1курс магістратури, факультет соціальної та психологічної освіти Науковий керівник:
Усатюк Я.В., викладач-стажист кафедри інформатики і ІКТ
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Це ж було зовсім недавно і по іншому! Ми записували все найважливіше до записників, зберігали музику на компакт-дисках і скачували з Інтернету все цікаве на жорсткий диск свого комп’ютера
А зараз ми публікуємо всю особисту інформацію в Інтернет мережах, користуємося хмарними сервісами, купою додатків і відмовляємося існувати без віртуальної реальності
По суті, хмара – це модель надання зручного мережевого доступу до обчислювальних потужностей і ресурсів (серверу, програми, бази даних, програми, сховища тощо) на віддаленому сервері в Інтернеті.
Раніше, щоб використати якусь програму, вам треба було встановити і запустити. Тепер же ви можете зайти на сайт компанії і відразу почати працювати з усіма даними і ресурсами, які вам потрібні.
Поява хмарних сервісів змінює взагалі наше уявлення стосовно використання апаратного, програмного забезпечення та збереження даних.
Сучасний етап розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) характеризується проникненням їх в усі сфери людської діяльності. Освітня галузь не є виключенням, а навпаки має випереджувати інші, оскільки її основне завдання – сформувати інформаційно-комунікаційну компетентність майбутніх фахівців. Найпоширенішими серед комп’ютерних інновацій в освітньому середовищі стали хмарні технології, оскільки не передбачають систематичне оновлення закладу сучасним апаратним та програмним забезпеченням.
Одним цікавим видом проектної діяльності з використанням хмарних технологій є навчальні інформаційно-телекомунікаційні проекти, які ми реалізуємо при організації самостійної роботи студентів під час вивчення інформатичної дисципліни «Сучасні інформаційні технології» для студентів спеціальності «Психологія» [1].
Е. Полат визначає телекомунікаційний проект як організовану діяльність між суб’єктами навчання, спрямовану на досягнення конкретних навчально-педагогічних завдань, при виконанні яких основним засобом обміну інформацією між учасниками проекту є телекомунікації [3].
«Технології «хмарних обчислень» вносять суттєві зміни у процес навчання будь-якої дисципліни в тому числі і психології, забезпечуючи оптимальний збір, збереження, пошук, опрацювання та представлення даних, при цьому не потребуючи внесення змін до навчальних планів закладів освіти».
Дійсно, при використанні хмарних технологій є можливість користуватись своїми даними, виконувати обчислення, вносити певні корективи, звертаючись до них через Інтернет. Користувачеві не має потреби перейматись стосовно встановлення і оновлення програмного забезпечення, обмеженості обсягу пам’яті, спеціальних пристроїв для збереження даних, способу збереження та оброблення внесених ним даних.
Як свідчить досвід, організація проектної роботи з використанням хмарних технологій при викладанні математичних та інформативних дисциплін вимагає спеціальної і досить ретельної підготовки як викладача, так і студента. Навчальні проекти дозволяють не тільки передавати студентам обсяг знань, а також навчити придбати ці знання самостійно за допомогою можливостей глобальної комп’ютерної мережі Internet; вміти користуватися одержаними знаннями для розв’язування нових пізнавальних і практичних завдань [2].
Отже можна зазначити, що інтеграція хмарних і проектних технологій при викладанні математичних та інформаційних та психологічних дисциплін студентами гуманітарних спеціальностей спрощує розуміння та засвоєння ними змісту дисципліни, формує предметну та інформаційно-комунікаційну компетентність, здатність до інноваційної діяльності, розвиває творчі й дослідницькі здібності гнучкість та критичність мислення, сприяє комунікативній активності, тобто сприяє підготовці освітченого, конкурентно спроможного фахівця, здатного до професійної адаптації в умовах еволюції інформаційного суспільства. Перспективи подальших наукових розвідок пов’язані з упровадженням хмарних систем дистанційного навчання при підготовці студентів педагогічних вишів. Але, що потрібно зазначити насамперед всі аспекти даного питання не досліджені на достатньому рівні [3]. І на сьогоднішній день потребують детального вивчення для кращої продуктивності та застосування.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Мантула Т.І. Проектна технологія : теорія і практика / Т.І. Мантула. – Кіровоград : ТОВ «ПОЛІМЕД-Сервіс», 2008. – 150 с.
- Бабій Ю. О. Хмарні обчислення проти розподілених обчислень : сучасні перспективи / Ю. О. Бабій, В. П. Нездоровін, Є. Г. Махрова, Л. П. Луцкова // Вісник Хмельницького національного університету.Технічні науки. – 2011. – №6. – С. 8-85.
- Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : [учеб. пособие для студентов пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров] / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат. – [2-е изд., стер.]. – М. : Издательский центр “Академия”, 2005. – 272 с.