Дата зміни інформації:

Стрельченко Д.С. “ФОРМУВАННЯ ОКРЕМИХ КОМПОНЕНТІВ ІНФОРМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ 7-9 КЛАСІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «МОДЕЛЮВАННЯ»”

V курс, фізико-математичний факультет

Дегтярьова Н.В., канд. пед. наук

Сумський державний педагогічний університет  імені А.С. Макаренка

Суми

 

Інформатичні компетентності учня розуміються як особливий тип організації теоретичних та практичних знань, що надають можливість учню приймати ефективні рішення у навчальній діяльності в умовах сучасної школи. Інформатичні компетентності являються відкритою системою, так як на їх розвиток та функціонування впивають як зовнішні, так і внутрішні чинники. Згідно із законами синергетики, для їх розвитку, дію позитивних чинників потрібно підсилювати та залучати всі ресурси самоорганізації (ціннісні установки, особистісні інтереси та потреби, якості тощо) [1-3].

Рівноправними по важливості сьогодні є такі змістовні компоненти інформатичних компетентностей учня, як здатність до аналізу, креативність мислення та потреба у самовдосконаленні. Таким чином учні акумулюють у собі інтеграцію теоретичних знань, практичних умінь та особистісних якостей.

На основі аналізу наукової літератури були визначені рівні сформованості інформатичних компетентностей [1-3].

Ознайомлювальний рівень. Передбачає, що учень вже має певні уявлення про інформаційні процеси, розуміє основні принципи та поняття у сфері ІКТ тощо.

Базовий рівень. Даний рівень передбачає систематизацію набутих раніше знань та елементарні навички роботи за комп’ютером, володіння основними прийомами виконання виконання необхідних операцій деякого програмного середовища.

На репродуктивно-пошуковому рівні учень може за чітко визначеним завданням або за зразком самостійно виконати завдання.

І останній, продуктивний або творчий, рівень передбачає самостійне використання інформаційних технологій у навчальній діяльності.

Інформатична компетентність передбачає цілісне формування мотиваційного компоненту (потреба й інтерес до одержання знань, умінь і навичок); знань, що становлять інформативну основу пошукової пізнавальної діяльності; способів й дії, що визначають операційну основу пошукової пізнавальної діяльності; досвіду пошукової діяльності в сфері ІКТ та відносин «людина-комп’ютер».

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Дегтярьова Н.В. Рівні інформатичних компетентностей учнів старших класів загальоосвітніх закладів // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. С.72-75. ТОВ “Нілан ЛТД”
  2. Ошега З.С. Формування інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики [Електронний ресурс]. – URL: http://petrove-petr-rmk.edukit.kr.ua/Files/downloads/%D0%92%D0%B8%….%D0%A4.pdf (дата відвідування 09.03.18)
  3. Петюренко А. Критерії та рівні готовності молодших медичних спеціалістів до використання інформаційно-комп’ютерних технологій у професійній діяльності //Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка та психологія: // Зб.наук. праць. Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2010. с.219-225

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *