IV курс, відділення дошкільної і початкової освіти
Паршукова Л. М., старший викладач
КВНЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка»
м. Умань
Широке розповсюдження нових цифрових технологій у всі сфери життя суспільства суттєво змінює структуру ринку праці. Особливо це стосується вчителів початкових класів, які мають підготувати дітей до майбутньої провесійної дфіяльності; виявити нахили та збібності кожного, посприяти розвитку таланту, навчити вчитися, критично оцінювати інформацію, працювати в команді. Дані якості на сучасному етапі розвитку освіти стають важливішими ніж сформованість певного набору знань і умінь. У той же час, сучасні діти живуть у перенасиченому інформаційному просторі, що актуалізує питання формування в них основ інформаційної культури вже з раннього віку та розвитку якостей, необхідних для успішної самореалізації у інформаційному суспільстві.
Творчому вчителю завжди хочеться спробувати зробити свої власні роботи або організувати проектну діяльність з групою учнів з використанням ІКТ. Для цього є можливість скористатися спеціальними онлайн сервісами для створення власних інтерактивних матеріалів до конкретного проекту, уроку, позакласної діяльності. Для створення і розробки, необхідних дидактичних матеріалів, можна залучити учнів, запропонувавши їм для реалізації міні-проекти з виготовлення дидактичних матеріалів для молодших школярів. Використання Web-сервісів має за мету організацію комфортних умов навчання, за умови яких всі учні активно взаємодіють між собою. Інтерактивна творчість вчителя й учня безмежна.
До найбільшпопулярних Web-сервісів належать: блоги й мікроблоги (Twitter, Blog.com); соціальні мережі (Instagram, Facebook); Вікі-проекти (Wikipedia, Wikimapia); соціальні закладки (Delicious; Bibsonomy, Zeto); мультимедійні системи поширення інформації (YouTube, iTunes; Scribd; Flicker; SlideShare); системи спільної роботи з документами (Google Drive, Microsoft Web Apps); засоби візуалізації, онлайн-редактори графіки, відео, аудіо; географічні сервіси та ін. З поширенням цих сервісів з’явилося поняття інтерактивної освіти [2].
Проаналізувавши можливості онлайн сервісів, можна виділити ряд позитивних моментів:
- активізація пізнавальної діяльності учнів;
- тренінг в процесі засвоєння навчального матеріалу;
- контроль зі зворотним зв’язком та діагностикою помилок;
- формування інформаційної культури та культури навчальної діяльності.
На сучасному етапі інформатизації суспільства, все більшого поширення в різноманітних сферах життя набувають інформаційні онлайн та офлайн сервіси, вони виступають як один із інструментів пізнання. Тому однією із задач сучасної освіти є підготовка вчителя, який вільно орієнтується у світовому інформаційному просторі, який має знання та навички щодо пошуку, обробки та зберігання інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технології [2].
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1 Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 240 с.
- Паршукова Л.М. Використання web-сервісів для створення дидактичних матеріалів у підготовці вчителя інформатики [Електронний ресурс] – режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/8070
- Гуревич Р.С. , М.Ю Кадемия , Л.С. Шевченко «інформаційні технології навчання :іноваційний підхід» -348с.
Чудово висвітлено використання інтерактивного навчання в навчальному процесі школярів.