Дата зміни інформації:

Стеценко А. Ю. “ІНФОГРАФІКА ЯК СУЧАСНИЙ ТРЕНД ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ”

V курс, фізико-математичний факультет

Семеніхіна О. В., доктор пед. наук, доцент

Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Суми

Принцип наочності в навчанні був виділений одним із перших у дидактиці. Я. А. Каменський вважав, що ефективність навчання залежить від доцільного залучення органів чуття учнів до сприймання навчального матеріалу [1]. Основним завданням принципу наочності є полегшення навчально-пізнавальної діяльності учні [2], що в свою чергу підвищує якість навчання і сприяє отриманню всіх необхідних знань, умінь і навичок.

Приклади наочності завжди широко використовувались в освітньому процесі: опорні схеми, таблиці, карти, діаграми, малюнки, зображення на дошці, схематичні моделі тощо. Але в сучасних умовах інформатизації освіти помітно розширилась область наочності й ускладнився її інвентар. Внаслідок цього виник новий напрям унаочнення інформації – візуалізація, яку розуміють як процес унаочнення навчального матеріалу, що вимагає не тільки відтворення зорового образу, а і процес його конструювання [3-5]. Одним зі проявів візуалізації є інфографіка.

Інфографіка – це графічне представлення великого обсягу текстових та числових даних, що візуалізується через зрозумілі графіки та рисунки. Основне її завдання – інформування. Інфографіка представляється як синтетична форма організації інформаційного матеріалу, яка включає в себе, по-перше візуальні елементи, а по-друге тексти, які їх пояснюють.

Для унаочнення складної інформації в навчанні можуть бути використані елементи інфографіки. Наприклад, можна використати програму MS PowerPoint, де за допомогою об’єктів SMART ART чи фігур можна створити візуальне представлення процесів, їх інтегральне поєднання або розчленування. Оскільки, в сучасному інформаційному суспільстві інфографіка стає сучасним трендом освітнього процесу, вважаємо, що дана проблема є актуальною та потребує детального вивчення.

СПИСОК ВИКОРИСТАИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Пащенко М. І. Педагогіка [Електронний ресурс] / М. І. Пащенко, І. В. Красноштан – Режим доступу до ресурсу: http://pidruchniki.com/1795072663259/pedagogika/pedagogika.
  2. Ягупов В. В. Педагогіка [Електронний ресурс] / В. В. Ягупов – Режим доступу: http://eduknigi.com/ped_view.php?id=171.
  3. Семеніхіна О., Безуглий Д. Необхідність формування у вчителів умінь візуалізувати предметні знання як провідна стратегія розвитку освіти в Україні / О. Семеніхіна, Д. Безуглий // Гірська школа українських Карпат. 2017. № 16. С. 45-49
  4. Семеніхіна О. В. Професійна готовність майбутнього вчителя математики до використання програм динамічної математики: теоретико-методичні аспекти: монографія / О. В. Семеніхіна. – Суми: Вид-во «Мрія», 2016. – 268 с.
  5. Семеніхіна О. До питання про співвідношення понять наочність і візуалізація / О. Семеніхіна, О. Бабич // Фізико-математична освіта: наук. журн. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – № 2(3). – С. 47 – 53.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *