Дата зміни інформації:

Болюх О.В. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ В ОСВІТІ”

ІVкурс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

Імені Павла Тичини

Одним з актуальних завдань природничо-математичної освіти є оптимальні шляхи мотивації учнів до навчально-пізнавальної діяльності, підвищення їхньої розумової активності, формування вмінь практичного і творчого застосування здобутих знань. На сьогодні вчитель повинен вміти використовувати такі педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології, які сприяли б розвитку у кожного з учнів навчально-пізнавальної активності, самостійності, а також формуванню та розвитку основних наукових здібностей. Серед таких технологій є технологія мобільного навчання з використанням додатків для мобільних пристроїв. Україна робить впевнені кроки на шляху забезпечення належного місця у світовій освітній спільноті на основі електронного навчання (E-learning), але ще залишаються недослідженими перспективи впровадження та розвитку нових педагогічних технологій, що ґрунтуються на інноваційних комп’ютерних технологіях, а також і мобільне навчання. Термін «мобільне навчання» (mobilelearning (M-learning)) відноситься до використання мобільних і портативних ІТ- пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів PDA(PersonalDigitalAssistants), мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних ПК у навчальному процесі. Мобільні пристрої (телефони, кишенькові комп’ютери) мають більш доступні ціни у порівнянні з стаціонарним комп’ютером, а також дешевший доступ до мережі Інтернет (хоча і вартість підключення може бути вищою). Впровадження планшетних ПК дозволяє використовувати мобільний доступ до мережі Інтернет з рівною функціональністю, а у деяких випадках і вищою ніж у стаціонарних комп’ютерів, а також ще однією перевагою є зручність для користувачів.
Мобільне навчання – це початок нового процесу завдяки якому працівники будуть набувати ключові знання і навички саме тоді, коли їм це необхідно за рахунок комунікабельності та швидкості, гнучкості та досягнень. Оскільки комп’ютери та Інтернет і є необхідним освітнім інструментом, а мобільні комп’ютерні технології стають більш портативними, доступними і простішими у повсякденному використанні тому це призводить до поширення і застосування M-learning серед молоді. Але даний процес є здебільшого рідкісним і не систематичним. Застосування освітніх технологій в основі яких лежать M-learning на сьогоднішній день потребує детального аналізу та системного використання. Тому метою дослідження обрано аналіз можливостей M-learning і визначення тенденцій його впливу на галузь освіти в Україні. Конкретними формами і методами впровадження M-learning у навчальному процесі підготовки майбутніх фахівцівє:
1. Мобільний телефон – засіб для відтворення звукових, текстових, відео та графічних файлів, що містять навчальну інформацію.
2. Мобільний телефон забезпечує доступ до сайтів з навчальною інформацією (застосовується як одна з форм дистанційного навчання), також дає можливість для обміну електронною поштою в освітніх цілях і обмін терміновими повідомленнями.
3. Мобільний телефон і його функціональні можливості дозволяють організувати навчання з використанням адаптованих електронних підручників, навчальних курсів і файлів спеціалізованих типів з навчальною інформацією.
Основними тенденціями розвитку мобільних технологій є змішане навчання, що робить його більш ефективним і цікавим. М-learning можна поєднувати з іншими видами навчання, забезпечуючи інтерактивні умови для студентів.
Розглядаючи М-learning, як перспективу освітньої галузі, звернемо також увагу і на недоліки:
– невеликі розміри мобільних екранів КПК зменшують кількість і тип інформації, що може бути відображена;
– обмежені можливості для зберігання мобільних телефонів і КПК;
– батареї повинні працювати постійно, оскільки дані, що надходять з мережі Інтернет, можуть бути втрачені;
– мобільні телефони і КПК є менш надійними, ніж персональні комп’ютери (хоча планшетні ПК починають вирішувати цю проблему);
– є незручності у роботі з використанням графіки, особливо з мобільними телефонами, хоча 3G і 4G в кінцевому результаті дозволяють це зробити;
– асортимент на ринку швидко змінюється, особливо для мобільних телефонів, так що вони можуть швидко втрачати свої функціональні здібності і вважатися застарілими.
Незважаючи на перераховані усі вище недоліки М-learningна сьогодні набуває популярності серед студентської молоді, що є вагомим доказом невідворотності даного процесу. Наукові дослідження можливостей мобільних технологій в системі освіти активно відбуваються, і на сьогодні в Україні починає розвиватися їх практичне застосування. Вимоги сучасного інформаційного суспільства до глобалізації знань, своєчасного доступу будь-якої людини до інформаційних джерел, до інформатизації навчального процесу, створюють передумови для запровадження технології M-learning у нашій країні. Перехід до активних форм E-learning у вищій школі потребує від студентів глибоких знань і вмінь персоніфікації в мережі, орієнтування на сторінках веб-сайтів, застосування комп’ютерної техніки. Перспективами подальших досліджень є розробка сучасних методик реалізації технологій M-learning у ЗВО різних рівнів акредитації.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Лубіна Є. Мобільне навчання у дидактиці вищої школи / Єва Лубіна // Вісник Львівського ун-ту. Серія: Педагогіка. – 2009. – Вип. 25. – Ч. 2. – С.61-66
2. Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Наталя ВасилівнаРашевська. – Київ, 2011. – 21 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *