Дата зміни інформації:

Тулиголовець Є.В. “РЕАЛІЇ ТА ВИКЛИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС”

II курс магістратури, Факультет інформатики

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, професор

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

 Київ

 

У наш час студенти та учні все частіше користуються мобільними телефонами, планшетами та іншими пристроями, найчастіше з метою спілкування у соціальних мережах, розваг та ігор. Але спектр використання таких пристроїв  є набагато ширшим. Поєднання можливостей новітніх гаджетів та ресурсів мережі Інтернет таких як віртуалізація, Web- та хмарних технологій  допомагають змінити навчальне середовище, а також зробити освіту більш доступною [1].

Питанням впровадження хмарних технологій в навчальний процес середніх та вищих навчальних закладів присвячено багато досліджень таких науковців, як Биков В. Ю., Жук Ю.О., Жалдак М. І., Морзе Н.В., Семеріков С.О., Гриб’юк О.О., Литвинова С. Г., Шишкіна М. П., Вакалюк Т. А. та інших.

Одним із ключових компонентів представленої Міністерством Освіти і науки України «Концепції Нової Української Школи» є сучасне освітнє середовище, за допомогою якого будуть забезпечені необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян і батьків не лише в приміщенні навчального закладу. Наразі хмарні технології використовуються переважно студентами для вирішення проблем взаємодії із викладацьким складом і зі студентським середовищем. Запровадження ІКТ в освітній галузі має на меті перехід від одноразових проектів до системного процесу, що охоплює всі види діяльності [2].

Перевагами впровадження хмарних технологій у навчальний процес є гнучкість, простота реалізації та низькі експлуатаційні витрати [3].

Одним із викликів при впровадженні хмарних технологій є питання безпеки та конфіденційності. Для мінімізації ризиків навчальним закладам доцільно розглянути можливість впровадження моделі «приватної хмари», тобто власного хмаро орієнтованого навчального середовища [4].

Мотивація учнів і вчителів – це найвагоміший виклик, що  впливає на сприйняття нового. Для учнів доцільним є поширення практики «BYOD» («Bring Your Own Device» або «принеси свій власний пристрій»), що одночасно зменшує витрати на придбання обладнання та значно підвищує інтерес студентів та учнів до навчання в цілому. Використання хмаро орієнтованого навчального середовища у поєднанні з BYOD-технологією дає можливість учням навчатися будь-де і будь-коли за межами класної кімнати [5].

Для вчителів – це курси підвищення кваліфікації, впроваджені на державному рівні та за підтримки IT-компаній, які сприятимуть формуванню професійних компетентностей щодо нових підходів до навчання та ефективної інтеграції хмарних технологій у навчальний процес. Прикладом є масові відкриті онлайн-курси, які нині проходять вчителі початкових класів середньої школи за концепцією «Нової української школи».

Вирішення цих задач дозволить поглибити застосування хмарних технологій у навчальному процесі та урізноманітнити викладацький і навчальний досвід.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних технологій в освіті / Т. А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Острог, 1-2 листопада 2013 року). – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2013. – C. 97–99.
  2. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.
  3. Hatamleh Z. M. A Survey on Utilizing Cloud Services in the E-learning Process [Електронний ресурс] / Z. M. Hatamleh, E. N. Badran, B. M. Hatamleh // ournal of Business and Economics, Volume 6, No. 9, pp. 1606-1612. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://www.researchgate.net/publication/289570849.
  4. Яценко О. Ю. Принципи побудови та можливості хмарних технологій у навчальному процесі / О. Ю. Яценко. // Актуальні питання сучасної інформатики: Тези доповідей ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю “Сучасні інформаційні технології в освіті та науці”, присвяченої 10-ій річниці функціонування Інтернет-порталу E-OLYMP (09-10 лист. – 2017. – №5. – С. 394–395.
  5. Трамбовецька Т. С. Використання традиційних та інноваційних елементів у навчанні в американській середній школі [Електронний ресурс] / Т. С. Трамбовецька. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8717/1/Trambovecka.pdf.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *