Дата зміни інформації:

Якубенко О.М. “ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ”

І курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Висвітлення різноманітних фізичних процесів за допомогою мультимедійного забезпечення набуває все більшого поширення у закладах загальної середньої освіти, що дає змогу змінити стиль уроку, тип подання теоретичного матеріалу та його наповнення, досконало зрозуміти будь-який процес, побачити деталі, які не помітні звичайним оком.

Технічні засоби дозволяють скористатися різноманітними за своїм типом віртуальними інструментами. Педагогічні програмні засоби (ППЗ) різняться своїми видами:

  • електронні навчальні посібники;
  • бібліотеки електронних наочностей;
  • віртуальні фізичні лабораторії, тощо.

На нашу думку, найцікавішим педагогічним програмним засобом для покращення засвоєння навчального матеріалу з фізики у загальноосвітніх навчальних закладах є віртуальна фізична лабораторія, яка усуває потребу використання дорогого обладнання і яке не кожна школа може дозволити собі придбати для виконання курсу лабораторних робіт.

Слід зауважити, що загальна фізика – наука експериментальна. Для того, аби досконально розібратися та вивчити її основи, необхідно весь вивчений матеріал підкріплювати не тільки розв’язуванням задач та вправ, а й практичними експериментами. Завдяки ПК можна змоделювати необхідні для дослідження фізичні процеси.

Доцільність використання віртуальних фізичних лабораторій на уроках фізики не підлягає сумніву. До числа переваг даного педагогічного програмного засобу можна віднести:

  • можливість самостійно ознайомитися з теоретичним матеріалом лабораторної роботи, розібратися в послідовності її виконання, зробити корисні висновки, скористатися напрацьованими результатами;
  • віртуальна лабораторія дозволяє зекономити час на підготовці до виконання певної роботи. Не потрібно налаштовувати громіздкі прилади, щось підігрівати або охолоджувати. Учень знає, що перед тим, як почати перегляд виконання лабораторної роботи, в ролику вже є всі заздалегідь приготовлені матеріали, якими він може скористатися, лише натиснувши на кнопку;
  • окрім теоретичної частини, програма містить ряд додаткової інформації, яка буде цікавою як старшокласнику, так і студентові;
  • виконуючи лабораторну роботу, учень може перевірити та співставити свої результати з уже існуючими. Така функція ППЗ зробить лабораторну роботу плідною та цікавою;
  • під час виконання роботи учень зможе подивитися різноманітні відео фрагменти (наприклад, в молекулярній фізиці), які не видимі для людського зору. Тому матеріал буде поданий в іншому світлі і учень буде розуміти процес протікання певного фізичного явища;
  • лабораторну роботу можна спланувати, заздалегідь приготувати ролики для демонстрації та розставити певні акценти. Дана можливість корисна не тільки учням, які виконують роботу, а й викладачам, що зможуть змайструвати власну модель уроку.

Віртуальні фізичні лабораторії – простий метод викладу теорії та перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу. Програмні засоби такого типу є досить прості в користуванні.

Таким чином, застосування віртуальних програмних засобів під час навчання сприяє активній пізнавальній діяльності, збільшенню рівня емоційності сприймання навчального матеріалу за рахунок унаочнення, цікавій графіці, мультимедійному наповненню, розвиває творче мислення під час пошуку рішення задач з середнім та високим рівнем складності.

One Reply to “Якубенко О.М. “ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ””

  1. Цікава думка. Автор висвітлив основні шляхи вирішення проблем, які в основному з’являються у сільських школах. Особливо гостро стоїть проблема обладнання фізичних кабінетів. Використання дослідів на ПК може частково або повністю вирішити дану проблему.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *