Дата зміни інформації:

Хоменко А. Н. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО–КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ШКОЛІ”

III курс, факультет фізики, математики та інформатики

Медведєва М.О., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Впровадження інформаційних технологій в освітній процес відкриває широкі перспективи підвищення ефективності навчання та інтенсифікації педагогічної діяльності. Динамізм сучасного соціального та економічного життя, вимоги, що постійно підвищуються, до рівня підготовки майбутніх фахівців зумовлюють зміну пріоритетів в організації освітнього процесу, його спрямованість на особистісно-професійне зростання випускників, на забезпечення умов для розкриття потенціалу кожного [2].

Зараз, коли інформаційно-комунікаційні технології посідають неабияке місце в суспільстві, потрібно вміти користуватися ними. Наприклад, в школі вчителеві буде важко зацікавити дитину книгою, навіть якщо ця книга із дуже цікавим сюжетом, а от якщо вчитель покаже фільм чи презентацію – дитина буде уважніша. Але постійно дивитися однакові презентації вона не буде, тому потрібно завжди придумувати щось нове. ІКТ дають змогу це робити.

Будь-яка технологія, яка використовується в педагогіці – це інформаційна технологія, оскільки отримання і перетворення інформації – це основа технологічного процесу [2].

Сучасні технології дозволяють будь-який урок проводити досить цікаво, тобто є велика кількість програм корисних для навчання. Але найлегше користуватися PowerPoint. Ця програма дає змогу показати учням і певні зображення, текст і навіть відео.

Коли вчитель готується до уроку з використанням ІКТ, він не повинен забувати, що готується саме до уроку, а значить складає план уроку виходячи з його цілей і обов’язково дотримується основних дидактичних принципів. Вчителю також важливо пам’ятати, що комп’ютер не повинен заміняти вчителя, а лише доповнювати його. Використовувати комп’ютер можна, наприклад, при проведенні контрольних робіт чи поясненні нової теми [2].

Важко переоцінити вплив інформатизації на процес набуття знань. Нові технології навчання активізують освітній процес, збільшують швидкість сприйняття, глибину та розуміння засвоєння величезної кількості інформації. Але тепер вчитель має навчити кожну дитину засвоювати, перетворювати та використовувати на практиці всю необхідну інформацію. Він може вирішити це завдання за допомогою поєднання деяких традиційних методів навчання та інформаційних технологій, у тому числі й комп’ютерних [3].

Отже, інформаційно-комунікаційні технології покликані в першу чергу полегшити життя будь-якої людини, а також розвивати інтерес до навчання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: Монографія / Г.О. Козлакова – К. : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. – 180 с.
  2. Медведєва М.О. Особистісно орієнтоване навчання дискретної математики у вищих навчальних закладах з використанням інформаційних технологій : Монографія / М.О. Медведєва. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2016. – 224 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *