Дата зміни інформації:

Чмерук М.О. “ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ”

спеціаліст II  кваліфікаційної категорії, вчитель інформатики

Уманської загальноосвітньої школи IIII  ступенів №11 ім. М.П. Бажана,

Уманської міської ради Черкаської області

Умань

 

«Викладання – це мистецтво, а не ремесло – у цьому корінь учительської справи. Випробувати десять методів і обрати свій, передивитись десять підручників і не дотримуватись неухильно жодного – ось єдино можливий шлях для майстра. Весь час удосконалювати та винаходити – справжній курс учительського робочого життя».

М. А. Рибнікова

Невідповідність застарілих методів та засобів навчання нинішнім вимогам сучасного уроку, тенденціям стрімкого розвитку науково-технічного прогресу спонукає вчителів до запровадження у навчальний процес веб-технологій. Вони дають змогу вчителю пояснити матеріал у більш доступній формі, зробити його вивчення цікавішим, швидко перевірити знання учнів та підвищити інтерес до навчання.

Сучасні вчителі активно використовують як традиційні, так й інтерактивні методи.

Інтерактивність (або відкритість до спілкування) набирає в наші дні особливого значення. Інтерактивними сьогодні називають спеціальні засоби, що забезпечують безперервну діалогову взаємодію комп’ютера з користувачем. Тому особливо важливим є вміння застосовувати на уроках інформатики інтерактивних вправ саме з використанням ІКТ.

В своїй діяльності намагаюся використовувати різноманітні засоби ІКТ для навчання.

Так, однім з улюблених мною засобів є використання сервісу Learningapps, де можна створити різноманітні інтерактивні вправи. Ці вправи я використовую на різних етапах уроку: мотивація навчання, актуалізація опорних знань учнів, закріплення навчального матеріалу тощо.

LearningApps (http://learningapps.org/) – україномовний сервіс для розробки різноманітних завдань, виконання яких полягає в інтерактивній роботі з об’єк- тами, розміщеними на екрані. Інтерфейс даного ресурсу є досить простим для конструювання завдань і дозволяє розробляти вправи, які за своїм наповненням і естетичним оформленням будуть цікавими для учнів.

Наступний онлайн-сервіс є Kahoot, що дозволяє розробити цікавіві завдання на урок.

Kahoot – це порівняно новий сервіс для створення онлайн вікторин, тестів і опитувань. Може ефективно використовуватися в дидактичних цілях.

Учні можуть відповідати на створені мною тести з планшетів, ноутбуків, смартфонів, тобто з будь-якого пристрою, що має доступ до Інтернету. Створені в Kahoot завдання дозволяють включити в них фотографії і навіть відеофрагменти.

Для участі в тестуванні учні просто повинні відкрити сервіс і ввести PIN-код, який  я представляю вчитель зі свого комп’ютера. Учневі зручно на своєму пристрої вибирати правильну відповідь. Варіанти представлені геометричними фігурами.

Ще однією з досить потужних хмарних сервісів, є використання мною платформи Google Classroom. Google Classroom  – це дуже цікавий інструмент, що  допомагає  створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу. Основним елементом  Google Classroom є Групи. Функціонально групи нагадують структурою форуми, оскільки вони дозволяють користувачам з легкістю відправляти повідомлення іншим користувачам, з якими вони часто спілкуються в межах цієї групи.

При роботі з даною платформою можна:

  • створювати групи класів;
  • оголошувати для однієї або відразу декількох груп оцінки;
  • створювати завдань з можливістю прикріплення посилань, мультимедійного контенту (у тому числі з сервісу YouTube), різних типів файлів, а також створення і зберігання файлів на Google «Диску» ;
  • установка термінів складання кожного конкретного завдання з точністю до хвилини;
  • графа виставлення оцінок за виконані завдання з гнучкою шкалою оцінювання для кожного конкретного завдання;
  • можливість редагування і коментування зданих учнями завдань з динамічним відображенням правок в режимі реального часу.

Використання  Google Classroom не зводиться до заміни паперових носіїв інформації електронними. Сервіс дозволяє поєднувати процеси вивчення, закріплення та засвоєння навчального матеріалу, які під час традиційного навчання відокремлені один від одного[3, с. 178].

Отже, використання хмарних технологій, забезпечує  доступ учням до усіх матеріалів, необхідних для вивчення предмета як у школі, так і вдома, створює умови для їх саморозвитку й міжособистісної взаємодії учнів з учителем та учнів один з одним, залучає до використання новітніх досягнень інформаційних технологій, підвищенню інформатичної компетентності та умінню доцільно використовувати комп’ютер як засіб для отримання нових знань.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Морзе Н. Хмарні обчислення в освіті: досвід та перспективи впровадження / Наталія Морзе, Ольга Кузьмінська // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2012. – № 1. – С. 109–114.
  2. Свириденко О. Хмарні технології та навчання у школі – що спільного? / Ольга Свириденко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2012. – № 5. – С. 29–32. 5. Хміль Н. А. Формування професійної готовності майбутніх педагогів до застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі – потреба сучасності / Н. А. Хміль // Научные труды SWorld. – Вып. 2 (39). Том 11. – Иваново : Научный мир, 2015. – С. 33–36
  3. Тарасова С.М. Інформаційно-комунікативні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом/ науковий вісник МДУ імені В.О. Сухомлинського, Випуск 1.31. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2010. –с.173-180.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *