III курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Головною перспективою України в освіті є створення та розвиток інформаційного суспільства, в якому кожен міг би створювати та накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися і обмінюватися ними. Кожна людина в повній мірі зможе реалізувати себе, посприяти суспільному розвитку та підвищити якість життя [1].
Але в освіті й навчанні ще й досі є застарілі методи навчання і менеджменту освіти, такі як, паперові носії інформації й звітності. Щоб забезпечити мобільність навчання у вищому навчальному закладі, можливість самостійно організовувати навчальний процес зі сторони студентства, а також ефективний контроль якості навчання, з боку адміністрації вбачається можливим й навіть необхідним модернізувати навчальний процес з урахуванням вимог інформаційного суспільства.
Кожен ЗВО має відділ або адміністратора по роботі з навчальною системою, до повинності якого зокрема входить ведення каталогізації навчальних курсів, внесення та видалення облікових записів студентів та сприяти при роботі з системою своїм послідовником та наставникам [2].
Теперішнє навчання ставить перед освітянами певну ціль – скласти певні статуси для навчання протягом всього життя. А також покращити мобільність науково-педагогічних працівників і студентів, створити умови для дистанційного навчання в системі Moodlе; обсяг інформації, який необхідно узагальнити з часом збільшується – усе це викликає нова дилема, пов’язані з якісною організацією навчання у вищому навчальному закладі, що відповідала б часу. Стрімкість сучасного світу вимагає застосування найбільш швидких і дешевих способів передачі знань. Електронне навчання є можливим пристроєм, яке дозволяє рішити цю проблему сучасності [2].
Сучасне покоління – в основному мережеве покоління, для них електронний спосіб отримання інформації (в даному саме навчальної) є нормальною складовою для життя. В наш час, студенти добре сприймають високі технології в освіті, – знання, вміння, навички знадобитися їм в самовдосконаленні та кар’єрному рості. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) стали їм помічниками в роботі. На нашу думку, електронне навчання зокрема, використання Moodle, є одним з головних факторів, що формує соціокультурний образ сучасного студента [1].
Moodle вільно надається в якості програмного забезпечення з відкритим вихідним кодом. Будь-яка людина може засвоїти, розширити або змінити Moodle для комерційних і некомерційних проектів без будь-яких ліцензійних зборів.
Різноманіття методів дистанційного навчання дозволяє сьогодні обрати індивідуальний метод навчання. Також можлива робота з викладачем віч-на-віч.
Таким чином, електронне навчання має певний перехід на інший обсяг надання освітніх послуг на основі інформаційно-комунікаційного товариства послідовників і наставників в цілях одної соціальної компанії з вільним доступом учнів до електронної бібліотеки, яка містить дані для роботи з різними предметами [3].
Сучасним вчителям іноземної мови властива багато варіативність, різноманітність шляху, плану і технологій навчання, вони наведені на відновлення системи професійної підготовки педагог у гімназіях (вищої школи) та зміцнення міри професіоналізму випускників. В електронному навчанні увага уділяється індивідуальній діяльності студента, що покращує його професійні навички та дає змогу наставникам визначити професійні характеристики студента, та зацікавити їхній інтелектуальний процес росту та професійного вдосконалення [3].
Саме тому мобільне навчання в університетах є невіддільною складовою освіти. Воно покращує навички та сприйняття інформації студентами. Головною перевагою в мобільному навчанні є те, що молодь з обмеженими можливостями в координації руху також мають прекрасну можливість навчатися зі звичайними студентами на одному рівні.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Голощук Р.О., Довбуш О.О. Використання програмно забезпечення Moodle та Adobe для організації електронного навчання, Львівська політехніка. 2012. 125 с.
- Р.О. Голощук, О.О. Довбуш // Інформаційні системи та мережі: [збірник наукових праць] / відповідальний редактор В. В. Пасічник. – Львів. : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 396 с. : іл. – (Вісник / Національний університет “Львівська політехніка” ; № 673). 249-258 с.
- Костікова І.І. Підготовка майбутнього вчителя іноземної мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій / І.І. Костікова. – Харків: Колегіум, 2008. 355 с.