Дата зміни інформації:

Лампіка Я. І. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ”

Лампіка Я. І., вчитель фізики
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 ім. В.І. Чуйкова

Мобільний навчання дуже тісно пов’язує сучасний спосіб життя і звички школяра з широкими можливостями сучасних технологій в освітньому процесі. Використання смартфона як засіб навчання активізує пізнавальний інтерес школяра, сприяє розвитку критичного мислення та формування інформаційно-цифрової компетентності [4].
Вибираючи програмний засіб для уроків, потрібно орієнтувалися на кілька вимог:
– простота і доступність у використанні – інтерфейс програми повинен бути знайомим учням або бути вивчений ними за короткий час;
– безкоштовність – щоб кожен учень міг без будь-яких ускладнень встановити такий додаток в будь-який момент;
– відсутність необхідності набуття спеціалізованих знань в області інформаційних технологій для успішного застосування програми;
– можливість створення унікальних продуктів, які могли б зробити процес навчання по-справжньому особистісно-орієнтованим [1].
Розглянемо використання вчителем додатків для смартфонів при виконанні лабораторної роботи для 9 класів «Вивчення звукових коливань різних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових пристроїв». При виконанні цієї
Роботи доцільно використовувати смартфон з встановленим на ньому програмним забезпеченням для генерації та аналізу звукових хвиль. За допомогою смартфона можна досліджувати, наприклад, гучність звуку різних джерел. Використання смартфона дозволяє не обмежуватися часом уроку для дослідження звукового забруднення навколишнього середовища, а й зробити виміри рівня шуму біля автодороги, будинки, в лісі, на дискотеці, а також в різний час доби [3].
Проведення таких досліджень дозволяє реалізувати наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я та безпека». А також формувати такі ключові компетентності як інформаційно-цифрова (пошук інформації про допустимі рівні шуму, використання цифрових вимірювальних приладів і програмного забезпечення), екологічна грамотність і здоровий спосіб життя (запобігання негативного впливу шуму на організм людини), вміння вчитися протягом усього життя.
Також смартфони можна використовувати для тестування знань учнів, як інструмент оперативного контролю на різних етапах уроку.
Для вирішення практико-орієнтованих завдань доцільно ознайомити учнів з програмами-конвекторами в СІ позасистемних одиниць довжини і об’єму використовуваних в різних галузях промисловості і транспорту Європейського союзу.
Розрахунки, що виконуються учнями при вирішенні задач або при обробці результатів експерименту, вимагають використання калькулятора. Слід привчати учнів до використанню інженерного (наукового) калькулятора, як окремого приладу, і як програми для смартфонів.
Існує велика кількість популярних інформаційних та освітніх ресурсів, спеціальних програмних забезпечень, які можуть використовуватися як для самоосвіти, так і для отримання інформації під час уроку, вдома, як елемент підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання або створення проекту.
Однак, не слід повністю замінювати реальний фізичний експеримент комп’ютерним моделюванням. Це може викликати труднощі при формуванні уявлень про природню картину світу. Тому при використанні цифрового обладнання майстерність вчителя має працювати на сто відсотків, інакше за легкістю отримання експериментальних даних учень втратить справжню фізичну сторону виконуваної роботи [2].
Кожен учитель самостійно вибирає шлях для здійснення навчання учнів, але обов’язково потрібно пам’ятати про індивідуальність будь-якого учня. Адже кожен учень – це особистість зі своїми звичками, потребами, інтересами. Використання смартфонів на уроках фізики дозволить реалізувати особистісно орієнтований підхід у навчанні якомога ефективніше. Розуміння, осмислення і прийняття нових знань практично завжди викликає труднощі. Але ці труднощі можна легко подолати, якщо пробудити в учнів інтерес в їх вирішенні і освоєнні.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Маликова В. Н., Перевощикова Е. Н. Использование программы Telegram каксредства мобильного обучения / Маликова В. Н., Перевощикова Е. Н.. // Инновационные тенденции развития системы образования. – 2017. – С. 75-78.
2. Лебедева Т. Ю. Возможности мобильного класса на уроках физики / Лебедева Т. Ю.. //Образовательная среда сегодня: теория и практика. – 2018. – С. 113-115.
3. Сіпій В. В. Использование смартфонов в процессе обучения физике / Сіпій В. В.. // Национальный образовательный портал Республики Беларусь. Кафедра «Наука онлайн». – 2017.
4. Терещук С. І. Технологія мобільного навчання: проблеми та шляхи вирішення / Терещук С. І.. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – 2016. – С. 178–180.

One Reply to “Лампіка Я. І. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ””

  1. Надія Стеценко says:

    Використання смартфонів є можливим тоді, коли учні мають такий засіб для здійснення мобільного навчання, але не факт, що кожен учень має можливість придбати смартфон.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *