Дата зміни інформації:

Батракова А.П. “ЧОМУ МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ВАЖЛИВА”

 

IV курс, природничо-географічний факультет

Науковий керівник:

Усатюк Я.В., викладач кафедри інформатики і ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

Імені Павла Тичини

Медіаграмотність – сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив [ 5 ].

Медіаграмотність дає нам змогу заохочувати людей замислюватися над тим, що ми бачимо, дивимось та читаємо. Вона дає змогу аналізувати різні медіа повідомлення та навчитися помічати пропаганду, цензуру та розуміти, як різні фактори впливають на інформацію яку нам подають (власники медіа, фінансування тощо).

Мета медіаграмотності:

  • зробити людей досвідченішими;
  • допомогти їм зрозуміти переваги та обмеження різних видів медіа;
  • створювати незалежні медіа та ін. [ 4 ]

Головним завданням є: допомогти людям зрозуміти, як нами маніпулюють, а саме через рекламу, новини, ЗМІ тощо. Та зрозуміти роль мас-медіа у формуванні громадянської думки. [ 4 ]

В наш час медіаграмотність стала однією із важливих ланок, яка швидко прогресує та через яку суспільство починає розуміти істині проблеми, а не ті, які нам нав’язують.

Для того, щоб зрозуміти наскільки важлива медіа грамотність,  розглянемо декілька ресурсів:

  1. Інтернет – портал Media Sapiens [ 7 ].

Це потужній медіа-освітній портал в Україні для підвищення медіаграмотності аудиторії. Він дає змогу відрізнити якісну інформацію та маніпуляцію громадською думкою. Порталом користуються журналісти, активісти, телекомпанії тощо.

  1. Підручник «Медіаграмотність. Критичне мислення у мультимедійному світі» [ 6 ].

Його авторами є американські медіапедагоги Сінді Шейбе і Фейз Рогоу. У підручнику розповідається, як в США викладають медіа грамотність, подаються практичні рекомендації вчителям. Він складається з 9 розділів, що дають змогу зрозуміти, що таке медіа грамотність, її принципи та , як використовувати ці принципи на практиці. Головною аудиторією є вчителі та школярі.

  1. Онлайн гра «Медіазнайко» [ 3 ].

В Україні це перша навчальна гра створена допомогти дітям та дорослим більше дізнатися про медіаграмотність. Гра складається з 9 рівнів. В них потрібно відповісти на питання, створити телепрограму і сайт, стати журналістом. Це дає змогу дитині зрозуміти, як працюють медіа та яким чином вони на тебе впливають.

  1. Гра «Медіаграмотна місія» [ 1 ].

Гра розроблена за методиками навчання дорослих, тому потрібно підтвердити, що вік гравця 18 років. Суть гри полягає в тому, що в місті є фабрика брехні, яка використовує пропаганду, маніпуляції тощо. Гравцю потрібно врятувати населення та знешкодити фабрику.

В грі розвивається критичне мислення та знання про медіа грамотність.

  1. Посібник «МедіаДрайвер» [ 2 ].

Це онлайн – посібник, який не лише допомогає виявити пропаганду, маніпуляції тощо, а й пізнати медіа світ. Посібник може використовувати як молоде покоління так і вчителі, викладачі та батьки.

Отже, медіаграмотність є швидко прогресуючою ланкою, яка дає змогу побачити світ таким, як він є. Без пропаганди, маніпуляцій громадською думкою, яка допомагаю бачити, читати якісну інформацію та створювати незалежні медіа.

Розглянувши деякі ресурси можна побачити наскільки важливою стала медіаграмотність для нас. Для цього ми розглянули, які створюють ігри, сайти, пишуть посібники, книги, які відкривють нам світ зовсім під іншим кутом. Та дають змогу розвинути в нас знання, навички, уміння, критичне мислення тощо.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Гра медіаграмотна місія [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://irex.mocotms.com/ml_game/ story_html5.html (дата звернення 12.2018) – Назва з екрана.
  2. МедіаДрайвер. Твій навігатор у світі медіа [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://mediadriver.online/ (дата звернення 12.2018) – Назва з екрана.
  3. Медіазнайко [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://www.aup.com.ua/Game/ (дата звернення 12.2018) – Назва з екрана.
  4. Пошукова система [Електронний ресурс] : [Інтернет-портал]. – Електронні дані. – Режим доступу: https://www.turkaramamotoru.com/uk/% D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-21057.html (дата звернення 12.2018) – Назва з екрана.
  5. Ресурсний центр гурт [Електронний ресурс] : [Інтернет-портал]. – Електронні дані. – [Київ: 1995-2018] . – Режим доступа: https://gurt.org.ua/articles /42722/ (дата звернення 12.2018). – Назва з екрана.
  6. Шейбе С., Рогоу Ф. Медіаграмотність: Підручник для вчителя / Сінді Шейбе, Фейз Рогоу/ Перекл. з англ. С. Дюма; за загал. ред. В. Ф. Іванова, О. В. Волошенюк. – К. : Центр вільної преси, Академія української преси, 2014. – 319 с.
  7. Media Sapiens [Електронний ресурс]: [Інтернет-портал]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://ms.detektor.media (дата звернення 12.2018) – Назва з екрана.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *