Дата зміни інформації:

Полякова О.В. “МЕДІАОСВІТА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ЯК НЕОБХІДНИЙ ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ”

 II курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Усатюк Я. В., викладач кафедри інформатики і ІКТ

Уманський державний університет імені Павла Тичини

 

Щоденний активний розвиток суспільства все більше і більше  наштовхує нас на вдосконалення роботи з дітьми з приводу сприймання ними медіа інформації як із типових джерел (таких як телебачення, радіо, друковані видання та інші) так і новітніх джерел (комп’ютерне спілкування, Інтернет та інше).  Це наштовхує вчителів на вдосконалення освітнього процесу, який спиятиме формуванню у дітей медіаграмотності. Однією з таких частин освітнього процесу є – медіаосвіта.

Медіаосвіта – частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно-опосередковане спілкування, Інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій [1].

Медіаосвіта дає можливість відкрити великі можливості для розвитку дитини її потенціалу та здібностей. Саме з врахуванням можливостей медіаосвіти можна сприяти розвитку умінь орієнтуватися в сучасних інформаційних потоках та підвищення медіаграмотності школярів, а також розвитку критичного осмислення при сприйнятті різних видів медіатекстів.

В першу чергу розвивати медіаграмотність потрібно у школярів через те що вони активно контактують з медіа.

Необхідність розвитку медіаграмотності саме в підлітковому віці обумовлена такими факторами:

  • По-перше, підлітковий вік є важливим періодом для інтелектуального, фізичного і психоемоційного розвитку дитини.
  • По-друге, сучасний школяр має, як правило, досить значний аудіовізуальний досвід: активно спілкується з телевізійною, комп’ютерною, відео – і звукозаписною технікою, володіє навичками поводження з мобільною телефонією і т. ін.
  • По-третє, учні, що стикаються з постійно зростаючим потоком інформації (навчальної, медійної), мають значні труднощі, коли їм необхідно самостійно критично оцінити отриману інформацію, виявити не тільки інтелектуальну і пізнавальну активність, але й особистісну, суб’єктивну позицію, творчу індивідуальність [2].

Саме тому до основних завдань вчителя входять:

  1. Формування інформаційної культури.
  2. Ознайомлення учнів із розмаїттям засобів опрацювання інформації.
  3. Вироблення медіаімунітету
  4. Формування рефлексії і критичного мислення
  5. Створення здатності до медіатворчості [3].

Отож, медіаосвіта та медіаграмотність є дуже важливими частинами освітнього процесу в сучасному інформаційному суспільстві, яке активно впливає на розвиток дітей, а отже і на їх формування. Саме тому перед вчителями постає дуже важливе завдання з приводу вироблення у дітей медіаграмотності та правильного сприймання дітьми інформації отриманої з різних джерел, таких як Інтернет, телебачення, радіо, друкованих видання та інших джерел, що в подальшому допоможе виробити в них правильне усвідомлення отриманої медіаінформації, яка в сучасному інформаційному суспільстві активно впливає на формування особистості та закликає вчителів до розвитку у дітей критичного сприймання інформації отриманої за допомогою різних джерел.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Медіаосвіта [Електронний ресурс]. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Медіаосвіта.
  2. Пензай С. М. Стаття „Медіаосвіта як процес розвитку й саморозвитку особистості сучасного школяра” [Електронний ресурс] / Сергій Михайлович Пензай. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43755/.
  3. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. – Київ: Центр вільної преси, 2012. – 352 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *