Дата зміни інформації:

Горулько К. О., “ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

Горулько К. О., студентка 1 Пмп групи

Спеціальності «Прикладна математика»

Національний педагогічний університет

імені М.П. Драгоманова

Сучасний вчитель, готує та виховує покоління, яке буде жити і працювати у світі, абсолютно несхожому на наш. Тому освітній процес має неабияк встигати за розвитком інноваційних  технологій, впроваджувати їх та формувати критичне мислення, уміння знаходити та швидко аналізувати інформацію, працювати в проектних командах, вирішувати нестандартні задачі, самостійно опановувати та засвоювати нові знання.

Сучасний світ дуже динамічний, тому вимагає від вчителів нового підходу до викладання всіх дисциплін. Учнів вже не просто зацікавити, традиційна освіта потребує змін, змінились учні – потрібно змінюватись і вчителям.

Сьогодні ми багато чуємо про хмарні технології, з’ясуємо що ж це таке.

Інтернет з’явився більше 20 років назад і змінив майже все, окрім інформаційних технологій.  Програми, які використовуються в центрах обробки даних, залишаються в цих же центрах. Але зараз для ІТ настав вирішальний час – нарешті інформаційні технології потрапили в Інтернет.  Хмара (неважливо приватна чи публічна)  – сервер, дата-центр, де   зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет. Це перший крок до перетворення ІТ на послугу, точніше – ми перетворюємо свій центр обробки даних на постачальника послуг, для постачання програми користувачам швидше, ніж будь-коли. Простіше кажучи, хмарні технології – це парадигма, яка передбачає електронне збереження, редагування та поширення даних у мережі Інтернет.

Яка ж користь від використання хмарних технологій в освітньому процесі?

  1. НІ ДОРОГИМ ПІДРУЧНИКАМ.

Не секрет, що підручники на університетському рівні коштують дорого. Як наслідок, багато студентів просто відмовляються їх купувати. Хмарні технології можуть вирішити цю проблему, оскільки цифровий контент значно дешевше, ніж друкований контент.

  1. БІЛЬШЕ НЕМАЄ ЗАСТАРІЛИХ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ.

 Проблема дорогих підручників означає, що багато матеріалів, які використовують студенти чи школярі є застарілими. Соціальні дослідження показали, що молодшій та середній школі у багатьох підручниках карти світу є застарілими. З скороченням шкільних бюджетів багато районів просто не можуть дозволити собі замінити ці застарілі ресурси. Матеріали, засновані на хмарах, легко оновлювати в реальному часі, щоб учні завжди мали доступ до самих сучасних навчальних ресурсів.

  1. НЕ ПОТРІБНО ДОРОГЕ ОБЛАДНАННЯ.

Програми, засновані на хмарах, можна запускати в інтернет-браузерах, більшість з них навіть сумісні з мобільними пристроями. Це означає, що не потрібні  дорогі гаджети, головне мати доступ в мережу Інтернет.

Також не потрібно купувати зовнішні пристрої зберігання даних, оскільки існують компанії, такі як Google, які надають безкоштовне хмарне сховище.

  1. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.

Навчатися можна скрізь. Для цього треба лише мати пристрій, що дає вільний доступ до мережі Інтернет. Взаємодія між учнями та вчителями здійснюється за допомогою створення різних груп (учень – вчитель, група учнів – вчитель, група учнів – група вчителів і т. д.).

Розглянемо на прикладі Google Classroom: в розділі «Класна робота» вчитель може викласти мультимедійний матеріал, завантажити електронний посібник чи довідник, після чого створити тренажер або тестові завдання для перевірки, і вже потім, після перевірки, «повернути» оцінки учням.

  1. ВИТРАТИ ЗМЕНШУЮТЬСЯ – МОЖЛИВОСТІ ЗБІЛЬШУЮТЬСЯ.

Хмарні технології  – це світ нових можливостей. Вони не лише знижують витрати, надають багато варіантів для альтернативних форм навчання, а й створюють середовище, де всі користувачі (вчителі, учні, батьки) можуть мати доступ до якісної освіти та ресурсів.

Технічні плюси:  необмежений обсяг збереження інформації, сумісність з більшістю операційних систем, покращена сумісність форматів документів,  вільний доступ до інформації,  забезпечення захисту даних від втрат, збільшення доступних обчислювальних потужностей.

 На сьогодні в українській освіті найбільшою популярністю користуються хмарні сервіси корпорацій Microsoft та Google.

  • Microsoft Office 365 – ряд інструментів, що базуються на взаємодії «учень – педагог». Система Outlook, OneDrive інтерактивні календарі, архіви SkyDrive, Skype – це далеко не весь список інструментів, що пропонує ця корпорація.
  • GoogleAppsнайсучасніший інструментарій для побудови інноваційної системи навчання.

Google Drive (диск), Docs (документи), Slides (презентації), Forms, Google+, Classroom – всі ці сервіси надають можливість перевірити правильність виконання вправ, перегляд та опрацювання новітніх наукових, довідникових видань, опрацьовувати навчальний матеріал у зручному темпі ти режимі.

Використання таких середовищ зацікавлює учнів, заохочує до навчання, саморозвитку,  формує вміння обробляти великі масиви інформації. Це повністю новий підхід.

Поширеними середовищами серед хмарних технологій також є Blackboard і Moodle.

Порівняльна таблиця інструментаріїв

Blackboard Moodle Microsoft Оffice 365 Google Apps

(Google Classroom)

Комунікаційні можливості
Форум + + + +
Чат + + +
Електронна пошта + +
Блог + + +
Вікі-ресурси, спільне редагування + + + +
Групи для

спільної роботи

+ + +
Інструменти для оцінки
Контрольні опитування + + +
Завантаження домашнього завдання + + +
Журнал успішності + +
Контент
Групове зберігання даних + + + +
Персональне зберігання даних + + + +
Стрічка новин + +

Отже, хмарні технології  – це ефективний навчальний інструмент, який дає можливість навчальним закладам створювати онлайн-простір та формувати особисте освітнє середовище. Можливості хмарних технологій здійснюють великий вплив на навчальний досвід, що формується в учнів.

Підростаюче покоління – це «візуали», для яких джерелом є зоровий ряд. Це і пояснює пошук і використання нових інформаційних методів підходу до навчання, одним з яких і є хмарні сервіси, розвиток яких стрімко почав зростати. Бо декілька років назад, хмарними технологіями користувалися далеко не всі, бо до всього «нового» спочатку ставляться обережно і, навіть, скептично.  Комп’ютеризація освіти  – важливе запитання сьогодення. А синтез хмарних технологій та «soft skills» (навиків спілкування) робить великий крок уперед в українській освіті. Постійне використання нових засобів для навчання надає можливість розвиватися, привчає до нового, допомагає легкому вирішенню будь-яких ситуацій.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Морзе Н.В. Як навчати вчителів, щоб комп’ютерні технології перестали бути дивом у навчанні? / Н.В. Морзе // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №6 (86). – 2010. – С.10-14.
  2. Морозов А. Школьники уходят в облака / А. Морозов / [Електронний ресурс]. – http://www.ng.ru/education/2011-09-06/8_shkolniki.html.
  3. Шишкіна М. П. Хмарно орієнтоване освітнє середовище навчального закладу: сучасний стан і перспективи розвитку досліджень / М. П. Шишкіна, М. В. Попель // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – № 5. – С. 66–80.
  4. Кадемія М. Ю. Можливості, що надають хмарні технології / М. Ю. Кадемія, В. М. Кобися // Хмарні технології в освіті : матеріали Всеукраїнського науково-методичного Інтернет-семінару. – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2012. – С. 66–67.
  5. RightScale State of the Cloud Report 2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rightscale.com/lp/state-of-the-cloud-report.php
  6. Архіпова Т. Л. Використання «хмарних обчислень» у вищій школі / Т.Л. Архіпова, Т.В. Зайцева // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – № 17. – С. 99 – 108.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *