Дата зміни інформації:

Козацький Б.І. “ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ НАОЧНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ”

IV курс бакалавр, природничо-географічний факультет

Науковий керівник:

Дегтярьова Н.В.,кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики

Сумський державний педагогічний університет імені Антона Семеновича Макаренка

 

Принцип наочності входить як один із традиційних принципів дидактики. За визначенням Я.А. Коменським у праці «Велика дидактика» було сформульоване таке визначення: «Це все, що тільки можна, подавати для сприймання відчуттями, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, смакове – смаком, доступне дотику – через дотик» [1].

За рахунок продуманого застосування засобів наочності здійснюється емоційний вплив на учнів, підвищується рівень доступності матеріалу, що вивчається, прискорюється активізація розумової діяльності учнів. Науково доведено, що 87% інформації людина отримує саме через зорові органи відчуття, з побаченого запам’ятовується 40% інформації [2]. Отже найбільш ефективно подавати навчальний матеріал так, щоб переважна частина викладеної інформації вчителем була виражена у формі для сприймання учнями зоровими органами відчуття.

Для реалізації даного принципу навчання на уроках інформатики навчання ефективно його використовувати при проведені уроку на етапі викладення основного матеріалу. Засіб навчання, який слід застосувати для реалізації принципу наочності – це програма показу презентацій Microsoft Power Point, де учні зможуть ознайомитися із навчальним матеріалом користуючись зоровими органами відчуття, при розгляді будови основних складових частин комп’ютера як прикладу.

Також дуже ефективно застосовувати й інші засоби навчання для організації принципу наочності, одним із таких засобів навчання є створення завдань в освітньому сервісі Learning Apps. Тож, наприклад, при вивченні теми «Архітектура комп’ютера» на етапі перевірки отриманих знань, то із можливих варіантів є розроблення такого типу завдання для учнів:  https://learningapps.org/display?v=p6nd185it19.

Рис. 1 Вивчення елементів внутрішньої будови системного блоку

 Щодо опису такого завдання, то із візуально побаченого у завданні малюнку внутрішньої будови ПК потрібно вказати назви частин деталей, з яких складається комп’ютер із кількома варіантами відповідей.

Рис. 2 Повторення пристроїв введення та виведення даних

Іншим прикладом застосування сервісу Learning Apps на основі принципу наочності доречно узяти етап уроку актуалізації опорних знань на основі пройденої теми «Пристрої введення та виведення даних» надати такий варіант виконання завдання https://learningapps.org/display?v=phksy48b319, від учнів тут вимагається розглянувши малюнки пристроїв розмістити кожний із них у певну колонку, або ж до пристроїв уведення даних або ж до пристрої виведення даних, як показано у самому завданні.

Таким чином для організації принципу наочності на уроці інформатики ефективно використовувати такі прийоми та засоби навчання, котрі б сприяли отримання учнями інформації через власні органи відчуття.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Коменський, Я.А. “Велика дидактика”. Вибрані педагогічні твори М.: Навч.пед.видання., 1955.

2.Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник. К.: Либідь, 2002. 560 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *