певні недоліки, яких можна позбутися зважаючи на певні фактори:

  • психолого-педагогічні (недостатня розробка методичних і організаційних аспектів використання веб-технологій у навчальному процесі; слабка психологічна готовність більшості педагогів до використання веб-технологій тощо) [1, 4];
  • матеріально-технічні (недоступність якісного програмного забезпечення; високі тарифи на послуги зв’язку і, як наслідок, високі тарифи на обслуговування користувачів мережі Інтернет; відсутність нормативно-правової бази щодо використання освітнього веб-простору мережі Інтернет, створення та розміщення освітніх веб-ресурсів у ньому тощо) [1, 4].

Врахування цих факторів дозволить вирішити значне коло проблем щодо ефективного впровадження веб-технологій в освітній процес вишів й сприятиме визначенню стратегії реалізації веб-технологій у сфері освіти. З основних напрямів здійснення цього процесу можна виділити наступні:

  • ширше впроваджувати веб-технології в усіх типах навчально-виховних закладів, що сприятиме створенню інформаційно-освітнього простору та розробці програмно-педагогічного забезпечення, яке забезпечить підвищення якості знань учнів та студентів;
  • здійснювати підготовку учителів до використання освітніх веб-ресурсів локальної та глобальної мереж;
  • створювати освітні веб-ресурси і наповнювати ними українську частину освітнього веб-простору мережі Інтернет;
  • визначити типові веб-технології, які доцільно використовувати у освітньому процесі й доцільність їх застосування, а також визначити категорії користувачів освітніх веб-ресурсів та ті типові технології, які вони використовують. На основі таких даних спрогнозувати можливі шляхи розвитку веб-технологій стосовно певних категорій користувачів;
  • сприяти створенню освітніх інформаційних пошукових систем та веб-каталогів;
  • стимулювати створення загальнодоступних серверів освітньої галузі, які б містили освітні веб-ресурси, корисні для педагогічних працівників [4].

Таким чином, реалізація веб-технологій в освітньому процесі вищого педагогічного навчального закладу сприяє підвищенню мотивації студентів до навчання, формуванню мовленнєвих навичок, надає можливість для студентів одержувати, закріпляти, активізувати навчальний матеріал в режимі самопідготовки, підвищення якості навчання [3], а врахування основних умов, які забезпечують ефективне упровадження веб-технологій в освітню галузь, можна домогтися вирішення багатьох глобальних та складних завдань, які ставляться перед сучасною системою вищої освіти.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Анисимова Н.И. Психолого-педагогические аспекты использования Интернет-технологий в образовании / Н. И. Анисимова, И. Г. Сидоркина // Информатика и образование. – 2002. – №  – С. 46–50.
  2. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики: Посібник для учителів / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова. – 2004. – 182 с.
  3. Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» // Офіційний вісник України. – 1998. – № – С. 15–17.
  4. Співаковський О. В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей: Монографія / О. В. Співаковський. – Херсон: Айлант, 2003. – 249 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *