Дата зміни інформації:

Маслюченко Ю. А. “ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ PLICERS У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ”

 

І курс, магістратура, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасну систему освіти важко уявити без використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу підвищення ефективності навчально-пізнавальної діяльності учнів та студентів. У навчальному процесі досить широко використовуються різноманітні тестуючі програми, які дають змогу за короткий проміжок часу оцінити рівень навчальних досягнень багаточисельної аудиторії, зробивши цей процес більш цікавим та захоплюючим завдяки можливості використання фото, аудіо та відео ресурсів у процесі опитування. Одним із інформаційних середовищ для створення тестів є платформа plicers.

Дана програма (електронна адреса https://www.plickers.com) є безкоштовною, має англомовний інтерфейс, передбачає реєстрацію та пропонує багато корисних функцій. Серед них: одночасне оцінювання багатьох учасників, можливість миттєво з’ясувати правильність відповіді, вивести на екран підсумкові оцінки та рейтинг кожного опитуваного і рейтинг правильних відповідей для кожного питання. Крім цього, у програмі зберігаються результати попередніх опитувань.

Тестування проходить наступним чином. Викладач створює тест в електронному середовищі та задає список опитуваних, причому кожному з них присвоюється свій порядковий номер в алфавітному порядку. Для кожного учасника роздруковуються символьні картки-відповіді, які уже розроблені програмою. Максимальна кількість опитуваних для одночасного оцінювання обмежується кількістю шістдесят три, оскільки саме шістдесят три картки розміщено на сайті plicers. Приклади карток наведено на рисунку (див.рис.1).

Рис. 1. Приклади карток-відповідей

Усі картки різні, і однозначно ідентифікують кожного із опитуваних.

Можливими є лише чотири варіанти вибору правильної відповіді. Для того, щоб дати відповідь «А», необхідно повернути картку таким чином, щоб літера А була вгорі. Розглянемо на прикладі (див.рис.2), як карткою 1 відповісти на поставлене запитання тесту.

Для того, щоб здійснити опитування, необхідно із мобільного пристрою увійти в програму plicers, натиснути вгорі на панелі задач «Sign up» для реєстрації та «Sign in» щоб увійти у свій обліковий запис. Потім потрібно додати інформацію про опитуваних у рубриці «Classes», зокрема, прізвище та ім’я – програма призначить їм порядковий номер. Натиснувши на панелі задач команду «Library», можна розмістити необхідну кількість запитань із чотирма варіантами відповідей у рубриці «Multiple Choice» або із двома – у рубриці «True/False». При створенні питання можна додати зображення. Щоб розпочати тестування, необхідно натиснути команду «Live View».

Викладач сканує підняті картки-відповіді на камеру телефону або на web-камеру, підключену до комп’ютера. Дане опитування унеможливлює списування, оскільки картки в усіх різні і кожен із опитуваних повертає її необхідним боком і дуже важко зорієнтуватись, щоб підглянути, особливо якщо роздруковані картки приклеєно на цупкий папір або непрозорий картон. Символьні картки, роздруковані у розмірі А4 скануються важко, оскільки зображення є нечітким. Найкращим для сканування є формат А5. Для того, щоб переглянути результати тестування, необхідно натиснути команду «Reports». Програма відображає кількісне та відсоткове відношення кожного із варіантів відповідей та у вигляді таблиці представляє відповіді опитуваних, у якій стовпець утворює перелік прізвищ, а рядки у форматі «+» або «-» демонструють відповідно правильні та помилкові відповіді учасників опитування на конкретне питання.

Платформа plicers є зручною для використання як у старшій школі, так і у закладах вищої освіти, її можна застосовувати на різних етапах і типах уроку, зокрема під час актуалізації опорних знань, для узагальнення та систематизації вмінь і навичок, тощо. Вдало підібрані системи питань та відповідей, що містять варіанти типових помилок, дають можливість значно скоротити час оцінювання результатів навчальної діяльності.

Використання новітніх інформаційних технологій під час контролю навчальних досягнень учнів та студентів приваблює новими можливостями оцінювання і спонукає їх до кращого засвоєння навчального матеріалу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *