Дата зміни інформації:

Мельник Р.В. “ВИКОРИСТАННЯ МЕДІА ОСВІТИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ “

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Усатюк Я.В.  викладач кафедри інформатики і ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

Імені Павла Тичини

 

На сьогоднішній день в Україні відбувається стрімке впровадження інформаційних технологій. В сучасних школах учнів вже мало цікавлять традиційні уроки, вони надають перевагу інтерактивним технологіям. Тому очевидно, що такі методи є дуже результативними, внаслідок яких підвищується рівень як успішності так і якості навчання.

Більшість дітей, за статистикою, проводять час за комп’ютером або мобільним телефоном за прослуховуванням музики, спілкуванням у соціальних мережах та розвагами в комп’ютерні ігри. І не завжди той контент, до якого має доступ юна особа, є правильним і доцільним. Так, у Інтернеті можна знайти інформацію будь-якого змісту, в комп’ютерних іграх сцени насильства чи пропаганди нездорового способу життя, в соціальних мережах дитина може почати спілкування із людиною, яка може мати не етичні наміри стосовно неї.

В сучасному суспільстві саме предметам початкової школи належить особлива роль, оскільки в процесі їх вивчення відбувається формування основ світогляду, особистості школяра, становлення моральної соціально-політичної культури, підготовка до життя в нестабільному світі, навчання сучасним формам спілкування, розвиток здатності до правильного сприйняття інформації та прийняття зважених рішень.

Розглянемо саме поняття «медіа».  «Медіа» – (грец. – це середина або посередник). Сучасне значення “медіа” – це засіб, через який опосередковано здійснюється комунікація між людьми. Фотографія та кінематограф, радіо та телебачення, мобільний зв’язок, комп´ютер, друк, Інтернет тощо – все це медіазасоби.

В основному шкільна медіаосвіта спрямована  на виховання свідомого комплексного споживача медіа та має розвивати ресурсні можливості особистості  та стимулювати розвиток спеціальних знань, умінь, навичок у сфері медіа.  З використанням мультимедійних засобів навчання робить уроки набагато результативнішими, різноманітними за жанрами, динамічними та яскравими.

Медіаграмотність є результатом безперервного медіаосвітнього і медіавиховного процесу в початковій школі. Навчання медіаграмотності учнів початкової школи – процес тривалий і складний. Він включає в себе різні фактори: атмосферу в сім’ї, спілкування з батьками та близькими, їхнє ставлення до ролі медіатехнологій, відносини між дітьми в школі і вплив ззовні. Таким чином, необхідно цілеспрямоване навчання медіаграмотності учнів початкової школи, співпраця сім’ї та шкільного закладу, їх медійний союз як застава подальшого становлення особистості, яка у майбутньому матиме адекватний рівень медіаосвіти, буде медіакомпетентною, такою, яка володіє сформованою  медіакультурою і стійким медійним менталітетом.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Академія Української Преси –http://www.mediaeducation.ru/ –електронний ресурс.
  2. Ісаєва О.О. Креолізований текст на уроках літератури як засіб активізації діяльності учнів читацької діяльності учнів.
  3. Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіа культура/ Наталія Череповська. – К.Шк.світ, 2010. – 128с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *