Дата зміни інформації:

Рудий А.В. “ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

I курс, факультет фізики ,математики та інформатики

Науковий керівник:

Бойко І.С., викладач-стажист

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

    Хмарні технології – це технології, які надають користувачам мережі Інтернет доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервісу. Головною функцією хмарних технологій є задоволення потреб користувачів, що потребують віддаленої обробки даних. Так, В. Ю. Биков зауважує: «За цією концепцією завдяки спеціального інтерфейсу користувача, що підтримується системними програмними засобами мережного налаштування, в адаптивних інформаційно-комунікаційних мережах (ІКТ) формуються віртуальні мережі –  ІКТ-об’єкти. Такі об’єкти – мережні віртуальні майданчики, що є ситуаційною складовою логічної мережної інфраструктури ІКМ із тимчасовою відкритою гнучкою архітектурою, що за своєю будовою і часом існування відповідають персоніфікованим потребам користувача (індивідуальним і груповим), а їх формування і використання підтримується ІК-технологіями» [2].

    Наразі в українському сегменті мережі Інтернет найбільшою популярністю серед освітян користуються сервіси хмарних обчислень таких корпорацій, як Microsoft та Google. Саме вони дають змогу організувати швидке впровадження технологій хмарних обчислень у навчально-виховний процес. Так, Microsoft пропонує низку інструментів, що базуються на спільній взаємодії вчителя та учня.

    Google Apps – це набір хмарних служб, які допомагають користувачам послуг інформаційного простору (учителям і школярам) продуктивно спілкуватися незалежно від місця перебування та характеру технічних пристроїв. Як свідчить шкільна практика, нескладні в налаштуванні, використанні й управлінні інструменти (електронна пошта, календар, онлайн-документи та інтерактивні додатки) дають змогу користувачам зосередитись на тому, що дійсно важливо для їх взаємодії в інформаційному освітньому просторі [3].

    Основними перевагами використання хмарних сервісів є мінімальні вимоги до апаратного забезпечення: хмарні технології не вимагають витрат на придбання та обслуговування спеціального програмного забезпечення (доступ до додатків можна отримати через вікно будь-якого браузера); вони спроможні підтримувати всі операційні системи і клієнтські програми, що використовуються активно; всі інструменти хмарних технологій – безкоштовні.

    Оскільки Microsoft та Google постійно вдосконалюють свої службові сервіси хмарних технологій потужний інструментарій та інноваційний функціональний потенціал освітніх хмар є доступним сучасному педагогові, а отже, сприяє підвищенню професійного інтересу до їх використання в педагогічній діяльності. Звертаючись до послуг мережі Інтернет з метою вербальної комунікації, вчителі обмінюються з учнями навчальними матеріалами, а з колегами – професійним досвідом. Ураховуючи, що з хмарними сервісами можна працювати не лише через комп’ютер, а й інші ганджети (планшети, смартфони) підвищується ступінь мобільності користувачів послугами інформаційного освітнього простору, адже для хмарних сервісів не важливо, яка операційна система встановлена на гаджетах, тому що сервіси знаходяться на віддаленому сервері та не потребують додаткового встановлення на пристрій учня або вчителя [1].

    Окрім того, хмарні сервіси здатні полегшити документообіг у начальному закладі. Так, користувач, створивши обліковий запис на одному із таких сервісів, отримує можливість зберігати та редагувати створенні документи (відео, презентації, малюнки, книги, фільми) за допомогою різних додатків сервісу, при цьому не завантажуючи їх на комп’ютер – усі зміни відбуваються на сервері, а робота з документами здійснюється через браузер із будь-якого комп’ютерного пристрою. Усі дані можна зберігати на хмарному сервісі та мати до них доступ із будь-якого місця, де є Інтернет і комп’ютерний засіб. Таким чином, підвищується ефективність документообігу, що забезпечує своєчасне отримання інформації учасниками навчально-виховного процесу, оскільки важливим є не наявність певної кількості комп’ютерів, а доступність інформаційного освітнього простору [2].

    Крім того, хмарні технології надають можливість педагогам та учням не акцентувати увагу на операційній системі, яка використовується в загальноосвітньому навчальному закладі, а віддалено користуватися програмним забезпеченням, що надається у хмарі. Такий підхід значно здешевить встановлення та використання комп’ютерів, адже не потрібно буде купувати ліцензії на додаткове програмне забезпечення.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Архипова Т. Л. Технології «хмарних обчислень» в освітніх закладах / Т. Л. Архипова, Т. В. Зайцева // Хмарні технології в освіті : матеріали Всеукраїнського науково-методичного інтернет-семінару (Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків, 21 грудня 2012 р.) – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2012. – С. 72.
  2. Биков В. Ю. Хмарні технології, ІКТ-аутсорсинг і нові функції ІКТ підрозділів освітніх і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – №10. – С. 8-23.
  3. Нова українська школа: основи Стандарту освіти. – Львів, 2016. – 64 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *