Дата зміни інформації:

Рафаєнко В. І. “МЕДІАОСВІТА В СУЧАСНІЙ НАУЦІ”

IIІ курс, фaкультет фiзики, мaтемaтики тa iнфoрмaтики

Науковий керівник:

Медведєвa М.O., кaндидат педагогічних нaук, дoцент,

Умaнськoгo держaвнoгo педaгoгiчнoгo унiверситету iменi Пaвлa Тичини

Умaнь

 

Людство постійно розвивається. Нашу добу недаремно називають інформаційною. Щоб вдосконалити якість сучасної освіти, забезпечити доступність та ефективність, підготовити підростаюче покоління до життя і діяльності в інформаційному суспільстві, потрібно розвиватися у різних галузях. У зв’язку з цим медіаосвіта стає все більш актуальною в сьогочасному середовищі. Інформаційна революція, зробила наше сприймання світу, залежною від того, як подає нам його медіа.

У документах ЮНЕСКО вказано, що медіаосвіта – це вивчення теорій та вміння застосувати практичні навички для володіння сучасних мас-медіа, та підготувати особистість до взаємодії з медіа культурою [1].

Метою медіаосвіти, є розвиток та формування медіакультури в сучасному довкіллі та різних спільнотах (родин, в колективі, місцевих громад тощо). Її головним завданням є сприяти розвитку формування:

  • медіа-імунітету особистості;
  • рефлексії і критичного мислення;
  • здатності до медіа-творчості;
  • спеціалізованих аспектів медіа-культури.

Пріоритетні напрями в розвитку України ефективної медіаосвіти такі:

  • створення системи шкільної медіаосвіти;
  • розроблення стандартів фахової підготовки;
  • активізація співпраці вищих навчальних закладів;
  • організація за участю громадських об’єднань і медіа виробників різних форм позашкільної освіти;
  • налагодження повноцінного суспільного діалогу з метою оптимізації медіаосвітньої діяльності самих медіа.

Згідно з новою програмою, освітній процес у навчальних закладах має бути спрямований на всебічний розвиток особистості та їх активності, удосконалення навчального процесу. Саме тому виникає проблема розвитку медіаосвіти у молоді.

Недивлячись на те, що більша частина працівників освіти позитивно відноситься до медіаосвіти, не відчувають необхідність використовувати нові технології на уроках. Також існує ряд проблем, чому не використовується медіаосвіта в навчальному процесі. Серед них є відсутність оснащення навчальних закладів, некомпетентність вчителів і т. д. У зв’язку з цим піднімається питання, про підвищення медіакультури у вчителів,  підвищення медіаграмотності учнів.

Також головною метою медіаосвіти є формування медіаграмотності школярів, що сприяє розвитку спілкуванню з медіа та важливість її в житті кожної людини.

Медіаграмотність – сукупність знань, умінь та навичок, за допомогою яких люди можуть аналізувати, критично мислити та оцінювати, створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа [2].

Отже, можна зробити висновок що сучасна медіаосвіта відкриває широкі можливості  в освіті та діяльності людства.

Важливість мас-медіа в сучасному світі відіграють важливу роль  та впливають на наше сприйняття навколишнього середовища.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Медіаосвіта. Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для курсу «Основи медіа грамотності» / укл. С.О. Троян, Ткачук А.В. – Умань: [ПП Жовтий О.О., 2014. – 128 с.]
  2. Медіаосвіта та медіаграмотність [Електронний ресурс]. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://studfiles.net/preview/3010090/.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *