Дата зміни інформації:

Майнолова В. “МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ”

ІІ курс, факультет початкової освіти

Паршукова Л.М., старший викладач

Уманський педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Основна мета проведення уроків інформатики в початковій освіті є вироблення загальної комп’ютерної грамотності, тобто формування знань і практичних навичок роботи на комп’ютері. «Комп’ютерна грамотність» означає вміння використовувати комп’ютери з відповідним програмним забезпеченням із користю для себе в процесі навчання, при обробці інформації і розв’язуванні задач; а також здатність формулювати обґрунтовані судження по соціальних і етичних питаннях, що стосуються комп’ютерних і комунікаційних систем.

Начасі знайомство учня з комп’ютером відбувається ще в дошкільному віці вдома. Можна виділити ряд актуальних питань для батьків:

– пошук інформації в публічних бібліотеках з використанням ПК;

– часовий контроль за використанням комп’ютера дитиною;

– контроль за використанням Інтернету дитиною;

– безпечні веб-сайти для дитини;

– Інтернет та дитина тощо.

На сучасному етапі розвитку суспільства батьки починають усвідомлювати, що комп’ютерна компетентність навіть молодшого школяра стає вищою, ніж дорослого.

Основним засобом для навчання інформатики в початковій школі є персональний комп’ютер. Такий ПК має бути мультимедійним, щоб мати змогу використовувати розвиваючі дидактичні комп’ютерні програми з різних предметів.

При такому комп’ютерному супроводі уроків інформатики потрібно враховувати, що загальний час роботи учня з комп’ютером не повинен перевищувати 10 – 15 хвилин ( в залежності від класу), тобто менше половини уроку. На уроках інформатики у початковій школі комп’ютер можна використовувати фрагментами по 2-3 хвилини, розподіляючи час взаємодії дітей з комп’ютерними програмами в режимі фронтальної діяльності протягом всього уроку

Найбільш повно розкриває всі аспекти навчання інформатиці в початковій школі проектна діяльність:  групова або індивідуальна творча робота, результатом якої є те, що можна використовувати в шкільному житті або в навчальній діяльності. Весь курс навчання інформатиці можна представити у вигляді великого міжпредметного проекту, у якому виділяються більш дрібні проекти, як індивідуальні, так і групові. Робота в одному проекті може природним образом перетікати в наступний проект. Наприклад, проект «Я та моя сім’я» служить природним продовженням проекту «Моє ім’я».

Використання комп’ютера в освітньому прoцесi пoчаткoвoї шкoли має бути  підпорядкованим oснoвнiй метi навчання та кoнкретним завданням, при цьому мають також врахoвуватись фактoри та умoви, що впливають на процес навчання.

Власне кажучи, перед oсвiтoю стoїть важливе завдання: навчитися правильнo, oптимальнo i нешкiдливo застoсoвувати кoмп’ютер у навчаннi мoлoдших шкoлярiв. Органiзацiя освітнього прoцесу в пoчаткoвiй шкoлi, перш за все, пoвинна сприяти активiзацiї пiзнавальнoї сфери учнiв, успiшнoму засвoєнню навчальнoгo матерiалу i сприяти психiчнoму рoзвитку дитини. Тoбтo застoсування кoмп’ютера на урoках має бути максимальнo oбережним.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.  Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2012. – 240 с.
  2. Мархевка Ю. Комп’ютер в початковІй школі як засіб навчання [Електронний ресурс] – режим доступу: http://conference.pu.if.ua/forum/files/30112017/3/mar.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *