Дата зміни інформації:

Вакалюк Т. А., Гордієнко І. В. “ОСНОВНІ МОЖЛИВОСТІ, ЩО НАДАЄ ХМАРО ОРІЄНТОВАНА СИСТЕМА ПІДТРИМКИ НАВЧАННЯ NEO LMS “

ОСНОВНІ МОЖЛИВОСТІ, ЩО НАДАЄ ХМАРО ОРІЄНТОВАНА СИСТЕМА ПІДТРИМКИ НАВЧАННЯ NEO LMS

Вакалюк Т. А.,  кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри прикладної математики та інформатики

Житомирський державний університет

 імені Івана Франка

Гордієнко І. В., кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри математики

Дрогобицький державний педагогічний

університет імені Івана Франка

Нові технології, серед яких веб, віртуальні та хмарні, досить радикально змінюють навчально-виховний процес у навчальних закладах, освіту в цілому та її доступність як у фінансовому плані, так і у дистанційному. Освітня платформа на основі хмаро орієнтованих технологій дозволяла б ефективно застосовувати наявні ресурси ЗВО, а студентам надавалася б можливість використовувати сучасні технології на практиці.

Для вирішення завдання розгортання систем організації навчально-виховного процесу ЗВО у мережі постійно створюються спеціалізовані платформи, які називають Learning Management System (LMS) – системи управління навчанням. Використовуються для розробки, управління та поширення навчальних онлайн-матеріалів із забезпеченням спільного доступу.

LMS за формою використання поділяють умовно на два види [3, с. 117]:

  1. LMS як програмне забезпечення, яке призначене для інсталяції на власних серверах ЗВО.
  2. LMS як Web-платформа, створена провайдером, що використовується користувачами для управління навчально-виховним процесом.

Аналіз наявних LMS на основі моделі SaaS, що надають у користування світові провайдери, у попередніх працях [4], дає підставу зробити висновок, що LMS NEО є найзручнішою для використання у освітньому процесі підготовки майбутніх учителів інформатики.

Розглянемо основні можливості, що надає ХОСПН LMS NEO.

  1. Реєстрація користувачів у ХОСПН. Реєстрація користувачів у даній ХОСПН можлива двома варіантами: самому через відомий код доступу, а також за допомогою адміністратора. При цьому, зареєструвавшись самому, користувач автоматично отримує права студента. Для отримання прав викладача, потрібно звернутись до адміністратора.
  2. Модерування профілів студентів адміністратором у ХОСПН бакалаврів інформатики.
  3. Можливість додавання друзів та спілкування з ними. Зайшовши у профіль будь-якого користувача, надається можливість додати його у друзі, написати йому повідомлення, а також можливість ігнорування повідомлення від даного користувача. Адміністратор має також можливість переглянути облікові дані будь-якого користувача, видалити користувача, а також скинути пароль.
  4. Додавання предметів викладачем у ХОСПН. У ХОСПН підготовки бакалаврів інформатики є можливість додати предмет одним з трьох варіантів: додати новий предмет; додати шаблон предмета; створити копію існуючого предмету або шаблону.

На сторінці предмету є такі розділи: головне меню, налаштування предмету, розділ оголошень, завдання для викладача, додаткові можливості. У розділі оголошень вказано скільки взагалі є оголошень з курсу, ті скільки з них непрочитаних. У розділі “Завдання” вказується, скільки робіт з даного курсу було відправлено студентами і ще на даний момент не перевірено викладачем.

Розглянемо головне меню предмету із можливостями кожного пункту:

  • Адмін – налаштування курсу. В даному пункті меню у викладача є можливість переглянути та змінити основні налаштування курсу: основні налаштування; вкладки; розклад предмету; внесення в список студентів; заняття; завдання; завершення (Comletion); стрічка новин; каталог; інше.

У розділі вкладки можна вибрати, які вкладки будуть доступними для студентів у даній дисципліні: початок роботи; заняття, новини, календар, матеріали, студенти, вчителі, відвідування тощо. Розділ налаштувань “Заняття” надає викладачу можливість виставити різні налаштування до занять: оцінки, діаграми оцінок, прогрес виконання завдань до уроку, сповіщення студентів у різних ситуаціях, категорії завдань тощо.

  • Заняття – перелік занять курсу. При створенні нового заняття потрібно заповнити такі обов’язкові поля: назва та позиція, і за бажанням необов’язкові поля: опис та дата. Зазначимо, що позиція встановлюється відповідно до інших занять курсу: на початок, між конкретними заняттями чи в кінець курсу. Заповнення поля “Дата” відобразиться у календарі студентів та викладача – буде у календарі вказано в який день Ви маєте пройти даний матеріал. Після створення декількох занять, у розділі “Заняття” будуть відображатись усі заняття даного курсу.
  • Новини – розділ новин курсу. У розділі “Новини” містяться новини лише даного предмету. Варто зазначити, що дана ХОСПН пропонує і новини для всього закладу.
  • Завдання – перелік завдань курсу. Після відправляння студентами робіт, можна проглядати оцінки і лише по певній роботі.
  • Календар – події календаря. Календар можна переглядати по тижням, місяцям, налаштовувати під потрібний вигляд для самого себе. У ньому відображається початок та кінець виконання робіт.
  • Журнал оцінок – в даному розділі містяться дані про перевірені роботи, оцінки, коментарі до оцінок, які роботи не перевірені і потрібно їх перевірити, які роботи не здані вчасно, підсумковий бал тощо.
  • Матеріали – бібліотека додаткових матеріалів з предмету. Тут можуть міститись посібники, питання до самостійної роботи, питання до заліку, екзамену, тощо.
  • Студенти – перелік студентів курсу. В даному розділі є можливість переглядати список студентів, зарахованих на курс, продивлятись їх досягнення, додавати студентів, проглядати оцінки, паролі, нагороди, видаляти студентів, переводити на інші курси, тощо.
  • Викладачі – перелік викладачів, закріплених за предметом. У даному розділі є можливість проглядати викладачів, переглядати їх останнє відвідування курсу, і виставляти хто є завідувачем даного предмету.
  • Відвідування. У даному розділі наводяться відомості про: час відвідування студентами даного предмету, запізнення, відсутність, поважні причини, та хто раніше пішов з заняття.
  • Форум – у даному розділі містяться форуми, де можна їх редагувати, приймати в них участь, видаляти їх, виставляти налаштування тощо.
  1. Створення копії предмету. Іноді, предмети вивчаються у декількох групах одночасно, і для зручності ведення журналу оцінок, перегляду відвідування тощо, варто створити копію існуючого предмету.
  2. Створення груп. Наявність груп у ХОСПН є досить корисним, адже студенти однієї групи можуть вивчати різні предмети з циклу “Вільного вибору студентів”, а викладачу потрібно робити оголошення, повідомлення, для всієї групи разом.
  3. Основні можливості студентів у ХОСПН. Після створення облікового запису чи за допомогою адміністратора, чи за допомогою коду доступу, студенти мають власний робочий кабінет. Одразу в консолі буде відображено, на які курси записаний студент, які завдання потрібно виконати, календар з подіями, сповіщення тощо. Обравши потрібний предмет, студент побачить перелік занять із завданнями обраного курсу.

У своєму головному меню, яке аналогічне до викладацького, студент має такі розділі: заняття, новини, завдання, календар, матеріали, викладачі, студенти, форуми. Також на цій сторінці відображається прогрес виконання завдань курсу, оголошення, статус студента, та перелік необхідних для виконання завдань.

Отже, дана ХОСПН для підготовки майбутніх учителів інформатики [2] надає усі необхідні функціональні можливості, що є необхідними у навчально-виховному процесі підготовки майбутніх учителів інформатики.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Хмаро орієнтована система підтримки навчання бакалаврів інформатики [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : https://zsucloudinform.neolms.com.
  2. Моделювання й інтеграція сервісів хмаро орієнтованого навчального середовища : монографія / [Копняк Н., Корицька Г., Литвинова С., Носенко Ю., Пойда С., Сєдой В., Сіпачова О., Сокол І., Спірін О., Стромило І., Шишкіна М.]; / за заг. ред. С. Г. Литвинової. – К. : ЦП «Компринт», 2015. – 163 c.
  3. Вакалюк Т. А. Критерії добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складової хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики / Т. А. Вакалюк // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. Педагогічні науки / [гол. ред. П. Ю. Саух, відп. ред. Н. А. Сейко]. – Житомир : Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2017. – Вип.4 (90). – 156 с. – С. 27–32.
  4. Вакалюк Т.А. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики: теоретико-методологічні основи : Монографія. / за заг. ред. проф. Спіріна О.М. – Житомир: вид-во ФОП “О.О.Євенок”, 2018. – 388c.
  5. Вакалюк Т. А. Особисті кабінети викладача та студента у хмаро орієнтованій системі підтримки навчання бакалаврів інформатики / Т. А. Вакалюк // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Наукове видання. Педагогічні науки. – Глухів: Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2017. – Випуск 3 (35). – 322 с. – С. 78-84.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *