Дата зміни інформації:

Мартинюк Є.В. “ІСТОРІЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ”

Ι курс, факультет фізики, математики та інформатики

Ткачук Г.В., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Поява перших комп’ютерів не передбачала використання та створення комп’ютерної графіки (КГ). Натомість для креслень використовувались канцелярські прилади і все відбувалось дуже довго і неефективно. Оскільки людство завжди намагається удосконалити та покращити продуктивність своєї праці, тому досить швидко виникла ідея доручити виконання графічних операцій комп’ютеру.

Представлення даних на моніторі комп’ютера в графічному вигляді вперше було реалізовано в середині 50-х років для великих ЕОМ, що застосовувалися в наукових і військових дослідженнях. З того часу графічний спосіб відображення даних став невід’ємною частиною переважної кількості комп’ютерних систем, особливо персональних. Термін «комп’ютерна графіка» запропонував в 1960 р. співробітник компанії Boeing У. Феттер.

Початок розвитку 3D графіки можна пов’язувати з американським ученим А.Сазерлендом, який у 1961 р. створив додаток SketchPad. Ця невелика, але революційна програма давала змогу створювати 3D об’єкти, використовуючи світлове перо для зображення простих фігур на екрані. Саме SketchPad стала тим самим «поштовхом», який послужив бурхливому розвитку тривимірного зображення. У тому ж 1961 р. студент С.Рассел створив першу комп’ютерну відеогру Spacewar («Зоряна війна»), а науковий співробітник Bell Labs Е.Зеджек створив анімацію «Simulation of a two – giro gravity control system» (https://www.youtube.com/watch?v=m8Rbl7JG4Ng).

Університет Юти стає центром досліджень в галузі комп’ютерної графіки завдяки Д.Евансу і А.Сазерленду, які в цей час були найпомітнішими особистостями в цій галузі. Учнем А.Сазерленда став Е.Кетмул, майбутній творець алгоритму видалення невидимих поверхонь з використанням Z-буфера (1978). Тут також працювали Дж.Варнок, автор алгоритму видалення невидимих граней на основі розбиття області (1969) і засновник Adobe System (1982), Дж.Кларк, майбутній засновник компанії Silicon Graphics (1982). Роботи згаданих дослідників значно вплинули на розвиток алгоритмічної сторони комп’ютерної графіки.

Історію розвитку КГ можна поділити на кілька етапів:

  • 1960-1970-і р.р. Формування КГ як наукової дисципліни: розробка основних методів та алгоритмів.
  • 1980-і р.р. – КГ як прикладна дисципліна: розробка методів її застосування в різних галузях людської діяльності. Методи КГ стають основним засобом організації діалогу «людина-комп’ютер» і залишаються такими по теперішній час.
  • 1990-і р.р. – розвиток веб-дизайну.

У нашому історичному огляді перераховані далеко не всі серйозні кроки та етапи на шляху розвитку графіки, але загальну тенденцію можна прослідувати. Неважко помітити, що пріоритет у розвитку даного напрямку в інформаційних технологіях досить міцно утримують американські дослідники.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Історія комп’ютерної графіки. URL: http://moyaosvita.com.ua/informatuka/istoriya-kompyuterno%D1%97-grafiki. (дата звернення: 10.03.2018).
  2. История компьютерной графики. URL: http://esate.ru/article/cg/dizayn/istoriya_kompyuternoy_grafiki/. (дата звернення: 10.03.2018).

6 Replies to “Мартинюк Є.В. “ІСТОРІЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ””

  1. Стаття чітко і коротко описує основні віхи розвитку КГ. Чудово розписані основні етапи розвитку КГ. Сподобалося посилання на відеоресурс.

  2. Більша частина тексту взята з Вікіпедії. Список використаних джерел не відповідає дійсності. Останній абзац має граматичну помилку.

  3. В статті Жені вказано в яких роках вперше зявилася компютерна графіка і для чого вона використовувалась. Також він до статті добавив відео, щоб стаття була цікавіша. Він вказав на які етапи поділенна комп’ютерна графіка.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *