Дата зміни інформації:

Стеценко Н.М., Стеценко В.П. “ОСОБЛИВОСТІ СЕРТИФІКАЦІЇ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ НА БАЗІ ПЛАТФОРМИ MOODLE”

Стеценко Н.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Стеценко В.П., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

 

Впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес відкриває перед закладами вищої освіти широкі можливості для розвитку творчого потенціалу як викладачів, так і студентів. Разом з тим, постає нагальна проблема якості освіти, яка потребує комплексного вирішення. Розв’язання цієї проблеми потребує організації в закладі вищої освіти системи контролю якості освіти, центральною ланкою якої є процедура сертифікації електронних навчальних курсів (ЕНК).

В Уманському педагогічному університеті імені Павла Тичини діє Положення про сертифікацію ЕНК (Наказ №878 0/д від 10.11.2016 р.), відповідно до якого мета сертифікації – забезпечити надійний рівень доказу наявності та відповідності навчально-методичних матеріалів заданим вимогам. Фактично сертифікація показує, що викладач не тільки володіє навчальним предметом, але й може донести його студентам у різних формах і через різні засоби комунікації, в даному випадку через систему дистанційного навчання, організовуючи онлайнові заняття. Тому сертифікацію слід розглядати, як складову системи внутрішнього забезпечення якості освіти та надання якісних послуг.

Внутрішня сертифікація ЕНК здійснюється студентами, викладачами та створеною комісією. Оцінювання ЕНК ґрунтується на трьох видах експертиз: структурно-функціональної, змістовно-наукової та методичної (рис.1). Враховується оцінка курсу студентами на основі анонімного анкетування «ЕНК очима студентів». Сертифікація дає змогу визначити відповідність дисциплін вимогам Міністерства освіти і науки України до електронних навчальних ресурсів.

Рис.1. Три види експертиз ЕНК

Структурно-функціональна експертиза передбачає аналіз виконання загальносистемних вимог до ЕНК, наявності обов’язкових складових ЕНК та визначення відповідності кожної складової вимогам ЕНК.

Змістовно-наукова експертиза передбачає аналіз науковості матеріалів курсу, відповідності змісту державним стандартам освіти, цілям і завданням дистанційного курсу. Оцінюється актуальність змісту, новизна матеріалу, що подається, його завершеність і логічна узгодженість.

Методична експертиза передбачає оцінювання методичних аспектів організації дистанційного курсу, педагогічно-психологічних засад організації навчальної діяльності студентів та науково-педагогічних працівників, їх взаємодії, організації системи контролю. Різнобічність цієї експертизи вимагає залучення для її проведення спеціалістів з питань тестування, використання інтерактивних методів, сучасних інформаційно-освітніх технологій.

Таким чином, внутрішня сертифікація забезпечує якість розробки ЕНК, сприяє удосконаленню підготовки фахівця, забезпечує рівний доступ учасників навчально-виховного процесу до якісних навчальних та методичних матеріалів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *