Дата зміни інформації:

Криворучко І. І. “ЕЛЕКТРОННИЙ ПОСІБНИК ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ НАСКРІЗНИХ ЗМІСТОВИХ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ”

І курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Медведєва М.О., канд.пед.наук., доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасний електронний посібник – це цілісна дидактична система, заснована на використанні комп’ютерних технологій та засобів Інтернет, що ставить за мету забезпечити навчання учнів за індивідуальними і оптимальним навчальними програмами з управлінням процесом навчання [2].

Електронний посібник дозволяє вирішувати такі основні завдання [1]:

– індивідуально переглядати, вивчати чи повторювати навчальний, методичний та інформаційно-довідковий матеріал;

– наочно представляти на екрані комп’ютера весь дидактичний матеріал та наочні посібники (схеми, малюнки, таблиці, графіки, текст і т.д.);

– здійснювати самоконтроль засвоєння змісту навчальних тем;

– отримувати інформацію з рекомендованої навчальної, наукової та методичної літератури;

– роздруковувати зразки планів проведення та методичні розробки з усіх тем і видів занять;

– розмножувати матеріали (плани, таблиці,завдання і т.д.) необхідні для проведення занять з учнями;

– отримувати методичні рекомендації з проведення тих чи інших форм навчальних занять;

– дізнаватися відомості про деякі технології, які застосовуються в інформаційній діяльності, та інші відомості.

Для створення електронного посібника потрібно вирішити наступні завдання:

– обрати форми подання навчального матеріалу (подання матеріалу з використанням всього спектру мультимедійних даних: тексту, графіки, аудіо, відео, анімації);

– обрати та реалізувати спосіб навігації і пошуку (розвинення можливості пошуку і навігації в поєднанні з досить повним інформаційно-довідковим контентом);

– розробити методи контролю знань (організація об’єктивної і всебічної системи контролю знань);

– організувати зворотній зв’язок з викладачем (можливості інтерактивного зв’язку учня і викладача з використанням мережевих технологій).

Створення та використання електронних посібників може мати як переваги так і недоліки. До недоліків ми віднесли:

– необхідність володіння певною інформаційною культурою як учнями, так і вчителями;

– при використанні мережевих освітніх технологій необхідна наявність локальної мережі або доступу в мережу Інтернет;

– необхідність наявності порівняно дорогої комп’ютерної техніки або можливість доступу до сучасного персонального комп’ютера кожного учня;

– мультимедійні засоби, що використовуються у великій кількості при створенні електронних посібників, часто є надлишковими.

 До переваг можна віднести:

– підвищення продуктивності роботи вчителя;

– робота з електронними підручниками активізує самостійне мислення учнів;

– індивідуальний темп навчання;

– електронний підручник сприйнятливий до нової інформації, оперативно можна вводити нововведення;

– суттєве підвищення ефективності навчання за рахунок використання інформаційних технологій;

– здійснення широкого контролю навчальної діяльності, у тому числі і самостійної роботи учнів;

– залучення до використання сучасних інформаційних технологій як для навчання, так і викладання;

– використання мультимедійних можливостей, що дозволяє зробити наповнення більш наочним, зрозумілим;

– можливість забезпечити навчальний матеріал динамічними малюнками, використання яких дозволяє учню експериментувати, розглядати досліджуване явище з різних сторін;

– можливість швидко і ефективно тестувати, перевіряти знання учнів;

– можливість організовувати самостійну роботу учнів, надавати підказки та довідки;

– використання гіпертекстових посилань, що дозволяє миттєво відшукати потрібне поняття чи довідку.

Проаналізувавши переваги та недоліки електронних посібників ми прийшли до висновку, що педагогічно доцільне і виважене впровадження в освітній процес підготовки учнів з фізики електронних засобів навчання надасть змогу забезпечити розвиток їхніх інтелектуальних умінь, ключових та предметних компетентностей.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Вуль В.А. Электронные издания / В.А. Вуль. – М.-. СПб.: Изд-во «Петский институт печати», 2001. – 308 с.
  2. Дерба Т.О. Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс] / Т.О. Дерба. – 2010. – №5 (19). – Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *