Дата зміни інформації:

Фулга Г.Б. “ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ У МЕТОДИЧНІЙ СИСТЕМІ НАВЧАННЯ ДИСКРЕТНОЇ МАТЕМАТИКИ”

IІ курс магістатури, факультет фізики, математики та інформатики

Медведєва М.О., канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Інформаційно-комунікаційні технології стали незамінним інструментом оптимізації процесу навчання з будь-якої дисципліни ВНЗ, у тому числі дискретної математики. Це пов’язано з можливістю подачі матеріалу в зручній формі – у вигляді мультимедійних презентацій, графіків, діаграм,  схем тощо.

Головною умовою застосування ІКТ у процесі навчання дискретної математики є те, що вони завжди мають бути педагогічно доцільними і виваженими, здійснюватися з метою досягнення поставленої навчальної мети.

Завдяки появі таких універсальних і потужних математичних пакетів  як Gran, Mathcad, Maple, Mathlab, Mathematica, Excel, MathCAD  можна легко виконувати стандартні і спеціальні математичні операції, графічні побудови, аналізувати та опрацювати дані, візуалізувати результати дослідження, математично моделювати та здійснювати комп’ютерний експеримент.

Перелічені програмні засоби добре зарекомендували себе при практичному та індивідуальному вивченні математичних дисциплін.

Розроблено значну кількість програмних засобів, за допомогою яких можна реалізувати методи теорії графів. Методичний аналіз показав доцільність використання програм GraphEla, Graph, Grin, Графоаналізатор, GraphMaker,  Petersen, ColourFul Mathematics, інформаційних матеріалів глобальної мережі Інтернет.

Навчання дискретної математики з використанням ІКТ відіграє значну роль у формуванні та розвитку у студентів потреби постійно розширювати і поглиблювати свої знання, правильно формулювати та ефективно розв’язувати задачі в різних сферах практичної діяльності, закладає основи наукового світогляду, формує у них компоненти інформаційної культури [1].

Можна виділити такі переваги використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні дискретної математики як індивідуалізація навчання, інтенсифікація самостійної роботи студентів, зростання обсягу виконаних завдань та підвищення мотивації і пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи тощо. Закладаються істотні передумови успіхів у навчанні, зокрема, емоційне включення, гностичність, емоційне сприйняття даних [2].

Застосування ІКТ в освітньому процесі дозволяє викладачам реалізувати свої педагогічні ідеї, представити їх колегам і отримати відгуки, а студентам дає можливість самостійно вибирати послідовність і темп вивчення матеріалу, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти – вироблення індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення [3].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Медведєва М. О. Особистісно орієнтоване навчання дискретної математики засобами інформаційних технологій у вищих навчальних закладах: Монографія / М. О. Медведєва. – Умань: ФОП Жовтий О.О., 2016. – 233 с.
  2. Нестерова О. Д. Навчання дискретної математики студентів інформатичних спеціальностей педагогічних університетів / О. Д. Нестерова // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2011. – №. 10. – С. 84-88. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2011_10_12.
  3. Шахіна І. Ю. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі / І. Ю. Шахіна // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2013. – Вип. 36. – С. 479-484. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2013_36_100.

One Reply to “Фулга Г.Б. “ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ У МЕТОДИЧНІЙ СИСТЕМІ НАВЧАННЯ ДИСКРЕТНОЇ МАТЕМАТИКИ””

  1. Так, повністю погоджуюсь з думкою автора на рахунок значення таких математичних пакетів як Gran, Mathcad, Maple, Mathlab, Mathematica, Excel котрі являють собою основу сучасної обчислювальної математики.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *