Дата зміни інформації:

Возносименко Д. А., Шумигай С.М. “ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ”

Возносименко Д. А., викладач
Шумигай С.М. , кандидат педагогічних наук
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини

Формування здорового способу життя учнівської молоді є, безперечно, одним із стратегічних напрямів розвитку українського суспільства. Головною метою сучасної системи освіти – є підготовка висококваліфікованого фахівця який, з одного боку, є носієм базових знань своєї сфери діяльності, з іншого, – суб’єктом освітнього процесу, спрямованого на збереження здоров’я школярів.
Сьогодення потребує від майбутніх учителів, зокрема математики, не лише навчанню учнів математики, а й здоровому способу життя, формуванню цілісного ставлення учня до себе і свого довкілля.
З цією метою необхідним є використання інноваційних методів та засобів навчання у методичній підготовці студентів, які б сприяли виробленню вмінь та навичок організації процесу навчання математики, спрямованого на збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
Серед освітніх трендів особливої уваги заслуговує використання M-learning мобільного навчання в освітньому процесі. M-learning поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості – від загальноосвітньої до вищої освіти. Розробці та використанню складових мобільних середовищ навчання присвячено роботи М.А. Кислової, В.О. Куклєва, Н.В. Рашевської, С.О. Семерікова, К.І. Словак, Ю.В. Триуса.
Термін «мобільне навчання» (mobile learning (M-learning)) відноситься до використання мобільних і портативних ІТ-пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів PDA (Personal Digital Assistants), мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних ПК у навчальному процесі. Нині існує ціла низка хмарних інструментів, використання яких дозволить реалізувати принципи мобільного навчання [1].
M-learning надає нову якість навчання та найбільш повно відображає тенденції в освіті сучасної людини. Забезпечуючи постійний доступ до інформації в будь-який момент часу, M-learning є новим інструментарієм у формуванні людини інформаційного суспільства, в якому поступово створюються нові середовища відпочинку, трудової діяльності і навчання, що є незалежними від місця та від часу. За допомогою мобільних пристроїв можна ввійти в мережу internet, знайти потрібну навчальну інформацію, відповісти на питання на форумі або пройти тест. Мета M-learning – зробити процес отримання і засвоєння знань гнучким, доступним, персоніфікованим [1].
Одним різновидів мобільного навчання який популярний в освітньому процесі є QR-код (у перекладі з англійської «quickresponse» означає «швидкий відгук»). Це матричний код, розроблений японською компанією «Denso-Wave» в 1994 році. Закодувати цим кодом можливо що завгодно: відео з якогось сайту, сторінку в соціальних мережах, номер телефону [2].
У процесі методичної підготовки, із метою розробки завдань та кодування їх, студентів варто ознайомити із освітніми цілями використання QR-кодів:
• закодувати посилання, яке спрямовує учнів на освітній сайт з інформацією, що допомагає розв’язати задачу;
• розмістити такі коди на інформаційних стендах;
• використовувати QR-код безпосередньо на уроці у вигляді закодованих завдань контрольної роботи або тесту для перевірки засвоєння навчального матеріалу учнями тощо.
Під час вивчення теми «Методика вивчення відсоткових розрахунків», на лабораторних заняттях студентам варто запропонувати розробити завдання в сервісі LearningApps.org та закодувати завдання в QR коді.
LearningApps.org. є сервісом для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи.
Для прикладу наведемо створений QR-код під яким зашифроване завдання для учнів 6 класу при вивчені теми «Відсотки».
Використання QR-кодів у процесі навчання математики стимулює допитливість, інтерес учнів, активізує їх навчальну діяльність, водночас даючи змогу вчителю використовувати нові види навчальних пошуково-пізнавальних завдань узагальнюючої та систематизуючої спрямованості, дають змогу розвинути адекватне ставлення особистості до свого здоров’я, позитивно сприймати просвітницькі, оздоровчі, профілактичні заходи.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Горбатюк Р. М. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти Науковий вісник Ужгородського університету Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 201. Вип. 27. С. 31–34.
2. Катанжи С.О. Можливості використання QR кодів у навчальному процесі URL: https://vseosvita.ua/library/mozlivosti-vikoristanna-qr-kodiv-u-navcalnomu-procesi-59429.html (дата звернення: 25.02.2019).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *