Дата зміни інформації:

Кудін А.П., Кудіна Т.М.,Коваль Р.М., Прошенко А.Ю.”ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТІ”

Кудін А.П., доктор фізико-математичних наук, професор,

Кудіна Т.М, кандидат педагогічних наук, доцент,

Коваль Р.М., старший лаборант кафедри програмної інженерії,

Прошенко А.Ю., студент спеціальності «Програмна інженерія»,

Національний педагогічний університет  імені М.П. Драгоманова

За останні два роки в Україні кількість користувачів смартфонів збільшилась на 40% [1]. Звичайно, за ці роки зріс асортимент смартфонів, вони стали більш потужними (багатоядерні процесори, зріс об’єм ОЗУ для швидкої обробки даних та об’єм флеш-пам’яті для зберігання великої кількості мультимедійного контенту; з’явився широкий вибір безкоштовних додатків). Але головною причиною є поява швидкісного 3G та 4G інтернет-зв’язку на всій території України.  Фактично створились умови щодо 100% забезпечення студентів індивідуальними засобами мобільного навчання. Таким чином, перед університетами тепер стоїть питання створення контенту навчального призначення, адаптованого до смартфонів, і перехід на нові форми організації навчального процесу, пов’язані саме з цим засобом зв’язку.

Метою даної роботи є розробка програмних засобів навчання і на їхній базі нових технологій організації навчання денної форми навчання з використанням мобільних засобів зв’язку.

Система електронного розкладу факультету.

Через відповідний модуль «Електронного розкладу» (рис.1) студент може потрапити до віртуального навчального середовища факультету, основу якого складають електронні курси в оболонках для дистанційного навчання MOODLE.

«Електронний розклад» – це окрема інформаційна система, створена на базі Web-технологій, яка має такі переваги в користуванні над традиційним розкладом:  

Рис. 1. «Електронний розклад» на смартфоні для студентів факультету фізичного виховання і спорту http://ffvs.npu.edu.ua/).

оперативне оновлення змін в розкладі; внесення секретарем деканату цих змін з будь-якого місця, де є інтернет; індивідуальний розклад для студента та викладача; можливість синхронізації з Google – календарем та мобільним пристроєм; зручний та зрозумілий інтерфейс; легкий пошук групи, прізвища викладача, номера аудиторії; друк паперового варіанта розкладу  з готовими реквізитами. Створено Android-додаток інтерактивного «Електронного розкладу занять», який встановлюється на смартфони студентів, чим забезпечується цілодобовий доступ до навчальних ресурсів. І головна відмінність від існуючих в інших вишах розкладів на сайтах – це його інтерактивність: перехід на електронні курси в один «клік» на назві дисципліни в розкладі.

Рис. 2. Фрагмент інтерфейсу інформаційної системи власної розробки – «Електронні заяви» на сайті факультету (http://edocs.fi.npu.edu.ua/)

«Електронні заяви» (рис. 2) – програмний модуль Web–орієнтованої підсистеми електронного документообігу власної розробки. Модуль формує чотири електронні документи у такій послідовності: 1). екранні шаблони заяв; 2). друкований текст поданої заяви; 3). проект наказу; 4). прикріплені скан-копії документів (у разі потреби). Порядок проходження для авторизованих студентів факультету такий.  Заповнення через Web-інтерфейс «Шаблонів заяв» і приєднання до них скан-копій додаткових  документів. Формування даних у шаблонах здійснюється шляхом вибору з екрана деяких пунктів заяви, що «випливають», і набору з клавіатури ПІП в родовому відмінку. Автоматизовано проставляється номера і дата подання заяви. На основі вищезазначених даних формується друкований «Текст поданої заяви» формату А4 для розгляду і підписів (позивача і декана).  Текст заяви стандартного вигляду друкується в деканаті диспетчером, і у випадку позитивного рішення дані перенаправляється до «проекту наказу». Відмітка в статистиці про виконання (оприлюднення в інтернеті) вноситься диспетчером. За наявності позитивної відмітки автоматизоване формування «Проекту наказу» стандартного вигляду. Технологія клієнт-сервер дозволяє встановити різні рівні доступу до документа – ролі. Роль позивача (тільки набір шаблону і читання всіх документів з Інтернету); роль секретаря (диспетчера) деканату (перевіряти правильність написання заяви і друк тексту заяви,  у разі позитивного рішення здійснює дозвіл на формування проекту наказу); роль декана (перегляд статистики виконання рішень, читання і друк усіх документів).

Система online-опитування «Proquiz» (рис. 3). «Proquiz» – це Web-орієнтована система, яка дозволяє викладачеві проводити online-опитування студентів під час аудиторного заняття (лекції, консультації, семінару тощо) за допомогою смартфонів.

Рис. 3. Перше вікно інформаційної системи «Proquiz».

Висновок. Розроблене програмне забезпечення дозволяє ефективно  здійснювати навчальний процес за змішаною формою навчання (blended-leaning) з використанням мобільних засобів зв’язку вже на 7 факультетах університету. Це близько 4000 студентів денної форми навчання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Статистика про смартфони [Електронний ресурс]/- Режим доступу: https://itc.ua/news/issledovanie.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *