Дата зміни інформації:

Усенко В.А. “ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В MOOC ЯК КОМПОНЕНТА E-LEARNING”

ІI курс магістратури, Факультет інформатики

Малежик П.М., канд. фіз.-мат. наук, старший викладач

Національній педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

м. Київ

 

Е-learning – це форма навчання, яка здійснюється за допомогою електронних навчальних ресурсів, а засоби спілкування викладача та студентів ґрунтуються на використанні інформаційно-комунікаційних технологій, насамперед комп’ютерної техніки, мережевих технологій, зокрема Інтернет, й мобільного зв’язку [1]. Оскільки, в е-learning одним із основних засобів навчання є глобальна мережа, то розвиток цієї навчальної технології тісно пов’язаний із розвитком web-технологій. Термін e-learning 2.0 був запропонований канадським дослідником Стефаном Доуном (Stephen Downes). E-learning 2.0 частіше застосовується для підтримки персонального і групового неформального навчання, проте також може використовуватись і у формальному навчанні. E-learning 2.0 – це органічне поєднання роботи і навчання в одному процесі; це процес доступу до контенту, який створюється як експертами (викладачами), так і самими студентами. E-learning 2.0 забезпечує як двосторонній зв’язок між викладачем і кожним студентом, так і зв’язок між студентами [2].

Актуальність. Одним із засобів отримання інформальної освіти в Інтернеті або підтримки традиційного освітнього процесу є MOOC. MOOC (англ. Massive open online courses) – масові відкриті онлайн курси – це інноваційний і перспективний напрямок сучасної системи освіти, що полягає в наданні навчальних курсів від провідних світових університетів в дистанційному режимі будь-якому охочому з будь-якої точки земної кулі, з дотриманням певних термінів здачі проміжних і підсумкових завдань та можливістю інтерактивного спілкування між викладачем і сотнями тисяч його студентів. На сьогодні, існують спеціальні платформи для створення масових курсів, тобто кожен бажаючий може створити курс і поділитися ним зі своїми студентами або з усім світом.

Основна ідея MOOC. Структуру масових відкритих курсів визначає сам експерт (викладач), що його створює, єдине чим від обмежується – це набір інструментів, які йому доступні на тій чи іншій платформі. Під час освітнього процесу викладач має отримувати відомості про якість засвоєння матеріалу студентами. В масових відкритих курсах зазвичай це можна здійснити за допомогою  таких інструментів:

  • тестування (Quiz)
  • завдання (Assignment)

Розглянемо 3 платформи для створення масових відкритих курсів та порівняємо інструменти для проведення тестування за функціональністю.

Edmodo Udemy Eliademy
Мова інтерфейсу Англійська Російська Англійська
Форми тестових завдань
Тестові завдання закритої форми Правильно/Неправильно

Множинний вибір

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Множинний вибір

Правильно/Неправильно

Множинний вибір

Завдання на встановлення послідовності
Завдання на встановлення відповідності +
Завдання відкритої форми Коротка відповідь

Текст з пропусками

Коротка відповідь

 

Можливість імпорту питань +
Журнал оцінок + + +
Можливіcть встановити обмеження  для тестування в часі +

Як можна бачити з таблиці, інструмент тестування в MOOC недосконалий: доступні не всі основні форми тестових завдань (це пояснюється тим, що максимально автоматизується перевірка відповідей), тому перевірити вищі когнітивні рівні складно або взагалі неможливо. Отримати статистичні дані теж проблематично, на деяких платформах можна лише побачити середній бал за тест.  На таких платформах присутній журнал оцінок, тому викладач може контролювати, хто з учнів пройшов тест і на який бал. Також є можливість переглянути відповіді конкретного студента, проте якщо студентів на курсі багато визначити з якими тестовими завданнями виникли найбільші труднощі складно – зібраних і систематизованих даних немає, а роботи це вручну – забере багато часу.

Для масштабного підсумкового тестування необхідні відкриті питання, перевірка яких вимагає участі людини. Аналіз результатів тестування на таких платформах може бути лише поверхневим – блоку статичного аналізу даних немає. Оскільки, масові відкриті курси найчастіше використовуються як засіб здобуття інформальної освіти, то в обраних платформах тестування їх можна використовувати лише з метою самоперевірки та самоконтролю.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. E-learning // Education encyclopedia [Електронний ресурс]. –http://www.anriintern.com/news-categories/education-encyclopedia.
  2. Тони Каррер Осознание E-Learning 2.0 [Електронний ресурс]. –http://www.distance-learning.ru/db/el/3F3FD9A95B0984F6C32573DE003AB6A3/doc.html

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *