Дата зміни інформації:

Сьомер Л. М. “ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ”

 

магістрантка факультету іноземних мов

Ярема О. Б. , канд. філ. наук, доцент

Тернопільський національний педагогічний університет

імені Володимира Гнатюка

Тернопіль

«Комп’ютер розглядається не як метод навчання, а лиш як засіб, при використанні якого слухач зможе найкращим чином розвинути різні мовленнєві навики» – Марк Воршер [1].

Інформаційна епоха, в яку ми живемо, вимагає від учнів середньої загальноосвітньої школи нових навичок – таких як здатність отримувати, оцінювати та інтерпретувати велику кількість даних.

Глобальні інформаційні мережі настільки органічно вплелися в життя сучасної цивілізації, що вилучити їх з неї вже неможливо. В еру інформаційних технологій педагог змушений не тільки використовувати їх,  але й жити,  співпрацювати, конкурувати з ними. Так, на сьогодні значна частина філологів

використовують інформаційно-комунікаційні технології для проведення різних лінгвістичних експериментів. «Інформаційно-комунікаційні технології» – технології опрацювання інформації за допомогою комп’ютера та телекомунікаційних засобів [2].

Зараз неможливо вчителю іноземної мови викладати без самоосвіти та удосконалення знання мови. Англійська мова – нестійкий феномен, вона постійно йде в ногу з часом. Гарантією вдалої  праці вчителя є постійне самовдосконалення в мові та технології її викладання. Донедавна комп’ютер залишався для більшості учнів тільки мрією, проте пройшли ті часи. На даний момент – це невід’ємна права рука вчителя практично у всіх цілях використання.

Інформаційні технології виступають для учнів засобом організації самостійної роботи, які дозволяють формувати навички у всіх видах мовленнєвої діяльності, зокрема у читанні; формувати англомовну компетенцію шляхом пошуку необхідної інформації, відпрацювання навичок мовленнєвої діяльності та доведення їх до автоматизму, узагальнення і аналізу досліджуваного матеріалу, залучення учнів в іншомовну мовленнєву діяльність.

Читання англомовних текстів передбачає використання різних стратегій: переглядову, ознайомлювальну, вивчаючу і пошукову. Для учнів найбільше важить ознайомлювальне читання. Для пошуку необхідної інформації в мережі Інтернет, важливо вміти швидко переглядати текст і спираючись на ключові слова вирішити, чи є там необхідна інформація.

Поширено використовується Інтернет як чудовий засіб для отримання інформації про останні події в світі. За допомогою Інтернету можна перетворити класну кімнату в агентство новин, а своїх учнів – в першокласних репортерів. Такий вид діяльності підходить для учнів середніх та старших класів, так як включає в себе об’ємне читання і мистецтво інтерпретації, швидку мову. Практично всі значущі газети в світі мають свої web-сторінки, де надають можливість не тільки прочитати, але й прослухати новини, на багатьох мовах, причому можна навіть вибрати для себе відповідний рівень володіння англійською і прослухати новини в режимі LEARNING ENGLISH. Цікавою може видатися подвійна класифікація статей  по темам і по континентах. Зворотній зв’язок з видавництвом здійснюється за допомогою посилання CONTACT US. [3]

Перевага такої роботи полягає в повному залученні всього класу у навчальний процес. При організації роботи педагог використовує різнорівневі завдання, що сприяють створенню ситуації успіху для кожного учня.

Дослідження статей має свої переваги для розвитку міжкультурної компетенції: учні зможуть розкрити доцільність для даної точки зору, і, відповідним чином їм вдасться передбачити розвиток подій, за умови досконалого вивчення проблеми, а також окреслити становище цієї країни до поданої проблеми,

Можна назвати такі найбільш часто використовувані елементи ІКТ в навчальному процесі при формуванні компетентності в читанні:

  • електронні підручники та посібники використовуваного на уроках УМК, демонстровані за допомогою комп’ютера і мультимедійного проектора;
  • інтерактивна дошка (програми ActiveStudio, ActiveInspire), відео-, аудіо техніка (при проведенні уроків, позакласних заходів);
  • презентації РРТ на різних етапах роботи (введення нової лексики або пояснення граматичного матеріалу; узагальнення знань з вивченої теми; самостійне створення учнями презентацій при проектній роботі);
  • робота з аудіокнигами;
  • флеш-ігри (в тому числі і он-лайн);
  • електронні енциклопедії та довідники, інтерактивні карти;
  • освітні ресурси Інтернету (список корисних сайтів);

Отже, інтернет-технології мають низку переваг: сприяють поліпшенню якості роботи учнів під час читання, розширяють доступ до досліджуваних ресурсів, роблять процес навчання більш зручним та гнучким, сприяють скороченню кількості робочого часу, що витрачається на читання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Степенко М. А. Использование современных информационных технологий на уроках английского языка в начальной школе* [Електронний ресурс] / М. А. Степенко // Вестник. – 1979. – Режим доступу до ресурсу: http://www.vestnik-mgou.ru/Articles/Doc/7563.
  2. Крамаренко Т. В. Використання інформаційних технологій у процесі вивчення іноземної мови [Електронний ресурс] / Т. В. Крамаренко // Дніпропетровський університет економіки та права. – 2007. – Режим доступу до ресурсу: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN9/10ktvvim.
  3. Молоді фахівці – майбутнє науки [Електронний ресурс] // Харків. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://foreign-languages.karazin.ua/resources/.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *