Дата зміни інформації:

Бєсєдін І.О. “ДО ПИТАННЯ ПРО КОМПЕТЕНТІСНІ ПІДХОДИ В ОСВІТІ”

IV курс фізико-математичного факультету

Семеніхіна О.В., доктор пед. наук, доцент

Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка

Суми

 

Визначення компетенцій, яких потребує сучасне суспільство, спричинило модифікацію цілей та завдань, що постали перед освітою XXI століття. Значна роль у цьому процесі відведена навчальній дисципліні «Інформатика», оскільки вміння та навички, що формуються саме під час навчання інформатики, за сучасних умов носять загальнонавчальний, загально-інтелектуальний характер і можуть бути перенесені на вивчення інших предметів з метою створення цілісного інформаційного простору знань учнів [1].

Нині в Україні відбувається об’єктивний процес проникнення інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в усі сфери життєдіяльності людства, засоби інформатизації дедалі інтенсивніше входять у навчальний процес на всіх освітніх ланках. Інформатизація освіти в Україні спрямована на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп’ютерних методів навчання та тестування.

Новий етап у розвитку шкільної освіти пов’язаний з упровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального процесу. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, до озброєння його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили йому перебудувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів.

Компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.

Під поняттям компетентнісний підхід розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових (базових, основних, надпредметних) і предметних компетентностей особистості [2]:.

До основних складових компетентності відносять:

  • знання;
  • уміння використовувати це знання у конкретній ситуації;
  • адекватне оцінювання – себе, світу, свого місця в світі, конкретного знання.

Виокремлюють п’ять наскрізних ключових компетентностей:

  • Уміння вчитися
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Загальнокультурна (комунікативна) компетентність
  • Соціально-трудова компетентність
  • Інформаційна компетентність

Сучасний урок, зорієнтований на реалізацію компетентнісного підходу в навчанні, має вирішувати ряд завдань.  Це, зокрема:

  • підвищення рівня мотивації учнів;
  • використання суб’єктивного досвіду, набутого учнями;
  • ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці;
  • формування у учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;
  • здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку;
  • підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів;
  • створення умов для інтенсифікації навчально-виховного процесу;
  • наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання;
  • формування моральних цінностей особистості;
  • розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів;
  • створення ситуації успіху [3].

Інформатична компетентність є інтегрованою здатністю людини ефективно та результативно працювати в умовах інформаційного середовища, вона проявляється під час інформаційної діяльності та оцінюється за результатами діяльності.

СПИСОК ВИКОРИСТАИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Казанцева О. П. Методика викладання теми «Графічний редактор» в 5-му класі / О. П. Казанцева // Комп’ютер у школі та сім’ї. –– 2013. –– №1. –– С.18-23
  2. Сучасий урок у початковій школі в контексті компетентнісного підходу. Методичні рекомендації / [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://www.tsiurupynsk-rmk.edukit.kherson.ua
  3. Сучасний урок у контексті компетентнісного підходу. Методична скарбничка / [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://sukholisy-nvk.ua/load/menju_sajte/metodichna_skarbnichka/suchasnij_urok_u_konteksti_kompetentnisnogo_pidkhodu/4-1-0-49

One Reply to “Бєсєдін І.О. “ДО ПИТАННЯ ПРО КОМПЕТЕНТІСНІ ПІДХОДИ В ОСВІТІ””

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *