Дата зміни інформації:

Козира У. М. “ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”

магістрантка факультету іноземних мов

Ярема О. Б., канд.філол.наук, доцент

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тернопіль

 

Загальновідомим є той факт, що одним із ключових понять процесу оновлення вітчизняного освітнього середовища є поняття компетентності як володіння людиною системою знань, навичок і вмінь та індивідуально-особистісного ставлення до предмета діяльності. На сучасному етапі свого розвитку суспільство не може існувати поза іншомовними інформаційними потоками, які надходять з різних країн, що визначає необхідність володіння загальною для них іноземною мовою. Це зумовлює необхідність визначення поняття іншомовної професійної компетенції для досягнення майбутніми вчителями спроможності вирішувати професійні завдання засобами іноземної мови.

У цьому контексті особливої актуальності набуває проблема формування англомовної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Традиційно ІКТ застосовувалися під час вивчення технічних дисциплін, але в сучасних умовах інформаційного суспільства очевидною стала потреба у підготовці нових фахівців-гуманітаріїв, які були б здатні використовувати ІКТ під час навчання та в майбутній професійній діяльності, для самоосвіти, самовдосконалення та подальшого професійного зростання. 

Теоретичні та практичні основи підготовки вчителів іноземних мов у контексті англомовної компетентності стали предметом досліджень І. Алексєєвої, Л. Латишева, Г. Мірама, Р. Міньяр-Бєлоручева, П. Ньюмарка, Л. Размжоу, Д. Соєра А. Чужакіна та ін. Використання інформаційних технологій у процесі викладання та вивчення іноземної мови досліджують В. Краснопольський, Л. Морська, Є. Полат, П. Сердюков та ін.

Впровадження інформаційних технологій у процес навчання передбачає застосування різноманітних комп’ютерних програм та курсів навчального призначення. Такі програми спираються на використання наочності, яка за допомогою комп’ютера є значно ефективнішою. Відповідно до цього, виникають нові форми роботи із цими навчальними програмами, які відкривають нові можливості у сфері вивчення іноземних мов. Виходячи з цього, інформаційні технології на заняттях англійської мови можуть використовуватись для:

  • вивчення лексики;
  • відпрацювання вимови;
  • навчання діалогічного і монологічного мовлення;
  • відпрацювання граматичних явищ [3, c.120].

Комп’ютерні програми особливо підходять для організації роботи студента з закріплення навчального матеріалу вивченого на заняттях та підготовки до аудиторних занять. При розробці завдань для самостійного виконання студентами з використанням комп’ютерних навчальних програм вчителями робиться акцент на індивідуальну роботу студентів з добре підготовленим структурним матеріалом.

До прикладу, за допомогою сучасних комп’ютерних програм студенти фaкультету іноземних мов мають змогу відчути справжнє занурення у живу мову, отримати безліч можливостей для вивчення та запам’ятовування нових слів та мовних зворотів, а також для розвитку мовленнєвих навичок.

Впровадження комп’ютерних технологій в практичну діяльність студентів на заняттях англійської мови сприяє:

  • розвитку усіх чотирьох мовних навичок – читання, писання, мовлення і аудіювання;
  • оволодіння усним спонтанним мовленням;
  • адаптації студентів до складання міжнародних іспитів з англійської мови такі як TOEFL, IELTS та ін. [1, c. 41].

Використання ІКТ у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання; підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності; оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил; подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції студентів мовних спеціальностей при навчанні англійській мові [2, c. 20].

Таким чином, впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій створює передумови для якісно сформованої англомовної компетенції майбутніх вчителів іноземних мов. Вони дозволять на практиці використати психолого-педагогічні розробки, що забезпечать перехід від механічного засвоєння знань до оволодіння уміннями самостійно здобувати нові знання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Асоянц П. Г. Формування у студентів умінь англомовного професійного писемного спілкування з використанням інформаційних технологій / П. Г. Асоянц, В. В. Бебих// Іноземні мови. -2004. -№3. – С. 40-43.
  2. Волченко О. М. Формування комунікативної компетенції майбутніх учителів іноземних мов у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»/ О. М. Волченко. – Житомир, 2006. – 20 с.
  3. Маслюк Ю. А. Проблеми використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчальній діяльності / / Інновації в освіті. – 2006. – № 1. – С. 117-123.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *