Дата зміни інформації:

Попова Г.В. “ІНТЕГРАЦІЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE З LMS MOODLE В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩИХ МОРСЬКИХ ЗАКЛАДІВ “

Попова Г.В., завідувач навчально-методичної

лабораторії інноваційних технологій,

Херсонська державна морська академія

Цифровізація суспільства переконливо змінює підходи до організації освітнього процесу. Провідні вищі навчальні заклади світу  використовують новітні цифрові технології для покр щання надання освітніх послуг, зручності та мобільності управління часом як викладачів так і здобувачів вищої освіти,  зменшення паперообігу та переведення всіх освітніх ресурсів в електронні формати. Відставання освітніх закладів  від вимог часу безпосередньо впливає на якість освіти сучасних випускників, знижує їх конкурентноспроможність та незворотньо зменшує шанси закладів вищої освіти на інтеграцію в єдиний інформаційний освітній європейський простір.

Розширення інформаційного освітнього середовища засобами інтеграції хмарних технологій з  платформами електронного навчання (LMS) є одним  із  пріоритетних  напрямів  досліджень, що потребує уваги в силу постійного оновлення цифрових технологій. Набор сервісів від компанії Google є визнаним ефективним методом організації взаємодії всіх учасників освітнього процесу [1]. Проте інтеграція сервісів Google з LMS Moodle є недостатньо розробленою і тому є актуальною.

Досліджували інтеграцію хмарних сервісів Google з LMS Moodle такі дослідники: І.В. Герасименко, К.І. Журавель, О.С. Паламарчук [2] (використання сервісу OneDrive та Dropbox в системі підтримки дистанційного навчання на базі  LMS Moodle на прикладі електронного навчального курсу);  В.Олексюк [3] (модулі для  інтеграції LMS Moodle з іншими сервісами Google Apps;  процес інтеграції хмарних сервісів пакету  Google-apps  із програмними засобами); Т. Вакалюк [4] (можливості  сервісу Google з надання прав спільного доступу) та ін.

Створення єдиного інформаційного середовища у вищих  морських навчальних закладах обумовлено вимогами часу та специфікою освітнього процесу.  Так, Херсонська державна морська академія впроваджує змішане навчання на платформі LMS Moodle з 2015 року (https://mdl.ksma.ks.ua).  В системі зареєстровані всі  курсанти/студенти ХДМА та Морського коледжу  ХДМА згідно контингенту (табл.1) та всі викладачі ХДМА.

Таблиця 1

Контингент курсантів/ студентів

Херсонської державної морської академії на 01.10.2018 р.

 

Денна форма навчання Заочна форма навчання Всього курсантів/студентів
1 Херсонська державна морська академія 1785 2100 3885
2 Морський коледж Херсонської державної морської академії 1960 569 2529
  Всього 3866 2885 6414

Велика кількість курсантів мають можливість проходження  навчання за індивідуальним графіком, і перебуваючи в рейсі, прагнуть не відриватися від  процесу навчання  та організаційних питань.  Цьому сприяє інтеграція хмарних сервісів Google з платформою LMS Moodle. Перевагою LMS Moodle є можливість користування мобільним додатком, який робить цей процес набагато зручнішим  та ергономічним для всіх. Для того, щоб скористатись можливостями сервісами Google потрібно створити акаунт Google, за допомогою якого користувач отримує доступ до пошти Gmail  та інших сервісів (YouTube, Google Play, Google Диск)

З  метою створення інформаційного забезпечення всіх учасників освітнього процесу на сайті LMS Moodle був створений розділ «Інформаційне забезпечення освітнього процесу»,  де розташовані розклади навчальних занять та екзаменаційних сесій по факультетам. Кожний факультет має створений окремий електронний курс, який  слугує своєрідною дошкою оголошень факультетів, де розміщуються повідомлення, оголошення та графіки, проводиться анкетування Для цього було використано сервіс Google,  який  надає  можливість  створювати документ з наданням прав  спільного  доступу  декільком користувачам. Так, тільки диспетчери деканатів  мають доступ до редагування документу-розкладу, і в  режимі он-лайн  мають змогу вносити зміни, які одразу доступні для всіх користувачів сервісу.  Всі користувачі мають право тільки перегляду документу, що  редагується в налаштуваннях кожного документу. Курсанти та викладачі підтверджують позитивний вплив від впровадження електронного розкладу — 97,8% опитуваних.

Також в цьому розділі відбувається запис на індивідуальне комп’ютерне тестування. (рис .1). Це документ, в якому всі курсанти мають права коментування , і коли курсант залишає запис, адміністратор підтверджує його. Тим самим, зникла необхідність приходити за декілька днів для запису в журналі, а диспетчера  одразу отримують картину завантаження комп’ютерних аудиторій.

Рис.1. Запис на індивідуальне комп’ютерне тестування.

В такий же спосіб було здійснено вибір магістерських робіт та керівників, що зробило набагато зручнішим цей процес, оскільки всі форми документів для заповнення та оформлення були представлені на сайті, а кафедра отримувала сформований документ з темами і керівниками.

Також для  забезпечення прозорості та посиленню контролю були розроблені  електронні зведені відомості  успішності складання курсантами/студентами незалежного комп’ютерного тестування (Google Docs) (рис 2)

Рис. 2. Форма зведеної відомості Google Docs в режимі on-line

 Заповнюють та мають право редагування  відомостей  працівники відділу інформаційного супроводу освітнього процесу ХДМА, які збирають інформацію про складання екзаменів за  індивідуальним графіком та вносять її в єдиний он-лайн документ. Навчальний відділ має можливість перегляду відомостей, і не має необхідності знаходити паперові відомості по кожному курсанту в разі потреби.

В електронному курсі для викладачів на базі  LMS Moodle є спеціальний модуль по навчанню роботі з Google Docs  та використанню їх в електронних курсах. Так, згідно анкетування тільки  28%  викладачів вміють застосовувати ці технології в освітньому процесі.

 Таким чином,  якість надання освітніх послуг пов’язана з сучасними новітніми цифровими технологіями, які використовуються в освітніх цілях. Сучасні хмарні технології дозволяють зробити  освітній процес зручним, мобільним, економічним  та ергономічним, орієнтованим на здобувача вищої освіти. Специфіка морських вищих навчальних закладів, де курсанти знаходяться на практиці, в рейсах, спонукає до оптимізації  освітнього  процесу з використанням інтеграції хмарних сервісів Google з  LMS Moodle.   Перевагою використання хмарних сервісів є  створення  єдиного інформаційного простору навчального закладу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Галкина Л.С. Применение сетевых сервисов Google в учебном процессе [Электронный ресурс]. —Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-setevyh-servisov-google-v-uchebnom-protsesse
  2. Герасименко І.В., Журавель К.І., Паламарчук О.С. Комплексне використання хмарних сервісів в електронному навчальному курсі / І.В. Герасименко, К.І. Журавель, О.С. Паламарчук//Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology.— 2015.— III(37). —С.29-32
  3. Олексюк В. Досвід інтеграції системи управління навчання Moodle з хмарними сервісами Google Apps [Электронный ресурс]. —Режим доступа: file:///F:/%D0%9D%D0%90%D0%A8%D0%98%20%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%AC%D0%98/%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C/article_Oleksyuk_Kirovograd.pdf
  4. Вакалюк Т. Хмарний сервіс для створення документів з можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам. / Т. Вакалюк //Психолого-педагогічні проблеми сільської школи.— 2014.—№ 48.—С.65-70

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *